😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Škoda a Seat se vzdávají výroby malého elektromobilu ve prospěch VW

6
Škoda a Seat se vzdávají výroby malého elektromobilu ve prospěch VW
Fotografie: Volkswagen
  • Důvodem je především nízká ziskovost v třídě malých vozů
  • Pro Škodu bude nejdostupnějším elektromobilem malé SUV Epiq
  • Díky tomuto rozhodnutí se prodlouží život známé Škody Fabia

Volkswagen chystá nový malý městský elektromobil ID.1, který by měl stát méně než 20 000 eur (cca 500 tis. Kč). Na rozdíl od modelů jako e-Up! však nepočítá s verzemi pro další značky koncernu. Škoda se proto podle informací webu automobile-propre.com rozhodla na projektu nepodílet, stejně jako Seat. Důvodem je především nízká ziskovost v této třídě, ale také přesun výroby do portugalského závodu Palmela. Pro Škodu bude nejdostupnějším elektromobilem malé SUV Epiq, které dorazí v roce 2026 s cenovkou kolem 25 000 eur (cca 627 tis. Kč).

To znamená, že značka z Mladé Boleslavi nebude mít přímého konkurenta pro chystaný Renault Twingo. Místo toho plánuje prodloužit život Fabie, která by měla zůstat dostupnou alternativou v segmentu cenově výhodných vozů.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Já v tom taky nevidím problém. Tenhle segment má v Evropě asi 4,5% trhu nových vozů, tak proč to hned na začátku komplikovat. Otestují prodejnost ID.1 a bude to! Za mě dobrý tah. Žádný problém. :-)
Jan Vaněk
Jan Vaněk
Myslím, že je to nutný a nezbytný přístup, jak může VW koncern snížit náklady. Tedy významně zredukovat počet modelů jednotlivých značek. Škoda pravděpodobně skončí s čtyřmi velikostmi Enyaqu, kde bude maximum shodných dílů a můžou to být vychytaná a nejprodávanější auta ve svém třídě v Evropě a mohou být vyráběná se ziskem.
Josef L
Josef L
Správně, Češi by to moc kupovali, tak je potřeba tomu zabránit! :)
Jan Liška
Jan Liška
No a co? Je to racionální rozhodnutí. Vývoj probíhá v režii mateřského VW a výroba se plánuje v Martorell. Já bych si asi také trochu rád polechtal své národní ego dalším modelem se slepicí na kapotě, ne, že ne. Ale logo VW je fakt sexy, ta strohá germánská dokonalost mě fascinuje.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze