Nové logo značky Renault ztělesňuje „Nouvelle vague“, myšlenku nabídnout novou možnost tím, že přineseme do ekosystému něco nového, co je blíže duchu doby a je moderní.
Nové logo bylo odhaleno během Renaulution a nachází se také na přední masce prototypu Renaultu 5. A jako takové je to symbol „Nouvelle Vague“ pro Renault, moderní a technologický (bez nostalgie).
Projekt nové identity Renaultu již nějakou dobu probíhal. Grafické studio na něm tvrdě pracovalo a generální ředitel společnosti, Luca de Meo, se rozhodl zahájit tento nový koncept a odhalit jej během lednové akce Renaulution. Předchozí logo bylo navrženo v roce 1992 a modernizováno v roce 2013. Bylo trochu složité, strnulé a nadbytečně zatížené vícero efekty. Při tisku byly také problémy s čitelností v menších velikostech. Oddělení designu již částečně pracovalo na nové vizuální identitě.
Logo z roku 1972 používalo Op Art (optické umění) využívající různé tloušťky čar. V novém logu není zahrnut Op Art, určitým způsobem jej můžeme vidět jako dva vzájemně propojené kosočtverce, které stojí jako jeden. Navazuje tím částečně na logo diamantu RNUR z roku 1946 s technikou „dessin au trait“ (plochý design). Zdá se, že plochý design se vrací u mnoha log a nejen u automobilek. Kromě toho je nové logo velmi ucelené a čitelné ve velmi malých velikostech.
Nové logo bude nejprve použito v reklamách a televizních spotech od 1. března u dvou kampaní ZOE. Bude také uváděno při publikování a pro použití tisku a na akcích. Počínaje novými výrobky uvedenými na trh v roce 2022 ponese celá výrobní řada Renault tento nový znak.