Ačkoliv je dojezd na plně nabité baterie v podstatě tím nejdůležitějším faktorem v případě pořízení nového elektromobilu, BMW si to nemyslí a rozhodlo se pro celkem svérázný krok. O něm informuje insideevs.com. BMW se nechce zúčastnit honby za co nejdelším dojezdem, prioritou značky jsou jiné technické směry, na kterých chce nadále pracovat a zlepšovat se. Optimálními hodnotami je pak podle Davida Feruffina, hlavního projektanta vozu BMW i4, hranice 600 kilometrů dojezdu pro plně elektrické vozy a 100 kilometrů pro plug-in hybridy.
A je to právě model i4, na němž je jasně vidět, jak to má BMW aktuálně nastavené ohledně dojezdu na plně nabité baterie. Ten v tomto případě činí 590 kilometrů a díky rychlonabíjení o výkonu až 200 kW půjde jeho baterie nabít z 10 na 80 % za půl hodiny. S krátkou přestávkou v rámci nabíjení tak není problém ujet 1 000 km, ačkoliv je k tomu potřeba alespoň jedna pauza. A pokud vás snad napadá, co by BMW dělalo v případě větších a dražších modelů, vězte, že i tomto případě dojezd výrazně nepřekročí hranici 600 km. Automobilka se chce více soustředit na zlepšení baterií, celkové techniky a funkčnosti a v poslední řadě se hodlá věnovat nabíjecím technologiím a infrastruktuře.
Technické parametry BMW i4 eDrive 40
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 783 × 1 852 × 1 448 mm, 2 050 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 250 kW, 340 koní, točivý moment: 430 Nm |
Baterie | 83,9 kWh (80,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 205 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 590 km |
Cena od | 1 497 600 Kč |
A po dálnici 140 se skoro rovná jízdě po okreskách, kde je třeba neustále zpomalovat a rozjíždět se mezi 40 -110km/h..