V kombinaci s Teslou se často mluví o variantě P100D, která nabízí extrémně rychlé svezení, a to i ve srovnání se supersporty. Trošku stranou ale stojí nedávno představená verze 100D, která svou energii vložila do dojezdu. Oba vozy disponují mohutnou 100kWh baterií. Varianta 100D v případě Modelu S sice zrychlí o 1,7 vteřiny pomaleji, dojede ale o 20 kilometrů dál. První modely 100D se konečně dostaly k prvním zákazníkům.
Varianta s dlouhým dojezdem se prodává v Modelu X i Modelu S a nedosahuje vůbec špatných hodnot. Model S 100D na stovku zrychlí za 4,4 vteřiny, zastaví se až na 250 km/h a ujede dlouhatánských 632 kilometrů. Model X P100D je na tom o krapet hůře, na SUV ale pořád disponuje neskutečným zrychlením za rovných 5 vteřin, maximálkou taktéž 250 km/h a dojezdem 565 kilometrů. My bychom neváhali ani minutu a šli do slabší verze s delším dojezdem. Nejen kvůli 20 kilometrům dojezdu, ale především kvůli 1 milionu a 140 tisícím korun, což je příplatek za úplný „strop“ Tesly. Jakou verzi byste zvolili vy, nám můžete dát vědět v komentářích.
Technické parametry Tesla Model S (2012) P100D
Konstrukce | sedan, 4 976 × 1 964 × 1 435 mm, 2 239 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 567 kW, 762 koní |
Baterie | 100 kWh |
Nabíjení | palubní: 17 kW, konektory: Supercharger, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 613 km |
Cena od | 4 200 000 Kč |
Technické parametry Tesla Model X Performance
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 036 × 2 017 × 1 684 mm, 2 572 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 580 kW, 789 koní, točivý moment: 1 140 Nm |
Baterie | 102,4 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: Supercharger, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,3 kWh / 100 km, dojezd: 548 km |
Cena od | 2 926 200 Kč |
Zdroj: electrek.co