Škoda Auto uvádí do provozu jednu z největších solárních elektráren v Indii

5
Škoda Auto uvádí do provozu jednu z největších solárních elektráren v Indii
  • 25 770 fotovoltaických modulů na 63 000 metrech čtverečních střešní plochy ročně vyprodukuje 12,2 mil. kWh energie
  • Až 15 procent celkové spotřeby energie v závodě pokryje obnovitelná energie
  • Emise oxidu uhličitého se sníží o 9 000 tun ročně

Společnost Škoda Auto Volkswagen India Private Limited ve svém závodě v Chakanu, Púně, uvedla do provozu jednu z největších střešních solárních elektráren v Indii. Automobilka spolu se svým partnerem Amp Energy instalovala celkem 25 770 fotovoltaických modulů. Amp Energy je firma s celosvětovou působností, která vyvíjí flexibilní a čisté energetické infrastruktury. Tato elektrárna pokryje až 15 procent roční spotřeby elektřiny v závodě, maximální výkon modulů činí 8,5 megawattů. Zprovozněním tohoto zařízení snižuje automobilka v závodě v Púně svou závislost na neobnovitelných zdrojích energie a vydává se na cestu k uhlíkové neutralitě závodu.

Společnost Škoda Auto Volkswagen India Private Limited v závodě v Púně vytvořila základní předpoklad k tomu, aby byla do roku 2030 uhlíkově neutrální. Fotovoltaické zařízení společnosti se skládá z 25 770 efektivních polykrystalických modulů a nachází se na střeše komplexu svařoven o ploše 63 000 metrů čtverečních. Zařízení bude ročně dodávat celkem 12,2 mil. kWh energie a emise CO2 z titulu výroby automobilů v závodě se tak sníží o více než 9 000 tun ročně. Současně se sníží i přímé sálání tepla ze slunečního záření dovnitř haly.

Gurpratap Boparai, jednatel společnosti Škoda Auto Volkswagen India Private Limited, zdůrazňuje: „Se zprovozněním solární elektrárny v našem závodě v Púně přijímáme odpovědnost a přispíváme svým dílem k trvale udržitelné ekologické budoucnosti našeho podniku. Do budoucna plánujeme realizaci dalších ekologických projektů a chceme aktivně napomoci tomu, aby Indie přispěla k celosvětovému snižování emisí CO2.“

Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, k tomu dodává: „V celosvětovém měřítku pracujeme na dosažení uhlíkově neutrální výroby do roku 2030. Se zprovozněním nové střešní solární elektrárny v závodě v Púně přispíváme i v Indii k trvale udržitelnému rozvoji a ukazujeme tím současně smysl pro zodpovědnost.“

Vedle důsledného zlepšování své bilance CO2 se Škoda Auto Volkswagen India Private Limited zaměřuje na trvale udržitelný rozvoj, šetrné nakládání s přírodními zdroji a efektivní optimalizaci nákladů. V závodě v Púně se například pracuje i na tom, aby v budoucnu nevznikal žádný odpad, který se likviduje na skládkách. Kromě toho budou realizovány i četné další projekty, zaměřené na to, aby byla výroba šetrná k životnímu prostředí.

Diskuze ke článku
jan
A tak je to správně tak to ma byt.
ALEŠ
JAKÁ JE ŽIVOTNOST MODULŮ A CO POTOM . VYHODÍ SE DO PŘÍRODY NEBO PŮJDOU EKOLOGICKY ZLIKVIDOVAT ? A NÁVRATNOST TÉTO INVESTICE JE JAKÁ ?
roman
každý stále řeší ekonomickou návratnost. Co se solárními panely a jinými bateriovými technologiemi až skončí jejich životnost? nebude náhodou jejich likvidace ještě více ekologicky náročnější než technologie "dneška"? Viděl někdo z vás v okolí svého bydliště vrabce a sýkory? Už ani ti ptáci nejsou tam kde před cca 5 lety byli. Už nežijí.
kojot
"JAKÁ JE ŽIVOTNOST MODULŮ A CO POTOM" Životnost modulů je cca 25 let a není to tak že by po těch letech přestali jít úplně ale je to třeba -5% výkonu za pět let. "VYHODÍ SE DO PŘÍRODY" Podle toho co píšou v tom článku Škodovce jde právě o to aby nevznikal odpad z jejich firmy, tak snad si dají pozor aby toho dostály a dají ty panely recyklovat někam kde to umí. "NEBO PŮJDOU EKOLOGICKY ZLIKVIDOVAT ?" Ano to půjdou, panely se nevyrábí způsobem při kterém by použité materiály natolik degradovali aby se nedali použít znovu A NÁVRATNOST TÉTO INVESTICE JE JAKÁ ? To záleží jakou mají nasmlouvanou cenu energie v indii, těžko se to odhaduje, ale pokud se i tam vyplatí investovat do solárů, tak to nebude tak málo jak jsem si myslel, pokud teda Škodovce opravdu nejde jenom o tu ekologii, ale to pochybuji, že v tom nehraje roli ekonomika. Osobně nepochybuji o tom že by si to automobilka nedokázala spočítat, jestli se jí tohle vyplatí nebo ne... Tady v Čechách se většinou mluví o návratnosti 5-6let, ale určitě závisí jestli máte to FVE pole na Moravě nebo v Krkonoších a jaký jste trefil termín schválení projektu, protože kdysi si politici napsali takové zákony aby se jim to kurevsky vyplatilo, teď už je to spíš jenom pro fainšmejkry...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze