Nabídka základního SUV Škoda Enyaq iV se rozrůstá o očekávaný vrcholný model RS. Ten nabízí podobné parametry jako již nabízený Enyaq Coupé RS iV, avšak s bonusem o 15 l většího zavazadelníku s praktičtějším tvarem. Jde tedy o plnohodnotné rodinné auto bez kompromisů oslazené lepšími jízdními výkony a dramatičtějším vzhledem, včetně možnosti volby exkluzivní zeleně Mamba. Cena zatím nebyla stanovena, ale bude zřejmě také o něco příznivější než u verze Coupé. Vlastence a fanoušky Škodovky potěší, že celá řada Enyaq i Enyaq Coupé, tedy včetně vrcholných verzí RS, se vyrábí přímo v Mladé Boleslavi.
Použitá technika se shoduje s Enyaqem Coupé RS, tedy baterie s využitelnou kapacitou 77 kWh a oficiální rychlost nabíjení 135 kW (neoficiální čísla jsou citelně vyšší). Nabití z 10 na 80 % SoC trvá 36 minut, dva elektromotory nabízejí systémový výkon 299 koní dostupný po dobu až 30 sekund. Z klidu na 100 km/h vůz vysprintuje za 6,5 s a dosáhne 180 km/h, tedy o 20 km/h víc než dosavadní vrcholný model 80X. Homologace WLTP v tuto chvíli ještě není dokončena, předběžná hodnota dojezdu byla stanovena na 500 km.
Standardem je snížený sportovní podvozek, vpředu o 15 mm, vzadu o 10 mm. To se zasloužilo o lepší aerodynamiku se součinitelem čelního odporu vzduchu Cx 0,265 i přes standardní montáž 20" kol (ta lze nahradit jednadvacítkami). Obtékání vzduchu zlepšují i speciální plastové kryty na kolech. Střešní okno, které je standardem u Enyaqu Coupé RS, je zde volitelné. Do standardu naopak patří balíček sportovních a stylových doplňků v čele se svítící maskou Crystal Face a maticovými LED světlomety s 24 segmenty v každém modulu. Do výbavy patří jak vnější leskle černé dekorace a loga RS, tak tradiční červený reflexní pás na zadním nárazníku.
TEST: Škoda Enyaq Coupé RS iV – Jak jezdí nejvýkonnější sériová Škodovka v historii?
Uvnitř patří do standardu dekorační lišty imitující karbon, nerezové kryty pedálů a vyhřívaná sportovní sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami a logy RS. Každý Enyaq RS bude dále dodán vždy s třízónovou klimatizací, LED ambientním osvětlením, elektrickými pátými dveřmi s „kopacím“ ovládáním, bezdrátovou nabíječkou mobilů, audiosystémem Canton a head-up displejem s rozšířenou realitou. Vůz bude od začátku dodáván s aktuální verzí softwaru ME 3, který se dokáže dálkově aktualizovat a nabízí základní telematiku s aplikací MyŠkoda. Na scénu vstupuje rovněž funkce Plug & Charge, tedy zahájení nabíjení bez nutnosti manuální autorizace.
Novinkou linie RS je nový jízdní režim Trakce, který až do rychlosti 20 km/h nabízí stálý pohon všech kol pro řešení adhezně obtížných situací. Standardem je degresivní řízení, naopak adaptivní podvozek s uživatelsky nastavitelnou charakteristikou DCC je k mání za příplatek. Standardních sedm airbagů včetně předního středového, lze doplnit párem zadních bočních vaků. Řidiči zase pomáhá soubor jízdních asistentů Asistovaná jízda 2.5.
Vůz uvede Škoda Auto na trh v prvním čtvrtletí následujícího roku, ceny budou oznámeny později.
Technické parametry Škoda Enyaq (2020) RS iV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 2 150 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 220 kW, 299 koní, točivý moment: 460 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 175 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17 kWh / 100 km, dojezd: 514 km |
Cena od | 1 644 900 Kč |