Shell Recharge odstartoval zkušebně v Česku, má to ale háčky

8
Shell Recharge odstartoval zkušebně v Česku, má to ale háčky
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Nabíjení je možné na 10 stanicích v Česku
  • Maximální výkon stanic je 180 kW, ale jen pro 800V auta
  • Cena za nabití je 15 Kč za kWh

Jak jsme vás na fDrive.cz informovali již v létě, síť čerpacích stanic Shell také v Česku plánovala spuštění své vlastní služby nabíjení elektromobilů s označením Shell Recharge. Letos v prosinci se tak skutečně stalo, zatím na deseti místech a ve zkušebním režimu s několika omezeními.

Vše, co potřebujete vědět o nabíjení na Shell Recharge v Česku

Shell svoji síť nabíjecích stanic Recharge provozuje už delší dobu v mnoha zemích Evropy a letos došlo na rozšíření také do České republiky, kde své žlutobílé stojany Shell rozmisťuje ke svým čerpacím stanicím a v prosinci spustil jejich zkušební provoz. Kde všude lze na nových stanicích Shell Recharge v Česku nabít, najdete už teď v naší mapě nabíjecích stanic, která obsahuje i zatím nespuštěné stanice ve výstavbě. Zhruba v polovině případů přitom jde o lokality, kde mohli elektromobilisté dříve nabít u 50kW rychlonabíjecích stanic ČEZu, kterému však se Shellem skončila nájemní smlouva a své stojany musel odstranit, a ustoupit tak „domácímu“ Shellu. Stalo se tak například v Nupakách u Prahy, Hradci Králové nebo Brně.

Shell přitom instaluje o poznání rychlejší stanice, které jsou z kategorie ultrarychlých, má to však háček. Designově ucházející stojany StarCharge čínské společnosti Wanbang na sobě sice mají nálepky slibující maximální výkon 180 kW a stejnou hodnotu slibují reklamy u parkovacích míst, tato hodnota však platí pouze pro vozy s nejnovější 800V architekturou, kterou však zatím nabízí jen některé vozy Audi, Hyundai, Kia a Porsche, drtivá většina produkce však stále nabízí jen 400V architekturu. Pro tyto vozy je maximem zhruba 120 kW, a to kvůli omezenému výstupnímu proudu stanice s maximem 300 A.

Já jsem stanici otestoval s Audi e-tron, které má výhodu v poněkud vyšším napětí přes 400V a dosáhl jsem maximálního výkonu 130 kW. Na některých místech jsou osazeny rovnou dva ultrarychlé stojany s celkem čtyřmi CCS konektory, některé lokality pak mají k dispozici jeden stojan a pro další je vytvořena příprava.

Cena pro nabíjení přes službu Shell Recharge je stanovena na 15 Kč za kWh, což je i vzhledem k omezenější rychlosti pro většinu vozidel vyšší částka. Platit lze přímo přes aplikaci Shell Recharge, kterou lze nabíjet nejen u Shell stanic v celé Evropě, ale díky roamingu na dalších zhruba 500 tisících stanicích. Platit lze také přes QR kód a samozřejmě také přes nabíjecí služby automobilek, skrze které se platí cena dle tarifu vaší automobilky, která může být nižší, než kterou nabízí Shell. Na nabíjecích stanicích je připraven také bezkontaktní terminál pro platby kartou, ten však v rámci zkušebního provozu zatím nefunguje.

Diskuze ke článku
Jiří Šťastný
Jiří Šťastný
Proč instalují 180 kW? Jedině v nouzi. Nabíjím u Ionity, Audi charging hub (i když tam je částo rychlost hloupě sdílená, takže když vedle Vás někdo nabíjí byť 50 kW tak jste limitováni 150 kW), Aral pulse. Tam je rychlost vyšší a stabilní. Cena 8-12 Kč/kWh
Petr Jahoda
Petr Jahoda
14 Kč za 1 kWh si snad pomatli.
Josef L
Josef L
Nově postavená Shell vedle nové Billy v Dolních Břežanech má 2 tyto nabíječky, bohužel 20.12. ještě neměly revizi.
Denys Khanzhyiev
Denys Khanzhyiev
Hm... v appce vidim 14Kc/kWh.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze