Prototyp Mercedesu-AMG GLC 53 EQ zachycen v provozu. Bude to rychlík

Prototyp Mercedesu-AMG GLC 53 EQ zachycen v provozu. Bude to rychlík
Fotografie: Mercedes-AMG
  • Kombinovaný výkon má činit přes 900 koní
  • O pohon se postarají tři elektromotory
  • Z 0 na 100 km/h zrychlí AMG GLC 53 EQ pod tři sekundy

Sotva se představil zcela nový Mercedes-Benz GLC EQ a už tu máme první zmínky o nadupané verzi AMG. Ta byla zachycena před pár dny v Německu a i když šlo o silně maskovaný exemplář, již teď je jasné, že šlo o variantu AMG 53. Z dostupných informací víme, že tato varianta dorazí na trh v příštím roce. Aktuálně lze zakoupit pouze provedení GLC 400 4Matic o výkonu 360 kW, což by ale nemuselo stačit těm nejnáročnějším. Krom nadupaného AMG se očekává taktéž základní varianta se zadním pohonem a mnohem nižším výkonem. Zpět ale k zachycené novince. AMG 53 EQ při své projížďce předvedlo velká litá kola, za kterými se schovávaly masivní brzdové kotouče a třmeny. Ty ale mají netypicky šedou barvu, což nesedí k nátuře modelové řady AMG. Jelikož se ale bavíme o předprodukční sérii, otázka barvy zatím není na místě.

Při bližším pohledu zaujme taktéž střešní spoiler, který zde bude plnit funkci většího přítlaku. Úhel náklonu spoileru je přitom nastavitelný. Ohledně pohonného ústrojí se spekuluje o nasazení třímotorového pohonu s výkonem přes 900 koní. Axiální motory si vyrábí sám Mercedes-Benz a výrobce tvrdí, že z 0 na 100 km/h zrychlí chystaná novinka za méně než 3 sekundy. Jistotou je nasazení platformy AMG.EA a ve výbavě se ocitne aktivní vektorování točivého momentu. S výkonem přes 900 koní se tento vůz stane dočasně nejvýkonnějším modelem AMG, jaký půjde v roce 2026 pořídit. V rámci techniky chce Mercedes nasadit zcela nový typ baterie a zřejmě půjde o typ, jenž se objevil u dříve představeného konceptu AMG GT XX. Na rozdíl od standardního GLC EQ se tato baterie skládá z válcových článků namísto prizmatických. Navíc místo konvenční chladicí desky využívá imerzní chlazení.

To znamená, že články jsou ponořeny do nevodivé chladicí kapaliny. To má zvýšit chladicí výkon a zabránit přehřátí baterie i při prudké akceleraci. Verze AMG pak přinese i vyšší maximální nabíjecí výkon se ve srovnání se standardním GLC EQ. Očekává se nárůst o 70 kW na výsledných 400 kW. Verze GLC AMG 53 EQ se dočká i funkce simulovaného řazení, které již dříve představil korejský Hyundai u svého modelu Ioniq 5 N.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze