Francouzský trh prochází krizí kvůli problematické politické situaci, celkový prodej aut poklesl za listopad meziročně o dramatických 12,75 %. Jenže elektromobily to naštěstí nepostihlo v takové míře; aut do zásuvky, tzn. BEV i PHEV, se prodalo celkem 31 794 a jejich tržní podíl dosáhl 26,2 %, z toho na BEV připadá 17,4 %. To je sice podle Cleantechnica meziroční pokles z 29,7 a 20,1 %, avšak vzhledem ke zrušení dotací na čínské elektromobily v březnu je to vlastně hezký výsledek. To platí i pro Dacii Spring, která se v Číně rovněž vyrábí, přesto se jí podařilo vrátit do žebříčků a mezi nejprodávanějšími elektromobily v listopadu získala sedmé místo se 705 registracemi.
Vítězem klání se stal Renault 5 Electric, který si hned první celý měsíc na trhu našel 3 316 nových majitelů a stal se tak nejprodávanějším elektromobilem francouzského trhu. Tesla, která aktuálně láká zákazníky hned několika štědrými pobídkami, totiž pro svůj Model Y našla 3 175 kupců a stala se jediným nefrancouzským modelem v první šestce. To je pořád moc pěkné číslo, protože třetí Citroën ë-C3 se musel spokojit s 1 239 registracemi. Pro Renault to zároveň znamená i lichotivé 7. místo absolutně a naději, že se automobilce podařila tržní trefa do černého. Z výše zmíněných důvodů z první dvacítky prakticky zmizely elektromobily, vyrobené v Číně. Kromě zmíněného Springu se tam podařilo proniknout jen jedenácté Tesle Model 3 (565 kusů) a sedmnáctému MG4 (341 záznamů).
To vše se odehrává v situaci, kdy je Francie v hluboké politické krizi, aktuálně nemá vládu a židle se povážlivě kýve i pod samotným prezidentem Macronem. A ve Francii nikdy není daleko k pouličním nepokojům, barikádám a hořícím automobilům. O to je úspěch elektrického retrorenaultu cennější, celkový trh s automobily se totiž propadl o více než osminu.
Nějaké vysvětlení? Carlosi?