Šéf Volkswagenu: Teslu předeženeme v roce 2025, bude to tuhý boj

8
Šéf Volkswagenu: Teslu předeženeme v roce 2025, bude to tuhý boj
Fotografie: Volkswagen
  • Na právě probíhající konferenci FT Future of the Cars se setkali Musk s Diessem
  • Druhý jmenovaný prohlásil, že jej Tesla zaskočila tím, jak je dobře připravená

Právě probíhající mezinárodní konference Future of the Cars pořádaná vydavatelským domem Financial Times má odbornou i laickou veřejnost seznámit s názory špiček automobilového průmyslu na jeho další směřování. Mezi přednášejícími se šéf Volkswagenu Herbert Diess včera blýskl prohlášením, že očekává tuhý boj o prvenství v globálních prodejích elektromobilů, z nějž Volkswagen, který je aktuální suverénní dvojkou, vyjde pochopitelně vítězně. Zlomovým má být rok 2025, což je datum, kdy Volkswagen Group plánuje uvést zcela novou rodinu levných malých elektromobilů, které mu momentálně zoufale chybějí (v malých sériích pokračující výroba Volkswagenu e-Up! na tom mnoho nemění).

Protože nedávno s podobným prohlášením přišla ředitelka General Motors, tak trochu to vypadá, jako by se automobilky soustředily na jediný cíl – porazit Teslu a jejich šéfové se teď předhánějí, kdo si stanoví ambicióznější cíl. Své k tomu nedávno řekl i Elon Musk, který si nejen nic podobného nepřipouští, ale naopak plánuje Teslu v roce 2030 posunout na pozici absolutně největší automobilky světa s roční produkcí 20 milionů aut (aktuálně Tesla ještě není ani na prvním milionu, ale to se s náběhem plné kapacity gigatováren v Berlíně a Texasu zřejmě rychle změní).

Volkswagen má proti Tesle výhodu v širší modelové paletě, kterou navíc stále rozšiřuje, zatímco Tesla už dva roky neuvedla na trh žádnou novinku. Tesla ovšem kontruje mnohem vyšší profitabilitou a pružností. V Tesle totiž nejsou odbory, zatímco zkostnatělý Volkswagen spotřebovává značnou část energie potřebné ke změnám právě v boji s neústupnými a silnými odborovými předáky. Samotný Diess, jehož vize a nekompromisní styl posouvají celý koncern výrazně vpřed, navíc vyvolává u části konzervativního managementu antipatie, které mu situaci rovněž neusnadňují. V tom má Musk velkou výhodu, protože Tesla prostě udělá, co on rozhodne. Každopádně nás čeká zajímavý souboj.

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Kdyz uz se nekde v tehle rozplizle dobe objevi nekdo s koulema tak musi bojovat i s vlastnimi radami, namisto aby ho velebili a byli stastni, ze maji nekoho kdo je muze udrzet pri zivote.

Dneska zatim bojuje jen s Teslou, ale az zacne opravdovy boj s Cinskou automobilovou produkci budou ty jeho koule zatracene potreba. Tak doufejme, ze ho do te doby ty odbory a jini eunuchove take nevykastruji…
Dini Dini
Dini Dini
Jasně že VAG Teslu předežene a je dost možný, že to Tesla neustojí. V mých očích se pod Teslou zakývala židle představením Megane e-tech. Pokud by všechny ty první testy byly pravda, znamenalo by to, že Renault-Nissan umí udělat stejně dobrý EV jak Tesla, což se VW doposud nepodařilo. A ještě k tomu v ceně od 890tis. Masakr. Vlastně mi ten Megane přijde tehcnicky lepší. Na menší základně uvnitř stejně velký auto, údajně výborný google infotainment, pohodlný podvozek, nízká hmotnost, zřejmě dobrý batterymanagement...
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Naposledy upraveno: 11. 5. 2022 17:14
VW se zatím skoro za 3 roky ani Tesle nepřiblížil a to po softwarové stránce. Pořád na tom pracují a ani nedokázali dosud zobrazit nabíjecí výkon v kWh. Pořád si myslí, že km/h jsou to nejlepší a ještě se to při nižším nabíjecím výkonu mění na km/min.
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Nikoho nemusím papouškovat a vaše názory jsou tak neobjektivní, že mi připadají placené.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze