SEAT bude využívat autonomní roboty pro přepravu dílů

SEAT bude využívat autonomní roboty pro přepravu dílů
  • SEAT je první společností v Evropě, která zavedla vozidla AGV pro venkovní provoz bez magnetických vodicích systémů obvyklých uvnitř výrobních hal
  • Každá souprava má užitečnou hmotnost 10 tun a všechna vozidla dohromady ujedou 240 kilometrů denně

Výrobní a montážní závod SEAT v Martorellu činí další kroky na své cestě k trvale udržitelnější, digitalizované a chytré výrobě. SEAT je prvním průmyslovým výrobcem v Evropě, který používá i ve venkovních zónách automatizovaná vozidla, vybavená navigačním systémem SLAM (Simultaneous Localisation And Mapping), připojením k síti 4G a indukčním nabíjením akumulátorů. V současnosti je mimo vnitřní prostory výrobních hal závodu Martorell provozováno osm automatizovaných vozidel AGV (Automated Guided Vehicles), která zajišťují automatickou přepravu dílů. SEAT již používá 200 vozidel AGV pro dodávky dílů v montážních halách závodů v Martorellu a Barceloně.

Autonomní robot SEAT

Celková délka soupravy může být až 25 metrů a maximální užitečná hmotnost činí 10 tun. Díly jsou přepravovány na trasách dlouhých 3,5 kilometru. Díky navigačnímu systému SLAM nemusí být tato vozidla vedena magnetickými pruhy nebo dráty. Tím se snižují náklady na údržbu. Možnosti využití vozidel jsou rozmanitější, protože se dokážou snadno naučit nové trasy a k jejich uvedení do provozu nejsou zapotřebí žádné stavební úpravy. Osm vozidel AGV dohromady ujede 240 kilometrů za den. V současnosti jsou provozována na dvou trasách mezi lisovnou a karosárnou. Vozidla převážejí boční a pohyblivé díly karoserie, jako jsou výklopná víka nebo dveře. Inovativní řešení nahradilo přepravu nákladními vozidly mezi oběma výrobními provozy.

Flotila venkovních vozidel AGV sníží emise CO2 o 1,5 tuny ročně. Dosud totiž tyto dodávky dílů zajišťovala nákladní vozidla. Použitím vozidel AGV se zvýšila hospodárnost a nákladová efektivita. Současně bylo možné snížit skladové zásoby v místech nakládky i vykládky. Podařilo se také minimalizovat intenzitu dopravy uvnitř areálu závodu. Vývoj projektu probíhal ve spolupráci se společnostmi ASTI Mobile Robotics a Telefónica.

Dr. Christian Vollmer, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výrobu a logistiku, řekl, že „SEAT zavádí v posledních letech průkopnické inovace v oblasti logistiky a toto je dalším příkladem našeho úsilí stát se etalonem z hlediska Průmyslu 4.0. Zprovoznění vozidel AGV ve venkovním prostředí nám umožnilo optimalizovat výrobní a logistické procesy hospodárným, trvale udržitelným a síťově propojeným způsobem.“

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze