První plug-in hybrid od Citroënu je SUV se vzhledem malé C3

První plug-in hybrid od Citroënu je SUV se vzhledem malé C3
  • Dojezd na jedno nabití bude činit až 60 kilometrů
  • Klasický motor a dva elektromotory dohromady nabídnou až 300 koní výkonu

Na šanghajském autosalonuse dělo mnohem víc, než jen představení elektrické Škody, Audi e-tron a Volkswagenu I.D. CROZZ. Ruku k dílu přidal také Citroën, který se rozhodl ukázat svůj první plug-in hybrid. Konkrétně jde o C5 Aircross, který je svou karoserií SUV namířen proti vozům typu Mitsubishi Outlander PHEV. Auto využívá platformu EMP2 a je vybaveno novým systémem odpružení s „Progressive Hydraulic Cushions“ (tlumiče s hydraulickými dorazy), které prý přinesou mnohem lepší odfiltrování nerovností a má dokonce navozovat pocit jako na létajícím koberci.

Uvnitř se místo klasických budíků zabydlel 12,3palcový TFT displej a doplňuje jej dotykový kapacitní 8palcový HD displej ve středu palubní desky. Povinností je samozřejmě Active Safety Brake, systém sledování mrtvého úhlu, adaptivní tempomat nebo 360° kamera. Linda Jackson, generální ředitelka Citroënu, o C5 Aircross říká: „Nový Citroën C5 Aircross je důkazem dynamiky značky, která naslouchá očekáváním svých zákazníků ve všech částech světa. Je konkrétním vyjádřením naší ofenzívy na trhu SUV a ukazuje na naši schopnost se tohoto segmentu zmocnit naším specifickým způsobem, který zajišťuje větší osobitost, komfort a pohodu na palubě. Nový Citroën C5 Aircross je jasným příspěvkem k růstu značky Citroën,“

Půjde o první vůz značky Citroën s hnacím ústrojím, které si výrobce pojmenoval jako Plug-In Hybrid PHEV e-AWD. Základem je spalovací motor o 200 koních a dva elektrické motory vepředu a vzadu. Systém dokáže vyvinout celkový výkon 300 koní a na jedno nabití prý zvládne ujet 60 kilometrů. Zajímavé oživení trhu začne v Číně v říjnu 2017 a do Evropy dorazí až ve druhém pololetí roku 2018.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze