Sotva se představil zcela nový Mercedes-Benz GLC EQ a už tu máme první zmínky o nadupané verzi AMG. Ta byla zachycena před pár dny v Německu a i když šlo o silně maskovaný exemplář, již teď je jasné, že šlo o variantu AMG 53. Z dostupných informací víme, že tato varianta dorazí na trh v příštím roce. Aktuálně lze zakoupit pouze provedení GLC 400 4Matic o výkonu 360 kW, což by ale nemuselo stačit těm nejnáročnějším. Krom nadupaného AMG se očekává taktéž základní varianta se zadním pohonem a mnohem nižším výkonem. Zpět ale k zachycené novince. AMG 53 EQ při své projížďce předvedlo velká litá kola, za kterými se schovávaly masivní brzdové kotouče a třmeny. Ty ale mají netypicky šedou barvu, což nesedí k nátuře modelové řady AMG. Jelikož se ale bavíme o předprodukční sérii, otázka barvy zatím není na místě.
El Mercedes-AMG GLC 53 EQ se destapa, un futuro SUV eléctrico extremo con más potencia de la que imaginashttps://t.co/RsF1wrBGUI
— Motor.es (@motorpuntoes) December 4, 2025
Při bližším pohledu zaujme taktéž střešní spoiler, který zde bude plnit funkci většího přítlaku. Úhel náklonu spoileru je přitom nastavitelný. Ohledně pohonného ústrojí se spekuluje o nasazení třímotorového pohonu s výkonem přes 900 koní. Axiální motory si vyrábí sám Mercedes-Benz a výrobce tvrdí, že z 0 na 100 km/h zrychlí chystaná novinka za méně než 3 sekundy. Jistotou je nasazení platformy AMG.EA a ve výbavě se ocitne aktivní vektorování točivého momentu. S výkonem přes 900 koní se tento vůz stane dočasně nejvýkonnějším modelem AMG, jaký půjde v roce 2026 pořídit. V rámci techniky chce Mercedes nasadit zcela nový typ baterie a zřejmě půjde o typ, jenž se objevil u dříve představeného konceptu AMG GT XX. Na rozdíl od standardního GLC EQ se tato baterie skládá z válcových článků namísto prizmatických. Navíc místo konvenční chladicí desky využívá imerzní chlazení.
To znamená, že články jsou ponořeny do nevodivé chladicí kapaliny. To má zvýšit chladicí výkon a zabránit přehřátí baterie i při prudké akceleraci. Verze AMG pak přinese i vyšší maximální nabíjecí výkon se ve srovnání se standardním GLC EQ. Očekává se nárůst o 70 kW na výsledných 400 kW. Verze GLC AMG 53 EQ se dočká i funkce simulovaného řazení, které již dříve představil korejský Hyundai u svého modelu Ioniq 5 N.
