Luca de Meo, generální ředitel aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, v poslední době tlačí na zvyšování marží, což se mu daří, ovšem za cenu růstu cen automobilů. Protože se ovšem nekoná donedávna očekávané rychlé zlevňování elektromobilů a jejich ceny se vydávají spíš opačným směrem, je načase řešit masovou individuální mobilitu i v elektrickým časech. Právě to totiž bude klíč k přežití a případnému odolání agresivní čínské konkurenci. Řada automobilek v reakci na cenovou válku vyvolanou Teslou už citelně zlevnila, jenže to pořád nestačí, navíc je to opět na úkor marží.
Renault se proto pustil do vývoje vlastního levného elektromobilu, který uvede v roce 2027, tedy s dvouletým zpožděním proti chystaným elektrickým modelům za 25 000 eur (588 000 Kč) od Volkswagen Group. Na fóru o budoucnosti automobilu pořádaném listem Financial Times to prohlásil osobně de Meo. Míří do stejné cenové hladiny, půjde ovšem tentokrát jinou cestou než dovozem a přebrandováním čínského výrobku jako v případě Dacie Spring. Ta svou nízkou cenu vyvážila řadou technických omezení, hlavně pomalým nabíjením kvůli tomu, že používá pouze 240V baterii. Jenže Renault by za srovnatelné peníze takový být neměl.
Inspiraci prý Renault našel u japonských kei cars, které mají striktně omezené maximální rozměry i výkon. Jinak jde o plnohodnotná vozidla, ovšem poněkud nezvyklých forem. Musí totiž maximum nákladu umístit do rozměrů nejvýš 3,4 × 1,48 × 2 m (d × š × v) a spokojit se s výkonem maximálně 64 koní. Taková auta jsou výrazně daňově zvýhodněna, proto jsou velice oblíbená, i když z nich snaha o maximální využití obestavěného prostoru zpravidla udělala téměř přesně geometrické kvádry. A právě tento racionální přístup de Mea očaroval, čili levný Renault zřejmě nebude klasické auto evropského střihu, na jaké jsme dnes zvyklí.