Renault 5 Electric předvedl působivý debut. Hned zpočátku doma porazil Teslu

3
Renault 5 Electric předvedl působivý debut. Hned zpočátku doma porazil Teslu
Fotografie: Renault
  • Renault 5 se hned první celý měsíc prodeje stal doma nejprodávanějším elektromobilem
  • Sesadil z trůnu i do té doby suverénní Teslu Model Y
  • Nabíjecí vozidla zaznamenala více než třetinový meziroční růst

Francouzský trh prochází krizí kvůli problematické politické situaci, celkový prodej aut poklesl za listopad meziročně o dramatických 12,75 %. Jenže elektromobily to naštěstí nepostihlo v takové míře; aut do zásuvky, tzn. BEV i PHEV, se prodalo celkem 31 794 a jejich tržní podíl dosáhl 26,2 %, z toho na BEV připadá 17,4 %. To je sice podle Cleantechnica meziroční pokles z 29,7 a 20,1 %, avšak vzhledem ke zrušení dotací na čínské elektromobily v březnu je to vlastně hezký výsledek. To platí i pro Dacii Spring, která se v Číně rovněž vyrábí, přesto se jí podařilo vrátit do žebříčků a mezi nejprodávanějšími elektromobily v listopadu získala sedmé místo se 705 registracemi.

Vítězem klání se stal Renault 5 Electric, který si hned první celý měsíc na trhu našel 3 316 nových majitelů a stal se tak nejprodávanějším elektromobilem francouzského trhu. Tesla, která aktuálně láká zákazníky hned několika štědrými pobídkami, totiž pro svůj Model Y našla 3 175 kupců a stala se jediným nefrancouzským modelem v první šestce. To je pořád moc pěkné číslo, protože třetí Citroën ë-C3 se musel spokojit s 1 239 registracemi. Pro Renault to zároveň znamená i lichotivé 7. místo absolutně a naději, že se automobilce podařila tržní trefa do černého. Z výše zmíněných důvodů z první dvacítky prakticky zmizely elektromobily, vyrobené v Číně. Kromě zmíněného Springu se tam podařilo proniknout jen jedenácté Tesle Model 3 (565 kusů) a sedmnáctému MG4 (341 záznamů).

To vše se odehrává v situaci, kdy je Francie v hluboké politické krizi, aktuálně nemá vládu a židle se povážlivě kýve i pod samotným prezidentem Macronem. A ve Francii nikdy není daleko k pouličním nepokojům, barikádám a hořícím automobilům. O to je úspěch elektrického retrorenaultu cennější, celkový trh s automobily se totiž propadl o více než osminu.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 9. 12. 21:41
Často jsem narážel na titilku, taky jsem se proti nim několikrát vzepřel, ale tady nevidím žádný problém. Za mě palec nahoru pro titulky z posledních měsíců. Už mi to dlouho nepřijde jako clickbait.

Nějaké vysvětlení? Carlosi?
Petr Basa
Petr Basa
Krásný start pro Renault. Porazit lídra je vždycky úspěch. Na R5 se mi líbí, že už v základu, nabízí vše podstatné, včetně tepelného čerpadla. Baterie 40kWh je sice malá, ale tímhle autem asi nikdo z Paříže do Nice jezdit nebude. I když, kdo ví. Nabíječek tam na to mají dost, a to včetně Superchargerů.
Carlos
Carlos
Opět titulka článku hodna bulvárnímu retardovi, což u FD už ani nepřekvapuje

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze