Vskutku netradičním způsobem oznámily špičky Renaultu sériovou výrobu nového modelu. Ve čtvrtém díle dokumentárního cyklu Anatomie návratu se procházejí Luca de Meo, generální ředitel Renault Group, Fabrice Cambolive, šéf Renaultu a Gilles Vidal, viceprezident Renault Design návrhářským oddělením a úplně nakonec oznámí, že to nádherné auto, které právě ukazují, míří do sériové výroby. A tím autem není nic menšího, než nástupce slovutného Renaultu 5 Turbo, od jehož náběhu do výroby uběhlo více než 44 let. V roce 1980 totiž zahájil vzrušující tradici absurdně přemotorovaných malých hatchbacků, na kterou později navázalo podobně nepředstavitelné Clio V6.
Dosazení velkého turba na krotký čtyřválec 1.4 OHV Cléon (ve verzi 1.3 poháněl například i u nás dobře známé Dacie 1300/1310) přineslo 160 koní a 221 Nm, což bylo ve své době vůbec nejvíc ze všech sériových francouzských automobilů. To byla ovšem sériová podoba, úpravci z neuvěřitelného motoru dokázali dostat mnohem více a prvních 400 vyrobených kusů se úspěšně zúčastňovalo rallye, ač řízení strašidelně rychlého malého autíčka s obludným turboefektem žádalo skutečně železné nervy. Ostrý hot hatch, jehož přepracovanou záď navrhl samotný, letos zesnulý mistr Marcello Gandini ze studia Bertone (kromě jiného autor designu Lamborghini Countach a Miura plus Lancie Stratos) se stal symbolem, na který fanoušci dodnes nezapomněli a zachovalý exemplář Renaultu 5 Turbo už se dnes cenově zařadil do stejné ligy, jako Ferrari či Lamborghini.
Tíž fanoušci si mohli před dvěma lety nostalgicky vzdychnout nad parádním konceptem Renault 5 Turbo 3E, který se představil na pařížském autosalonu jako driftovací showcar. Nikoho tehdy ani ve skrytu duše nenapadlo, že by se podobný extrémní počin mohl vyrábět. Jenže přesně tohle se chystá. Výše zmínění pánové totiž ukázali předsériový kus, který proti někdejšímu prototypu vykázal výrazné designové úpravy a řadu vylepšení. Především výrazně posílil z 381 na více než 500 koní se dvěma motory vzadu a stovku pokoří za skvělých 3,5 s.
Nic víc zatím nevíme, ale na definitivní údaje této bestie a v ideálním případě i možnost si ji osahat a povodit, se mimořádně těšíme.
Né že bych si ho nemohl koupit, jedině možná jako hračku do vitriny
Jakákoliv diskuze nebo mínění je zbytečná ,
Co bych doporučil i když si plno lidí bude myslet , že jsem blázen , všem manažerům bych nedal ani jedno Euro, za mrhani peněz ,vyrábět auta která nemají co dělat na silnici nebo pro lidi nevýhodné, nepraktické drahe etc,jednoduše to nekupovat a vyžadovat co chci a nenechat se oblbovat!!! Když to nechci!!!
A tyto modely Renaultu zajistí návrat na výsluní. Já už nemám pocit že by bylo VW něco víc jak Renault.. možná už i trochu naopak. (Ale to bude tím že jsem měl ID.4 a teď Passat)