Námluvy skončily. Volkswagen i Renault budou vyvíjet levné elektromobily samostatně

5
Námluvy skončily. Volkswagen i Renault budou vyvíjet levné elektromobily samostatně
Fotografie: Renault
  • Dvě velké evropské automobilky chtěly spojit síly při vývoji levného automobilu
  • Cílem mělo být snížení nákladů a lepší odolávání čínské konkurenci
  • Jednání však zkrachovala

O jednání Renaultu s Volkswagenem se oficiálně vědělo přinejmenším od letošního ženevského autosalonu, kde šéf první jmenované automobilky Luca de Meo potvrdil dosavadní spekulace a zároveň dodal, že ve vývoji levného elektromobilu bude pokračovat s partnerem nebo bez něj. Nyní se zdá, že došlo na druhou variantu, protože Automotive News Europe přišel s informací, že několik měsíců trvající důvěrné rozhovory mezi oběma giganty skončily neúspěchem. Prý to potvrdily dva nezávislé zdroje, přičemž podle jednoho z nich se nepodařilo najít dohodu, podle druhého se od jednacího stolu zvedli a odešli zástupci Volkswagenu s tím, že dají přednost vlastnímu vývoji.

V tuto chvíli se zdá, že je to větší problém pro Volkswagen. Nic se totiž zatím neví o tom, že by byl na cestě elektromobil se znakem VW na kapotě a cenou pod 20 000 eury (494 000 korunami), zato Renault už svoje malé a levné Twingo ve stejné cenové hladině ohlásil na rok 2026.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 18. 5. 10:23
Myslím si, že je to dobře. Teď budeme mít dvě cesty a filosofie k levnému EV. Třetí snad nabídne Stellantis. Celkově vznikne větší šance, že jedna z cest bude opravdu úspěšná. Větší konkurence, tlak a výkon.

A když si vezmu všechny ty sdružení, co existuje, velmi často to nefunguje, vždy je z toho nakonec drahý paskvil, kde se mlátí dva myšlenkové proudy a vývoj trvá násobě dýl než se mezi sebou dohodnou. Navíc se obvykle nejsou schopni domluvit na dalším vývoji po trápení při vývoji prvního produktu a celý ten vývoj jde pak vniveč.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 19. 5. 13:20
Stando, technologici to vyřešené mají, pokud myslíš dnešní multi-platformu, kdy v tom autě najdeme 54 kWh baterii, ale problém je, že to zatím neprodávají za adekvátní ceny. Nevím, co jim konkrétně brání. Možná právě chybějící konkurence. Nebo jsi myselel nadcházející STLA Small platformu? Nikde jsem zatím neslyšel, od jakého roku ji nasadí. Teď v e-3008 peugotu je STLA Medium, pokud se nepletu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze