Škoda Kamiq má digitální kokpit. S elektrifikací se teď nepočítá

Škoda Kamiq má digitální kokpit. S elektrifikací se teď nepočítá
2
  • Vůz představuje další krok v úspěšné SUV ofenzívě na evropském trhu
  • Škoda Kamiq v sobě spojuje agilitu kompaktního automobilu s klasickými přednostmi vozu kategorie SUV
  • Světová premiéra se uskuteční v březnu 2018 na autosalonu v Ženevě

Vozem Škoda Kamiq rozšiřuje Škoda svou nabídku vozů SUV o třetí model pro evropský trh. Podobně jako u úspěšných modelů Škoda Kodiaq a Škoda Karoq pochází název Kamiq z jazyka Inuitů, obývajících sever Kanady a Grónsko. V rámci oblíbeného segmentu městských SUV v sobě vůz Škoda Kamiq spojuje klasické přednosti vozu SUV, jakými jsou zvýšená světlá výška a pozice sedadel, s agilitou kompaktního vozu. Nový vůz Škoda Kamiq, který se vyznačuje emocionálním designem a nabízí nejmodernější asistenční a infotainment systémy, velkorysý prostor a mnoho prvků Simply Clever, splňuje nároky lifestylově orientovaných zákazníků i rodin.

Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier řekl: „Modelem Kamiq rozšiřujeme naši úspěšnou nabídku vozů SUV na evropském trhu. Škoda Kamiq – naše první městské SUV – nadchne pro značku Škoda nové zákazníky, a je tak důležitou součástí modelové ofenzívy značky Škoda. Kamiq zajímavě kombinuje vysokou pozici sedadel, typickou pro vozy SUV, s dobrým výhledem z vozu, dynamické jízdní vlastnosti, emocionální design, vysokou úroveň bezpečnosti a nejmodernější možnosti konektivity. Díky velkorysému prostoru a mnoha Simply Clever prvkům však zůstává typickým vozem Škoda.“

Příď nového vozu Škoda Kamiq charakterizuje široká maska chladiče s dvojitými lamelami a typický tvar kapoty motoru. Terénní charakter vozu zdůrazňuje robustní přední spoiler. Při pohledu zboku působí vůz mohutným a dynamickým dojmem díky kolům o velikosti 16 až 18" a vysoké kapotě motoru. Tento dojem posiluje linie střechy a velká světlá výška. Bok vozu charakterizují vyvážené proporce, nadčasový design a dynamický, sportovní vzhled. Zadní skupinové svítilny s odrazkami představují novou interpretaci koncových světel, které mají typicky pro značku Škoda tvar písmene C. Zadní difuzor zdůrazňuje velkorysou světlou výšku a mohutný vzhled.

Jako první model značky Škoda má toto nové SUV ve full LED variantě dělené přední světlomety se světlem pro denní svícení, tvořeným čtyřmi LED prvky, umístěným nad hlavním světlometem. Hodnotný vzhled vozu posilují trojrozměrné, krystalické prvky a LED diody, které působí jako svítící drahokamy. Full LED varianta světel nabízí také mlhové světlomety s přisvěcováním při odbočování. Jako první model značky Škoda je Kamiq vybaven předními a zadními dynamickými směrovými světly. Po aktivaci směrového světla se jednotlivé diody rozsvěcí po sobě směrem od vnitřní po vnější.

Kamiq je druhý model značky Škoda s novým konceptem pojetí interiéru. Interiéru dominuje samostatný displej s úhlopříčkou 9,2", umístěný v zorném poli řidiče, který je jedním největších ve třídě. Charakteristická linie kolem samostatného displeje kopíruje tvar kapoty motoru a vytváří také ergonomicky tvarovanou opěrku ruky, která ovládá dotykovou obrazovku. Na přání dodávaný Virtuální Kokpit s 10,25" displejem patří k největším ve své třídě. Přepracovaná přístrojová deska plynule navazuje na emocionální designový jazyk karoserie vozu. Boční průduchy ventilace sahají až ke dveřím a opticky tak zvětšují velkorysou šířku interiéru vozu Kamiq.

Přístrojová deska s novými velkoplošnými dekoračními lištami a výplně předních dveří mají kvalitní, měkčený povrch s novou specifickou úpravou, která napodobuje krystalickou strukturu a bude v budoucnu charakterizovat styl značky Škoda. Na přání nabízené ambientní LED osvětlení ve třech různých barvách (bílá, červená a měděná) dodává velkorysému prostoru interiéru příjemnou atmosféru a opticky doplňuje odstíny barev a barevné kontrastní prošití potahů sedadel. Čalounění sedadel je na přání z kvalitního mikrovlákna Suedia.

Délka nového vozu Škoda Kamiq činí 4 241 mm, šířka 1 793 mm a výška 1 531 mm. Rozvor měří 2 651 mm, což přijde vhod zejména cestujícím na zadních sedadlech. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech činí 73 mm. Základní objem zavazadlového prostoru je 400 l. Sklopením opěradel zadních sedadel lze objem zavazadlového prostoru rozšířit na 1 395 l. Na přání je k dispozici také sklopné opěradlo sedadla spolujezdce. Díky tomu lze bez problému převážet i předměty o délce až 2 447 mm.

Škoda Kamiq

Škoda Kamiq nabízí tři infotainment systémy. Samostatná centrální obrazovka vrcholného infotainment systému Amundsen, která je umístěna vysoko v přístrojové desce v zorném poli řidiče, má velikost displeje 9,2". Společně s 10,25" displejem Virtuálního kokpitu, který nabízí režimy zobrazení Classic, Basic, Modern, Sport a Extended, se tak jedná o jedny z největších displejů ve své třídě. Základní systém Swing s 6,5" displejem nabízí čtyři reproduktory vpředu. Infotainment systém Bolero je vybaven 8" displejem. Infotainment systémy Bolero a Amundsen nabízí osm reproduktorů. Sound System Škoda, který je dostupný na přání, má výstupní výkon 405 W a hudbu přenáší deset reproduktorů.

Všechny motory, které vůz Škoda Kamiq nabízí, mají přímé vstřikování, jsou vybaveny turbodmychadlem, rekuperací brzdné energie a Start-Stop systémem. Samozřejmě splňují emisní normu Euro 6d-TEMP. Základní tříválcový motor 1,0 TSI má výkon 70 kW (95 k) a nabízí maximální točivý moment 175 Nm. O přenos hnací síly se stará pětistupňová manuální převodovka. Motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 k), který nabízí maximální točivý moment 200 Nm, je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou. Na přání je nabízena také automatická sedmistupňová převodovka DSG. Vrcholnou motorizaci tvoří čtyřválcový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a maximálním točivém momentu 250 Nm. Aktivní řízení válců (ACT) v případě malé zátěže automaticky vypíná oba prostřední válce a snižuje tak spotřebu. Také tento motor je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je nabízena automatická sedmistupňová převodovka DSG. Všechny benzinové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic.

Čtyřválcový naftový motor 1,6 TDI má výkon 85 kW (115 k), nabízí točivý moment 250 Nm a je standardně vybaven systémem SCR se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic. Úsporný vznětový motor je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou. Na přání je k dispozici automatická sedmistupňová převodovka DSG.

Diskuze ke článku
Evolt
Evolt
Vypadá to jako taková omytá, standardizovaná verze Vision X - Jisté rysy z venčí se zachovaly, ale např. ten svítící předek byl odstraněn a vzrušující, futuristický interiér nahradili konvenčním koncernovým. Předpokládám, že neobyčejný koncept plynovo-benzínového elektrohybridu vyhodili ven z okna, podobně jako tomu je s plug-in hybridním Vision RS a Scalou.
Martin
O dvě staletí pozdeji....... Škoda zahajuje prodej nového elektromobilu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze