Škoda Auto připojila do Powerpass všechny největší poskytovatele nabíjení

Škoda Auto připojila do Powerpass všechny největší poskytovatele nabíjení
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Nyní jde nabíjet u poskytovatelů ČEZ, E.ON, Innogy, Polyfazer, PRE a Ionity
  • Na výběr je několik tarifů s odlišnou cenou a měsíčním poplatkem
  • Čtvrtina majitelů elektrických vozů Škoda Auto nabijí u Ionity

Před rokem uvedla Škoda Auto na tuzemský trh jednoduchou a chytrou možnost dobíjení elektrifikovaných vozů prostřednictvím celoevropské služby Powerpass. Později se k ní přidala i podporovaná platforma pro flotilové zákazníky Chargee. Uživatelé těchto služeb dnes mohou své vozy dobíjet v sítích největších českých energetických společností, což zahrnuje více než 90 % veškerých v současnosti existujících nabíjecích bodů v České republice. „Pokračujeme ve zpřístupňování elektromobility stále širšímu okruhu zákazníků. Za významný milník na této cestě považuji skutečnost, že nabíjecí infrastruktura všech nejvýznamnějších energetických společností je nyní plně kompatibilní s našimi produkty. Znamená to, že majitelé elektrifikovaných vozů Škoda je mohou snadno nabíjet mimo jiné v sítích ČEZ, E.ON, Innogy, Polyfazer i PRE,“ vysvětluje Miroslav Holan, vedoucí rozvoje prodejní sítě tuzemského zastoupení společnosti Škoda Auto. Měsíční vyúčtování Powerpass je v současnosti k dostání se třemi tarifními modely, a to s ohledem na zákaznický způsob využívání elektrifikovaných modelů. V základním tarifu Charge Free zákazník neplatí měsíční poplatek a je vhodný zejména pro majitele plug-in hybridních vozů, případně pro ty, kteří nenabíjí tak často.

Při dobíjení u rychlonabíjecích stanic sítě Ionity platí 21,00 Kč za kWh, při dobíjení střídavým proudem (AC) je cena 12,00 Kč/kWh a při dobíjení stejnosměrným proudem (DC) 15,00 Kč/kWh. Pro řidiče jezdící zejména po městech a jejich okolí je připraven tarif Simply Charge, u kterého činí základní měsíční poplatek 105 korun. Na ostatních veřejných dobíjecích místech se bude při dobíjení střídavým proudem (AC) platit 7,50 Kč/kWh a při dobíjení stejnosměrným proudem (DC) 11,50 Kč/kWh. Řidiči využívající elektromobil naplno na dlouhých cestách po celé Evropě a využívající často dálnice mohou využít tarif Charge Faster. U něj je základní poplatek 300 korun měsíčně. Náklady spojené s dobíjením se sníží na 8,20 Kč/kWh v síti Ionity a na 6,00 Kč/kWh (AC) a 10,00 Kč/kWh (DC) u dobíjecích stanic ostatních poskytovatelů.

informační tabulka Škoda Auto

Pro majitele nových vozů Enyaq iV jsou ceny pro první rok užívání 80 Kč měsíčně za tarif Simply Charge a 250 Kč měsíčně za tarif Charge Faster. Vyúčtování probíhá pohodlně jednou za měsíc. Veřejná nabíjecí infrastruktura v České republice je už dnes z pohledu počtu nabíjecích stanic relativně robustní. Aplikace Powerpass a Chargee aktuálně nabízí více než 2 000 nabíjecích bodů, před rokem to přitom bylo jen zhruba 650. Na tomto nárůstu se podílí svými aktivitami také obchodní síť Škoda Auto. Většina stanic z celkové sítě spadá do kategorie DC. Právě ty jsou u zákazníků využívajících služeb Powerpass nejžádanější. Během prvního roku fungování v České republice bylo 90 % kapacity nabito právě u DC stanic. Celkem tuzemští majitelé elektrifikovaných škodovek nabili téměř 44 000 kWh elektrické energie, více než čtvrtina připadá na síť Ionity.

Lze předpokládat, že v následujících měsících poroste podíl sítí českých energetických gigantů. Powerpass vyvinutý ve spolupráci s koncernovou dceřinou společností Elli je součástí ekosystému Škoda iV, který poskytuje primárně tzv. retailovým zákazníkům širokou škálu služeb souvisejících s elektromobilitou. Pomocí jediné RFID karty nebo prostřednictvím aplikace v chytrém telefonu umožňuje pohodlné a nekomplikované dobíjení po celé Evropě. Na míru firemním klientům byla ve spolupráci s externím poskytovatelem vytvořena platforma Chargee. Ta nabízí kromě nabíjení na veřejných stanicích také možnost integrace firemních a domácích nabíjecích stanic pro pohodlné vyúčtování a spravování nabíjecích služeb. Tuto službu ocení převážně manažeři firemních flotil, kteří potřebují řídit vozové parky. Kromě veřejných rychlonabíjecích stanic celoevropské sítě Ionity mohou uživatelé služeb Powerpass a Chargee dobíjet své elektrifikované vozy u mnoha dalších veřejných dobíjecích míst ostatních provozovatelů. V Česku tak jde i o dobíjecí body autorizovaných servisních a prodejních partnerů českého zastoupení značky Škoda Auto a především pak o zařízení energetických společností.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze