Nová dálnice D4, nové nabíječky Shell. A rovnou pořádně výkonné

10
Nová dálnice D4, nové nabíječky Shell. A rovnou pořádně výkonné
Fotografie: Shell
  • O víkendu byl otevřen nový úsek dálnice D4 z Prahy do Písku
  • Na něm zároveň zahájila provoz obousměrná odpočívka s kapacitními nabíječkami
  • Jedná se o komplexní zařízení, nejmodernější svého druhu u nás

Čeští motoristé dostávají na konci roku 2024 pořádnou nadílku v podobě rekordních 100 km nových dálnic. Nechybí mezi nimi ani celkem 32 km dálnice D4, jejíž celková délka se tím téměř zdvojnásobila a výrazně usnadní cestování z Prahy do jihozápadních Čech. Vznikla v kategorii D25,5/100 a jde o vůbec první stavbu u nás v režimu PPP, tedy s podílem soukromého kapitálu. A spolu s ní vyrostly i dvě nejmodernější, téměř identické odpočívky Shell u nás, v každém směru jedna.

Ty jsou vybaveny technologiemi na úsporu energie, tepla i vody se zachytáváním dešťovky a jejím následným používáním k zavlažování trávníků a splachování záchodu. Nechybí také rekuperace tepla z chladicích jednotek, které následně poslouží k vytápění objektu. A pochopitelně ani fotovoltaické panely o výkonu 50 kWp. Jsou pokryty průsvitnými panely, aby se omezila nutnost pod nimi přisvěcovat. Své místo našly nejen na střeše objektu a zastřešení čerpacích stojanů, ale také nad nabíjecími stojany.

Těch je vždy osm s vyhrazenými místy, ke každému přináleží stojan s konektorem CCS o výkonu 180 kW. Jde opět o známé stojany výrobce Wanbang, které Shell používá i na jiných místech v Česku, které poskytují maximální proud 300 Ampérů. Pro 400V vozidla je tak maximem výkon kolem 130 kW a zmiňovaného výkonu 180 kW lze dosáhnout jen s modernějšími 800V elektromobily. S otevřením nového úseku D4 tak vznikly tak hned dva ultra-rychlé nabíjecí huby, Shell Krsice ve směru na Písek a na Prahu. Vybaveny jsou veškerým komfortem, non-stop službami, teplým občerstvením a veškerým souvisejícím komfortem, včetně obřích parkovišť s dostatečným prostorem i pro kamiony.

Diskuze ke článku
Hynek Šlahůnek
Hynek Šlahůnek
To je super, kdy ale Shell v Česku zprovozní registrace?
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Je to zámeř, pouze 130kWh při 400V? To aby člověk stihl koupit něco v shopu Schell? Ale nebudu si stěžovat, super, že to tam je. :-)
Karel Schmidt
Karel Schmidt
Shell ČR udělal stejnou chybu jako ČEZ, když vsadil na 800V architekturu a objednal nabíječky s omezeným proudem. Blbé je, že i těch 180kW je pro šťastné majitele 800V elektromobilů málo.
Potom by to chtělo zapracovat na množství roamingových partnerů.
Shell se snaží nabízet prémiové produkty za vyšší ceny, také jako téměř jediný vybírá na dálnicích poplatek za WC.
Bohužel jeho nabíjecí služba je již dnes pod standardem a bude to jen horší a ještě je obtížněji dostupná, jen tu cenu nechali vysoko.
Jiří Šťastný
Jiří Šťastný
180 kW je pořádně výkonné. To by se slušelo napsat snad tak před 10ti lety🤦‍♂️

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze