Sainz s hybridním Audi byl druhý, nejlepší z Čechů Valtr s Tatrou na 3. místě

Rally Dakar 2024 – 1. etapa
Sainz s hybridním Audi byl druhý, nejlepší z Čechů Valtr s Tatrou na 3. místě
Fotografie: A.S.O./Marcin Kin/DPPI
  • Mezi osobními auty vyhrál De Mevius, Sainz s hybridním Audi byl druhý
  • Nejrychlejší kamion pilotoval Van Kasteren, za ním dojel hybridní Renault
  • Třetí mezi kamiony byl Valtr s Tatrou před Lopraisem s Pragou
  • Kategorie Mission 1000 asi zajímavé závodění nenabídne

Rally Dakar 2024 sice oficiáně odstartovala 5. 1. 2024 prologem, ale tam se závodilo na pouhých 27 kilometrech. Opravdový začátek dakarského závodění znamenala až první etapa, která se jela o den později. Ta vedla z Aluly do Al Henakiyah, měřila celkem 541 kilometrů a z toho se závodilo na 414 kilometrech.

Carlos Sainz s Audi RS Q e-tron dojel druhý

V kategorii osobních aut dnešní etapu vyhrál Belgičan Guillaume De Mevius s francouzským navigátorem Xavierem Pansenrim, kteří jedou se speciálem Prodrive Hunter. Hned za nimi ovšem dojel Carlos Sainz s hybridním speciálem Audi RS Q e-tron E2 a ztratil na ně pouhou minutu a 44 sekund. Třetí dojel Jihoafričan Giniel de Villiers s Toyotou Hilux, který už ovšem na vítěze etapy ztratil 9 minut a 18 sekund. Vítěz prologu, Švéd Mattias Ekström s druhým Audi, dojel 10. a na vítěze etapy mu chybělo již více než 14 minut. Třetí posádka týmu Audi Sport vedená zkušeným Stéphanem Peterhanselem se pravděpodobně potýkala s problémy, protože dojela až na 26. místě se ztrátou 32 minut na vítěze etapy. Martin Prokop s Fordem pak dojel až na 48. místě se ztrátou 49 minut. Ten sám potvrdil, že se s problémy potýkal, konkrétně šlo o dva defekty. Řekl, že to byla velmi náročná kamenitá etapa. Druhý nejlepší Čech, Tomáš Ouředníček s Toyotou, pak dojel hned za ním přibližně s minutovou ztrátou. Stejné pořadí patří zmíněným posádkám i v průběžném pořadí.


Van Kasteren nejrychlejší, před hybridním Renaultem a Tatrou

Mezi kamiony vyhrál opět Nizozemec Janus Van Kasteren s Ivecem, který trasu zvládl za 4 hodiny, 55 minut a 25 sekund. Druhý dojel jeho krajan Gert Huzink s hybridním Renaultem z českých dílen MKR Technology, který na něj ztratil pouhých 7 minut a 3 sekundy. Třetí byl Jaroslav Valtr s Tatrou Phoenix týmu Buggyra se ztrátou 11 minut na Van Kasterena. Čtvrtý pak Aleš Loprais s Pragou V4S, který potvrdil slova Martina Prokopa o náročné kamenité etapě. Následovala litevská posádka s Tatrou Jamal týmu Fesh Fesh, Martin Macík dojel etapu jako devátý a následoval jej Pascal De Baar s druhou Tatrou týmu Buggyra Racing. Teruhito Sugawara s hybridním kamionem Hino skončil 12. s hodinovou ztrátou na vítěze etapy. I zde pořadí v etapě odpovídá celkovému pořadí.


Mission 1000 na zajímavé závodění nevypadá

Mezi motocyklisty vyhrál Ross Branch z Botswany před Američany Ricky Brabecem a Masonem Kleinem. Z našich byl nejrychlejší Martin Michek, který první etapu dojel na 10. místě. Hodnocení v kategorii Mission 1000 je v první etapě již zveřejněno a je vidět, že se neměří čas jednotlivých posádek. Hodnotí se pouze to, jakou část etapy soutěžící zvládli. V první etapě mají téměř všichni 100 % a z toho vyplývajících 10 bodů do celkového pořadí. Výjimkou je jen Ital Oscar Polli na elektrickém motocyklu, který má z první etapy 0 %, nezískal tedy ani jeden bod. Vypadá to ale, že půjde jen o to, kdo ujel nejvíce, než že bychom se mohli těšit na zajímavé závodění.

Výsledky 1. etapy v kategorii Mission 1000

Jak tipujete pokračování hybridních speciálů v hlavním závodě, tedy hybridních vozů Audi RS Q e-tron a hybridních kamionů Renault a Hino? V dnešní etapě svoji rychlost ukázal jak speciál Audi Carlose Sainze, tak i Renault C460 Hybrid Gerta Huzinka. Posádky obou vozů dojely na druhém místě ve svých kategoriích. Dojedou podle vás na pódiových pozicích, nebo budou zase bojovat s technickými problémy jako loni? Rádi si přečteme vaše tipy i názory v komentářích.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze