Škoda Auto posiluje výrobu kabelových svazků, aby už nedocházelo k zastavení výroby

Škoda Auto posiluje výrobu kabelových svazků, aby už nedocházelo k zastavení výroby
Fotografie: Škoda Auto
  • Výroba kabelových svazků v Mladé Boleslavi naběhla v úzké spolupráci s dodavatelem
  • Přijatá opatření umožňují zdvojnásobení výrobních kapacit a pružnější reakci na možné budoucí výpadky v dodávkách
  • Automobilka si zajistila další výrobní kapacity v Maroku a Rumunsku

V úzké spolupráci s dotčenými dodavateli Škoda Auto duplikovala výrobu kabelových svazků z Ukrajiny do České republiky. Zároveň si automobilka zajistila také novou výrobní kapacitu v Maroku a dalších zemích. Cílem těchto opatření je ještě lepší zajištění proti možným výpadkům v dodávkách a přerušení dodavatelských řetězců v budoucnu. Přijatá opatření umožňují v případě potřeby navýšení současného objemu výroby až na dvojnásobek.

V uplynulých týdnech jsme ve společnosti Škoda Auto, společně s našimi partnery, intenzivně pracovali na minimalizaci dopadů války na Ukrajině na dodávky kabelových svazků. Během velice krátké doby se díky velkému nasazení podařilo výrobu na Ukrajině obnovit a výrazně rozšířit výrobní kapacity – za to celému týmu a všem zúčastněným dodavatelům děkuji. Současně bych chtěl naše ukrajinské partnery ujistit, že plníme a budeme i nadále plnit naše závazky. Máte náš nejvyšší respekt za to, že i nadále plníte dodávky tak, jak to aktuální situace dovolí,“ uvedl Karsten Schnake, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Nákupu


V důsledku výpadků v dodávkách kabelových svazků, způsobených válkou, musela společnost Škoda Auto 3. března na osm týdnů zastavit výrobu plně elektrického modelu Enyaq iV. Aby se výroba co nejrychleji obnovila, začala automobilka spolu se svými dodavateli zvažovat možnosti duplikování výroby kabelových svazků do jiných výrobních závodů v Evropě a severní Africe.

V návaznosti na to se tak automobilce ve spolupráci s firmou PEKM Kabeltechnik podařilo během pěti týdnů po vypuknutí války duplikovat část výroby kabelových svazků do Mladé Boleslavi. Společnost PEKM instalovala potřebné výrobní zařízení do montážních hal společnosti Škoda Auto, a už v dubnu výroba postupně nabíhala. Na výrobních linkách pracuje 35 žen ze závodu v ukrajinském Lvově, které zároveň zaučují nové pracovnice. V Mladé Boleslavi aktuálně vznikají kabelové svazky pro model Škoda Fabia Combi, v následujících týdnech se rozjede také výroba pro modelové řady Octavia, Kodiaq, Karoq a Superb.

Nový software pro Škodu ENYAQ. Co nového umí?

Aby se společnost Škoda Auto co nejlépe zabezpečila pro případ dalších výpadků v dodávkách, zajistila si další výrobní kapacity u firmy Kromberg & Schubert v jejím marockém závodě ve městě Kenitra, nedaleko metropole Rabatu. Společnost Kromberg & Schubert už mezitím také částečně obnovila výrobu kabelových svazků ve svém ukrajinském závodě v Žytomyru. Díky výrobě v obou závodech, v Žytomyru i v marocké Kenitře, bude potřeba kabelových svazků pro výrobu modelu Enyaq iV plně pokryta.

Společnost Škoda Auto kromě toho plánuje také duplikování výroby vysokonapěťových kabelových svazků, které jsou mimo jiné potřebné i pro dobíjení elektromobilů. Od konce června se budou tyto kabelové svazky vyrábět také v Rumunsku. Od září bude na základě dohody v rámci koncernu Volkswagen duplikována výroba také ze závodu v ukrajinském městě Chmelnický: kabelové svazky pro modely Octavia a Superb budou vznikat i v marockém Tangeru.

Škoda Enyaq (2020) 60 iV

Rozměry4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 1 998 kg
Výkon132 kW
Baterie62 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd404 km (WLTP)
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze