Marek Eben elektrifikoval, vášeň k Citroënům mu však zůstává

3
Marek Eben elektrifikoval, vášeň k Citroënům mu však zůstává
Fotografie: Citroën
  • Přední moderátor, hudebník a spisovatel se láskou k Citroënům netají
  • Ambasadora značce dělá už 12 let
  • Za tu dobu vystřídal stejný počet Citroënů

Marek Eben je klidný řidič, podle svých slov dokonce čím dál klidnější. A proto vždy oceňoval komfort, poskytovaný vozy francouzské značky Citroën. Zlomovým okamžikem pro něj prý bylo usednutí do avantgardního modelu BX, od té doby zůstal značce věrný. Preferoval vždy větší a praktičtější modely, vyhovující jak potřebám jeho hendikepované manželky, tak jeho koníčkům. Mezi Markovy vášně totiž patří i golf. A podle svých slov si náramně užíval situace, kdy jeho kamarádi po skončení turnaje začali pracně rozebírat golfové vozíky, aby se jim vešly do kufrů jejich rychlých kupé, zatímco on jen otevřel kufr svého C5 Break a celý vozík tam prostě naložil tak, jak byl.

Marek Eben patří ke klidným šoférům, občas však na plyn šlápne

Klasickou C5 už sice bohužel vzal čas, stejně jako hydraulické pérování u Citroënů, ovšem pan Eben aktuálně usedl do vozu s podobným jménem; C5 Aircross. Už druhého, avšak ten dosavadní byl naftový. Nutno ještě dodat, že s automatickou převodovkou; té se pán, o němž smýšlí velká část Čechů jako o ideálním kandidátovi na prezidenta, dosud vyhýbal. I když by to do noblesního, vždy uhlazeného a optimisticky působícího moderátora řekl málokdo, je vášnivým motoristickým fanouškem, i když trochu jiným způsobem, než jsme zvyklí. A proto rád řadil; na automat si prý ale zvykl. A nyní nastal čas ještě větší změny.

Nejnovější C5 Aircross, s nímž už najíždí první kilometry, je totiž ve verzi PHEV. Tedy nabít, ujet několik desítek kilometrů čistě na elektřinu a dál pokračovat jako s klasickým hybridem. Prý už má také sbírku nabíjecích čipů a do elektromobilní problematiky se vnořil s důkladností, sobě vlastní. My jsme mu pogratulovali k jeho oficiálnímu převzetí a poslechli si několik historek z jeho motoristického života. Nedávno o nich vydal i knížku. Každopádně mu přejeme v profesním i řidičském životě samé úspěchy!

Technické parametry Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 500 × 1 696 × 1 689 mm, 1 845 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon165 (133 + 81) kW, 225 (181 + 110) koní, točivý moment: 300 Nm / 3 000 ot/min
Baterie13,2 kWh (11,8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes
Spotřeba?
Cena od920 000 Kč
Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Ebena mam rad, ale chlubit se tim, ze na konci roku 2021 vymenil naftovou dymovnici za benzinovou mi nepripada jako neco super.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze