Rodina Škoda RS se rozrůstá. Nově honí vodu i Enyaq

Rodina Škoda RS se rozrůstá. Nově honí vodu i Enyaq
Fotografie: Škoda Auto
  • Škoda Auto představuje Enyaq RS iV i v karoserii SUV
  • Zároveň se chystá vyrobit 100 000. Enyaq
  • Enyaq je jediným modelem na platformě MEB vyráběným mimo Německo

Nabídka základního SUV Škoda Enyaq iV se rozrůstá o očekávaný vrcholný model RS. Ten nabízí podobné parametry jako již nabízený Enyaq Coupé RS iV, avšak s bonusem o 15 l většího zavazadelníku s praktičtějším tvarem. Jde tedy o plnohodnotné rodinné auto bez kompromisů oslazené lepšími jízdními výkony a dramatičtějším vzhledem, včetně možnosti volby exkluzivní zeleně Mamba. Cena zatím nebyla stanovena, ale bude zřejmě také o něco příznivější než u verze Coupé. Vlastence a fanoušky Škodovky potěší, že celá řada Enyaq i Enyaq Coupé, tedy včetně vrcholných verzí RS, se vyrábí přímo v Mladé Boleslavi.

Poznávacím znakem vrcholného modelu RS je exkluzivní zeleň Mamba a sada decentních sportovních doplňků, včetně volitelných 21" kol

Použitá technika se shoduje s Enyaqem Coupé RS, tedy baterie s využitelnou kapacitou 77 kWh a oficiální rychlost nabíjení 135 kW (neoficiální čísla jsou citelně vyšší). Nabití z 10 na 80 % SoC trvá 36 minut, dva elektromotory nabízejí systémový výkon 299 koní dostupný po dobu až 30 sekund. Z klidu na 100 km/h vůz vysprintuje za 6,5 s a dosáhne 180 km/h, tedy o 20 km/h víc než dosavadní vrcholný model 80X. Homologace WLTP v tuto chvíli ještě není dokončena, předběžná hodnota dojezdu byla stanovena na 500 km.

Standardem je snížený sportovní podvozek, vpředu o 15 mm, vzadu o 10 mm. To se zasloužilo o lepší aerodynamiku se součinitelem čelního odporu vzduchu Cx 0,265 i přes standardní montáž 20" kol (ta lze nahradit jednadvacítkami). Obtékání vzduchu zlepšují i speciální plastové kryty na kolech. Střešní okno, které je standardem u Enyaqu Coupé RS, je zde volitelné. Do standardu naopak patří balíček sportovních a stylových doplňků v čele se svítící maskou Crystal Face a maticovými LED světlomety s 24 segmenty v každém modulu. Do výbavy patří jak vnější leskle černé dekorace a loga RS, tak tradiční červený reflexní pás na zadním nárazníku.

TEST: Škoda Enyaq Coupé RS iV – Jak jezdí nejvýkonnější sériová Škodovka v historii?

Uvnitř patří do standardu dekorační lišty imitující karbon, nerezové kryty pedálů a vyhřívaná sportovní sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami a logy RS. Každý Enyaq RS bude dále dodán vždy s třízónovou klimatizací, LED ambientním osvětlením, elektrickými pátými dveřmi s „kopacím“ ovládáním, bezdrátovou nabíječkou mobilů, audiosystémem Canton a head-up displejem s rozšířenou realitou. Vůz bude od začátku dodáván s aktuální verzí softwaru ME 3, který se dokáže dálkově aktualizovat a nabízí základní telematiku s aplikací MyŠkoda. Na scénu vstupuje rovněž funkce Plug & Charge, tedy zahájení nabíjení bez nutnosti manuální autorizace.

Interiér nabízí kontrastní obšití mikrovláknového čalounění, za příplatek potom kůži

Novinkou linie RS je nový jízdní režim Trakce, který až do rychlosti 20 km/h nabízí stálý pohon všech kol pro řešení adhezně obtížných situací. Standardem je degresivní řízení, naopak adaptivní podvozek s uživatelsky nastavitelnou charakteristikou DCC je k mání za příplatek. Standardních sedm airbagů včetně předního středového, lze doplnit párem zadních bočních vaků. Řidiči zase pomáhá soubor jízdních asistentů Asistovaná jízda 2.5.

Vůz uvede Škoda Auto na trh v prvním čtvrtletí následujícího roku, ceny budou oznámeny později.

Technické parametry Škoda Enyaq (2020) RS iV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 2 150 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon220 kW, 299 koní, točivý moment: 460 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17 kWh / 100 km, dojezd: 514 km
Cena od1 644 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze