Příští Audi e-tron dostane nový základ, cena půjde výrazně dolů

5
Příští Audi e-tron dostane nový základ, cena půjde výrazně dolů
Fotografie: audi.com
  • V nadcházejícím roce Audi představí novou verzi modelu e-tron
  • Jeho základní verze bude čítat méně výbavových prvků
  • Důsledkem toho zlevní až o 200 000 Kč

Už příští rok se můžeme těšit na aktualizaci stávajícího Audi e–tron. Oproti předchůdci nabídne prodloužený dojezd o zhruba 30 km, ale potěší i nižší pořizovací cenou o bezmála 200 tisíc korun. Informuje o tom jalopnik.com. Ačkoli byla údajně automobilka spokojena s prodejními úspěchy svého prvního plně elektrického vozu napříč Evropou, novinkou bude základní verze s nižším stupněm výbavy, tedy i nižší cenou. Dá se tudíž očekávat, že zastoupení e–tronu na trhu s elektromobily v důsledku tohoto kroku nejspíš ještě poroste.

V nynější základní verzi zákazník ve výbavě dostal například LED světlomety „Matrix“ nebo prémiový zvukový systém Bang & Olufsen. Obojí ze základní verze 2021 vypadne. Cenovka pak bude začínat pod hranicí 1,5 milionu korun. Mezi prvky, které naopak přibudou, jsou zejména výkonové optimalizace.

Tou hlavní je kapacita baterie, jejíž hodnota zůstane na 95 kWh jako u současné verze. Audi nicméně navýší využitelnou kapacitu do maxima. Výrobci přitom obvykle omezují využitelnou kapacitu baterií, aby se snížila míra jejich degradace v průběhu životnosti elektromobilu. Další podstatnou změnou je systém občasného vypínání elektromotoru na přední nápravě za účelem úspory energie. V důsledku těchto inovací narostl celkový dojezd na 355 kilometrů.

Audi ještě roce 2021 chystá dvě menší a také cenově dostupnější verze označované jako Q4 e–tron. Obě budou postaveny na modulární platformě Volkswagenu. Ta byla účelově navržena tak, aby mohla být v rámci koncernu nasazována co možná nejčastěji. Nově vznikající elektromobily postavené na této platformě by i díky úsporám za vývoj tudíž měly nabídnout lepší dojezd, výkon a v neposlední řadě pak i nižší cenu.

Technické parametry Audi e-tron (2018) 50 quattro

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 560 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon230 kW, 313 koní, točivý moment: 540 Nm
Baterie71 kWh (63 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 120 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 24,1 kWh / 100 km, dojezd: 300 km
Cena od1 871 900 Kč
Diskuze ke článku
Jiří Nový
Jiří Nový
Řekl bych, že e auta jsou po 5-8 letech neprodejné. Tím myslím trvanlivost baterii. Pokud ho někdo za mega nabídne, pak dokoupit nové batrie za dalších půl mega,no nevím jestli se to vyplatí. To raději nové
Zdeněk Pavliš
Zdeněk Pavliš
Jako spolumajitel středně velké firmy jezdím Audinou A 6 allroad, je to naftový šestiválec s dojezdem na nádrž 1000 km. Nedovedu si představit příjezd k obchodnímu partnerovi na jedníní a běhat tam s kabelem a žádat o možnost nabití baterie, případně po cestě hledat nabíječku a dostavit se na jednání pozdě. Jestliže zvažujeme ve firmě výměnu manažerských vozidel za nová, tak nafta, ani žádný hybrid.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze