😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Premiéra elektrického Volva ES90 se blíží. Bude to technologická bomba na kolech

2
Premiéra elektrického Volva ES90 se blíží. Bude to technologická bomba na kolech
Fotografie: Volvo
  • Vozidlo bude vybaveno dvěma počítači NVIDIA Drive AGX Orin
  • Volvo současně nasadí technologii Volvo Superset
  • ES90 se stane nejvýkonnějším vozem značky, pokud jde o základní výpočetní kapacitu

Premiéra vrcholného modelu ES90 je za dveřmi a již 5. března se o něm dozvíme vše podstatné. Novinka má nabídnout typickou karoserii sedan, která bude odvozena od spalovacího modelu S90. S tím se pojí hromada místa v kabině, nálož luxusní výbavy a jak se nyní Volvo zmínilo v tiskové zprávě, švédský výrobce si připravil i pořádnou technologickou nálož. ES90 je prvním vozem Volvo, který je vybaven duální konfigurací NVIDIA Drive AGX Orin, což z něj dělá nejvýkonnější vůz, jaký kdy Volvo vytvořilo, pokud jde o základní výpočetní kapacitu. To umožňuje dále zvyšovat laťku bezpečnosti a celkového výkonu prostřednictvím dat, softwaru a umělé inteligence. Tenhle 4 990 milimetrů dlouhý, 1 945 milimetrů široký, 1 547 milimetrů vysoký elektrický sedan chce svou konkurenci zadupat do země a jak se zdá, má k tomu pořádně našlápnuto.

Drive AGX Orin je technika od firmy NVIDIA, která organizuje různé základní systémy a procesy uvnitř vozu při ultra vysokých rychlostech. Díky vysoké úrovni výpočetního výkonu – přibližně 508 bilionů operací za sekundu. Volvo ES90 dorazí na platformě SPA2 a ke svému pravidelnému „zdokonalování“ bude využívat OTA aktualizace. Velkou výhodou má být i kapacita baterie, jež má dosahovat kapacity okolo 111 kWh. Pokud se taková hodnota stane realitou, pak Volvo ES90 na jedno nabití ujede okolo 500 km, což by opět znamenalo velký náskok před konkurencí. Mezi tu se řadí již otestované BMW i5 a také Mercedes-Benz EQE.

Diskuze ke článku
Kryštof Kocian
Kryštof Kocian
A dají tam nedostatečnou 400V architekturu...
Petr Štěpánek
Petr Štěpánek
Jj, stejně jako testy EV9 ukázaly, že i s velkou baterkou takové velké auto není žádná hitparáda.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze