Audi e-tron Sportback concept oficiálně

Audi e-tron Sportback concept oficiálně
  • K odhalení došlo na šanghajském autosalonu
  • Od roku 2019 se ho dočkáme v sériové výrobě
  • Baterie o kapacitě 95 kWh zaručují dojezd až 500 km

Koncept, na který fanoušci elektromobilů a Audi především čekali, je tu. Audi e-tron Sportback concept, jak zní celé jméno, se představil na šanghajském autosalonu. Jde o čtyřmístné kupé, které má k Audi přivést zákazníky, co přemýšlejí například nad Teslou Model 3.

„V roce 2018 začneme vyrábět Audi e-tron – první elektromobil ve svém segmentu, který je vhodný pro každodenní provoz. S dojezdem více než 500 kilometrů a mimořádnými zážitky z elektrické jízdy se toto sportovní SUV stane v nadcházejícím desetiletí vozidlem, po němž budou všichni toužit. A již v roce 2019 bude následovat emocionální varianta kupé v podobě sériové verze studie Audi e-tron Sportback, která vyvolá nadšení a svým vzhledem bude na první pohled prozrazovat, že se jedná o elektromobil,“ říká Rupert Standler, předseda představenstva společnosti AUDI AG.

Interiér tak jak ho snad umí jen Audi: elegantní, jednoduchý až minimalistický. Samozřejmě pokračuje v moderních trendech, které by se daly nazvat „displej kam se podíváš“. Před řidičem najdeme jeden, který budou využívat future virtual cockpit, a na středové konzoli hned displeje dva.

Pojďme ale k tomu nejpodstatnějšímu, tedy pohonu. Jeden elektromotor je umístěný na přední nápravě, zatímco zadní náprava nabídne dva elektromotory, které pohánějí všechna kola. Maximální výkon je 320 kW, krátkodobě dokonce až 370 kW (zhruba 430 a 500 koní). Zrychlení z klidu na sto je otázkou 4,5 sekundy. Kapacita baterií činí 95 kWh a podle papírových hodnot by tento koncept měl urazit až 500 kilometrů. Jde o kapalinou chlazené lithium-iontové akumulátory. Nabíjení probíhá skrz rychlonabíjecí standard CCS Combo.

Technické parametry Audi e-tron Sportback concept

Kompletní specifikace
Konstrukce4 900 × 1 980 × 1 530 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon430 koní
Baterie95 kWh, konektory: Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 500 km
Infotainment? displej
Cena

Dr. Dietmar Voggenreiter, člen představenstva společnosti AUDI AG zodpovědný za marketing a prodej, si uvědomuje mimořádný význam elektrické mobility na čínském trhu: „Zcela záměrně ukazujeme Audi e-tron Sportback poprvé zde v Šanghaji, protože Čína je nejdůležitějším trhem pro elektromobily na světě. To platí z hlediska infrastruktury, státní podpory i prodeje. Již dnes je v provozu přibližně 150 tisíc nabíjecích stanic, do konce roku 2017 k nim přibude dalších 100 tisíc. Na tento razantní růst jsme dobře připraveni. V nadcházejících pěti letech budeme v Číně nabízet pět modelů e-tron, mezi nimi i elektromobily s akumulátory, jako je Audi e-tron Sportback, jejichž dojezd bude výrazně přesahovat hranici 500 kilometrů.“

Audi do svého konceptu zvolilo digitálně řízené Matrix LED světlomety na přídi a zádi, které mají poskytovat skvělý světelný výkon. Miniaturní projektory Digital Matrix vytvářejí na asfaltu znaky, jimiž vozidlo komunikuje s okolím. Světlo tak plní funkci mnohostranného, dynamického komunikačního kanálu. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku zavedla do výroby jako první na světě světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce a také pomohla k úspěchu technice Matrix LED, laserovým světlometům a technologii OLED.

Audi Q8 sport concept – Autosalon Ženeva 2017

Po designové stránce Audi nemohla vynechat sobě vlastní masku singleframe, kterou disponuje i Audi Q8 sport concept. Tím že jde o elektromobil tak nejsou potřeba velké vstupy pro vzduch, který motor ochlazuje. Všimnout si můžete i malých kamer místo zrcátek. To má za následek i menší odpor vzduchu, který se u elektromobilů hodí. Přináší to také další pozitivní jev, kdy zmizí mrtvý úhel a vy se tak nemusíte bát, že právě v tomto mrtvém bodu přehlédnete jiný vůz.

Sériové verze se dočkáme v roce 2019.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze