Závěrečná fáze zkoušek luxusního elektromobilu BMW i7 obsahuje testy životnosti a odolnosti. Ředitelský model musí absolvovat podmínky, v nichž se pravděpodobně během svého života nikdy neocitne, avšak konstruktéři musejí mít jistotu, že se v případné extrémní situaci zachová tak, aby neohrozil bezpečnost ani komfort. V takzvaných horkých oblastech vůz jezdí dálkové jízdy vysokými rychlostmi, klopýtá přes dlouhé šotolinové štreky, opakovaně se prudce rozjíždí a brzdí za extrémních venkovních teplot a při tom všem si musí baterie i elektrický pohon zachovat 100% funkčnost. To samozřejmě platí i pro klimatizaci a další komfortní systémy, podobně jako pro teplotní odolnost interiérových materiálů.
Velký sedan jezdí po speciálně vybraných silnicích s obrovským převýšením do úmoru tam a zpět, aby se ověřila teplotní stabilita motorů a řízení točivého momentu za značně proměnlivých podmínek. Vůz musí zvládnout i velmi dynamickou, dlouhou jízdu do prudkého stoupání. A v dalším kole si dá totéž, ovšem s přívěsem. A do třetice naopak dlouhý sjezd z ostrého klesání se záměrně plně nabitou baterií tak, aby vůz nemohl rekuperovat.
Samozřejmě, že obdobné testy se konají i u dalších automobilek. Jenže v takto krajních podmínkách to není vůbec obvyklé, například Škoda Auto prověřuje krajní chování svých vozidel v Alpách, které jsou podnebně přeci jen přívětivější. Jenže automobilka BMW, která vždy stavěla svou image na dokonalém vyladění svých vozů, zkrátka nemá na výběr. A mezi čistě elektrickými luxusními sedany půjde o velice lukrativní trh. Jsme upřímně zvědavi, jak se to na harmonii sériového BMW i7 nakonec projeví.