Marek Eben je klidný řidič, podle svých slov dokonce čím dál klidnější. A proto vždy oceňoval komfort, poskytovaný vozy francouzské značky Citroën. Zlomovým okamžikem pro něj prý bylo usednutí do avantgardního modelu BX, od té doby zůstal značce věrný. Preferoval vždy větší a praktičtější modely, vyhovující jak potřebám jeho hendikepované manželky, tak jeho koníčkům. Mezi Markovy vášně totiž patří i golf. A podle svých slov si náramně užíval situace, kdy jeho kamarádi po skončení turnaje začali pracně rozebírat golfové vozíky, aby se jim vešly do kufrů jejich rychlých kupé, zatímco on jen otevřel kufr svého C5 Break a celý vozík tam prostě naložil tak, jak byl.
Klasickou C5 už sice bohužel vzal čas, stejně jako hydraulické pérování u Citroënů, ovšem pan Eben aktuálně usedl do vozu s podobným jménem; C5 Aircross. Už druhého, avšak ten dosavadní byl naftový. Nutno ještě dodat, že s automatickou převodovkou; té se pán, o němž smýšlí velká část Čechů jako o ideálním kandidátovi na prezidenta, dosud vyhýbal. I když by to do noblesního, vždy uhlazeného a optimisticky působícího moderátora řekl málokdo, je vášnivým motoristickým fanouškem, i když trochu jiným způsobem, než jsme zvyklí. A proto rád řadil; na automat si prý ale zvykl. A nyní nastal čas ještě větší změny.
Nejnovější C5 Aircross, s nímž už najíždí první kilometry, je totiž ve verzi PHEV. Tedy nabít, ujet několik desítek kilometrů čistě na elektřinu a dál pokračovat jako s klasickým hybridem. Prý už má také sbírku nabíjecích čipů a do elektromobilní problematiky se vnořil s důkladností, sobě vlastní. My jsme mu pogratulovali k jeho oficiálnímu převzetí a poslechli si několik historek z jeho motoristického života. Nedávno o nich vydal i knížku. Každopádně mu přejeme v profesním i řidičském životě samé úspěchy!
Technické parametry Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 500 × 1 696 × 1 689 mm, 1 845 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 165 (133 + 81) kW, 225 (181 + 110) koní, točivý moment: 300 Nm / 3 000 ot/min |
Baterie | 13,2 kWh (11,8 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | palubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | ? |
Cena od | 920 000 Kč |