Komunikace s infrastrukturou je budoucnost. SEAT své technologie už testuje

Komunikace s infrastrukturou je budoucnost. SEAT své technologie už testuje
  • Projekt, sponzorovaný nejen společností SEAT, propojuje vozidla se semafory a informačními panely prostřednictvím platformy DGT 3.0
  • Řidiči dostávají s předstihem upozornění o blížící se změně stavu semaforů, aby mohli náležitě přizpůsobit rychlost své jízdy
  • Informace o dopravě se zobrazují v reálném čase na displejích v automobilech

Jaká barva bude svítit na dalších semaforech, pokud budu pokračovat v jízdě touto rychlostí? Odpověď na tuto otázku již nebude dávat řidiči jeho intuice, nýbrž vyspělá technologie. Projekt, vedený společností SEAT a realizovaný ve spolupráci se španělským Generálním ředitelstvím pro dopravu DGT (Dirección General de Tráfico), magistrátem Barcelony a společností ETRA (Electronic Traffic), úspěšně propojuje vozidla s dopravní světelnou signalizací a centrem pro řízení dopravy, aby mohli řidiči předvídat budoucí stav semaforů. Tento projekt také umožňuje zasílání informací o nehodách na dálnicích přímo do vozidel bez nutnosti používat informační panely. Automobily jsou vzájemně propojeny s infrastrukturou prostřednictvím cloudu a bezdrátové komunikační sítě s latencí 300 milisekund.

Vozidla, používaná v tomto pilotním projektu, jsou vybavena technologií, která umožňuje jejich propojení s okolím a přijímání informací, ukládaných Generálním ředitelstvím pro dopravu do cloudu. Řidič díky tomu může v reálném čase předvídat, co jej zanedlouho čeká. „Nové síťově propojené automobily SEAT v tomto projektu přijímají z centrálního cloudu Generálního ředitelství pro dopravu nejaktuálnější dopravní zpravodajství v reálném čase, včetně informací zobrazovaných na dálničních panelech nebo stavu semaforů ve městech,“ vysvětluje Jordi Caus, vedoucí oddělení konceptů pro městskou mobilitu ve společnosti SEAT.

Jak to funguje? Pokud se vozidlo přibližuje k semaforu, objeví se na displeji zpráva s upozorněním, že bude na systému světelné signalizace, až k němu řidič dojede, svítit červená, zelená nebo žlutá. Systém uskutečňuje výpočet na základě vzdálenosti vozidla od semaforu a rychlosti jízdy. Důležitým aspektem pro bezpečnost je skutečnost, že systém funguje pouze za předpokladu, že vozidlo nepřekračuje rychlostní limit. V opačném případě nebude systém řidiče upozorňovat. „Systém ve vyšších rychlostech nefunguje, což je velmi důležité pro bezpečnost silničního provozu. Má to být doplňkový nástroj, který umožní motoristům plynulejší jízdu,“ ujišťuje Manuel Valdés, vedoucí oddělení magistrátu Barcelony pro mobilitu a infrastrukturu.

Jak SEAT komunikuje s infrastrukturou

Budoucnost patří informacím na základě spolupráce. Dodavateli informací budou navíc i síťově propojené automobily a samotní uživatelé. „Kdokoli s informacemi o tom, co se děje na silnici, je může sdílet s ostatními uživateli, aby se včas dozvěděli o případné události v místě, k němuž se přibližují,“ vysvětluje Jorge. „Tímto projektem činíme první krok k síťovému propojení automobilů s celou dopravní infrastrukturou. Začali jsme s informačními funkcemi, ale u budoucích autonomních vozidel budeme moci v riskantní situaci zasáhnout přímo do řízení vozidla,“ dodává nakonec Jordi Caus.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze