Škoda zahajuje v Mladé Boleslavi výrobu bateriových systémů pro platformu MEB

Škoda zahajuje v Mladé Boleslavi výrobu bateriových systémů pro platformu MEB
Fotografie: Škoda Auto
  • Jde o splnění dalšího strategického cíle v rámci transformace České republiky z lokality pro výrobu automobilů na centrum elektromobility
  • Do nově vybudované výrobní linky bylo investováno cca 130 milionů eur
  • Závod v Mladé Boleslavi je vedle Německa jediným výrobním místem bateriových systémů platformy MEB

Škoda Auto zahajuje v Mladé Boleslavi výrobu bateriových systémů pro plně elektrické vozy na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Hlavní závod automobilky je tak jediným výrobním místem bateriových systémů pro platformu MEB v Evropě mimo území Německa. Na nově postavené výrobní lince může v budoucnu zhruba 250 zaměstnanců montovat více než 250 000 bateriových systémů pro platformu MEB za rok. Kromě vozů Škoda budou tyto bateriové systémy použity i v dalších modelech koncernových značek Volkswagen, Audi a SEAT, postavených na platformě MEB.


Dnes je pro Škoda Auto zcela mimořádný den: zahájením výroby bateriových systémů pro platformu MEB budeme vyrábět absolutně klíčovou komponentu v srdci našeho podniku. Dosáhli jsme tím dalšího cíle pro úspěšnou transformaci směrem k elektromobilitě. Děkuji všem, kteří se v uplynulých týdnech a měsících intenzivně podíleli na vybudování této nové výrobní linky. Investovali jsme zhruba 130 milionů eur, a můžeme tak nyní vyrábět ročně více než 250 000 bateriových systémů pro platformu MEB, a to jak pro elektrické modely Škoda, tak i vozy dalších koncernových značek. Náš cíl je jasný: do roku 2030 chceme ve všech třech českých závodech vyrábět elektrokomponenty nebo elektromobily,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda Auto za oblast Výroby a logistiky.

Christian Bleiel, vedoucí Výroby komponentů ve Škoda Auto, doplňuje: „Naše nová montážní linka bateriových systémů pro platformu MEB nastavuje měřítka v efektivitě, automatizaci, přesnosti, čistotě a digitalizaci. Při uvedení této vysoce komplexní technologie do provozu jsme využili nejen naše kompetence a zkušenosti získané během desetiletí, ale i náš vysoce motivovaný a kvalifikovaný personál. Ve spolupráci se společností Volkswagen Group Components, našimi partnery a dodavateli, činíme prostřednictvím zahájení výroby bateriových systémů zásadní krok v transformaci v rámci přechodu od spalovacích motorů směrem k elektromobilitě. Další pak učiníme na konci roku 2023, kdy rozběhneme druhou fázi rozšíření výroby a budeme schopni vyrábět ročně celkem více než 380 000 bateriových systémů.

Hlavní sídlo české automobilky je v Evropě mimo území Německa jediným místem, kde se budou vyrábět bateriové systémy pro platformu MEB: nejmenší verze s osmi moduly má kapacitu 55 kWh, střední varianta s devíti moduly pak přes 62 kWh. Největší baterie s 12 moduly uchová 82 kWh. Kromě modulů, které mají vždy 24 článků, patří k součástem bateriového systému pro platformu MEB také skříň baterie s integrovaným chladicím systémem, řídicí systém baterie a potřebná elektrická propojení. Škoda Auto vyrábí v Mladé Boleslavi navíc ještě další elektrokomponenty: Již od podzimu 2019 zde vznikají vysokonapěťové trakční baterie, které se používají v modelech Superb iV, Octavia iV a ve vozech s plug-in hybridním pohonem dalších koncernových značek.

Novou výrobní linkou se zrychluje transformace podniku. Ve své strategii NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 automobilka plánuje, že do konce tohoto desetiletí bude ve všech třech českých výrobních závodech vyrábět elektromobily nebo elektrokomponenty. Cílem je dlouhodobé zajištění stávajících pracovních míst a současně vytváření nových. Do té doby automobilka počítá s tím, že zvýší podíl prodejů čistě bateriových elektromobilů v Evropě na 50 až 70 procent v závislosti na vývoji trhu. Za tímto účelem bude Škoda Auto v příštích letech dále pokračovat v elektrifikaci svého modelového portfolia: do roku 2030 se nabídka rozšíří nejméně o tři další čisté elektromobily, které budou cenově a velikostí pod úrovní modelu Enyaq iV.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze