BMW to nechce přehánět s dojezdem elektromobilů. Limit vidí na 600 km

8
BMW to nechce přehánět s dojezdem elektromobilů. Limit vidí na 600 km
Fotografie: BMW AG
  • Jedná se o optimální dojezd dle vedení značky
  • Ani větší elektromobily BMW by neměly do budoucna nabízet přehnaný dojezd
  • Typickým příkladem aktuálního uvažování značky je model i4

Ačkoliv je dojezd na plně nabité baterie v podstatě tím nejdůležitějším faktorem v případě pořízení nového elektromobilu, BMW si to nemyslí a rozhodlo se pro celkem svérázný krok. O něm informuje insideevs.com. BMW se nechce zúčastnit honby za co nejdelším dojezdem, prioritou značky jsou jiné technické směry, na kterých chce nadále pracovat a zlepšovat se. Optimálními hodnotami je pak podle Davida Feruffina, hlavního projektanta vozu BMW i4, hranice 600 kilometrů dojezdu pro plně elektrické vozy a 100 kilometrů pro plug-in hybridy.

A je to právě model i4, na němž je jasně vidět, jak to má BMW aktuálně nastavené ohledně dojezdu na plně nabité baterie. Ten v tomto případě činí 590 kilometrů a díky rychlonabíjení o výkonu až 200 kW půjde jeho baterie nabít z 10 na 80 % za půl hodiny. S krátkou přestávkou v rámci nabíjení tak není problém ujet 1 000 km, ačkoliv je k tomu potřeba alespoň jedna pauza. A pokud vás snad napadá, co by BMW dělalo v případě větších a dražších modelů, vězte, že i tomto případě dojezd výrazně nepřekročí hranici 600 km. Automobilka se chce více soustředit na zlepšení baterií, celkové techniky a funkčnosti a v poslední řadě se hodlá věnovat nabíjecím technologiím a infrastruktuře.

Technické parametry BMW i4 eDrive 40

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 783 × 1 852 × 1 448 mm, 2 050 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon250 kW, 340 koní, točivý moment: 430 Nm
Baterie83,9 kWh (80,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 590 km
Cena od1 453 400 Kč
Související články
Diskuze ke článku
Dominik Debef
Dominik Debef
Kdyby opravdu měli auto s dojezdem 600km, tak proč ne...ale současná špička udělá po dálnici 140km/h tak 350. Špička, ostatní tak 220 a většina pod 200. Pod 200 je málo, cokoli nad 300 je OK..600 po dálnici je luxus.
A po dálnici 140 se skoro rovná jízdě po okreskách, kde je třeba neustále zpomalovat a rozjíždět se mezi 40 -110km/h..
Bohumil Filip
Bohumil Filip
Za mne je 600km v pohodě, pokud bude těch 600km reálných na okreskách a na dálnici třeba 500km. Víc fakt není potřeba. Jen si ale myslím, že zrovna takhle to v BMW nemysleli.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze