Elektrické BMW i7 absolvuje tvrdé zkoušky jízdní dynamiky u polárního kruhu

Elektrické BMW i7 absolvuje tvrdé zkoušky jízdní dynamiky u polárního kruhu
Fotografie: BMW
  • Testy probíhají v náročných podmínkách v zimním testovacím centru BMW Group ve švédském Arjeplogu jen pár kilometrů od polárního kruhu
  • BMW tam testuje komponenty podvozku, řízení a brzdové soustavy, stejně jako jízdní dynamiku a systémy jízdní stability
  • Stejně tak se zimní testování zaměřuje na komponenty čistě elektrického pohonu

BMW Group pokračuje v transformaci na elektromobilitu důsledným rozšiřováním nabídky o další segmenty. Již během příštího roku představí mnichovský výrobce prémiových automobilů první čistě elektrickou luxusní limuzínu na světě – BMW i7, jehož kombinovaná spotřeba energie by měla být 19,5 až 22,5 kWh/100 km podle WLTP; emise CO2: 0 g/km. V rámci procesu sériového vývoje BMW i7 v současné době probíhají testy jízdní dynamiky v zimním testovacím centru BMW Group ve švédském Arjeplogu. Tam, jen několik kilometrů od polárního kruhu, testovací inženýři na ledových plochách a zasněžených silnicích mají ideální podmínky pro ověření činnosti a sladění všech systémů pohonu a podvozku.

Komponenty podvozku, řízení a brzdové soustavy, stejně jako jízdní dynamika a systémy jízdní stability vyvinuté pro budoucí generaci BMW řady 7 jsou podle automobilky navrženy tak, aby posunuly rovnováhu mezi sportovním charakterem a jízdním komfortem na zcela novou úroveň. Z tohoto důvodu se provádí dynamické ladění a nastavení zavěšení kol, pružin, tlumičů a různých regulačních systémů samostatně pro každý druh pohonu. Všechny tak procházejí intenzivním testováním v extrémních klimatických podmínkách ve švédském Arjeplogu.

V zimní krajině Laponska k tomu testovací inženýři mají ideální podmínky. Během zkušebních jízd po zasněžených silnicích v okolí Arjeplogu mohou testovat a optimalizovat všechny funkce v extrémně náročných podmínkách tak, aby dosáhli naprosto harmonického a pro BMW typického jízdního zážitku. Kromě toho se pro obzvláště jemné vyladění regulačních systémů podvozku používají testovací trati na zamrzlých jezerech, které se vyznačují nízkým koeficientem tření. Řízení, stejně jako mnoho funkcí stabilizačního systému DSC (Dynamic Stability Control) a přesně regulovaná interakce mezi mechanickými brzdami a procesem rekuperace při zpomalování prochází pečlivým laděním.

Zimní testovací program se také zaměřuje na komponenty čistě elektrického pohonu. Elektrický pohon BMW i7, vysokonapěťová baterie, výkonová elektronika a systémy nabíjení vycházejí z páté generace technologie BMW eDrive, známé již z BMW iX. Především motor, baterie a systém regulace teploty BMW i7 prokazují svou vysokou pokrokovost i v extrémních teplotách pod bodem mrazu na severu Švédska.

S BMW i7 pokračuje současná modelová ofenziva značky v luxusním segmentu. BMW i7 vychází ze stejného technického základu jako všechny další modelové varianty budoucího BMW řady 7. Tento integrovaný vývoj variant s různými druhy pohonu zaručuje lokálně bezemisní jízdu s charakteristickou kombinací sportovních i komfortních jízdních vlastností spolu s exkluzivní prostorností luxusní limuzíny BMW.

tisková zpráva,
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze