Šušká se o tom už delší dobu. Porsche, stejně jako tak v minulosti učinily ostatní německé automobilky, zvažuje své další setrvání ve Formuli E. Důvodů, proč se touto otázkou nyní zabývá, je hned několik. Nejpalčivějším tématem v očích nejužšího vedení značky je ale nejasný směr šampionátu ohledně toku budoucích investic. Zejména pak těch, kterými by si série měla pomoci k budování povědomí ve světě. Thomas Laudenbach, viceprezident divize motorsportu v Porsche, proto požaduje jakési záruky v podobě dlouhodobých plánů ohledně stability šampionátu v éře Gen4 a strategie při získávání nových fanoušků v mediálním prostoru.
„Rozhodnutí, jestli budeme pokračovat, nebo ne, učiníme ještě v tomto roce,“ svěřil se Laudenbach v rozhovoru pro the-race.com. „Řekněme, že jedním z faktorů majících velký vliv na rozhodnutí bude odpověď na otázku, jak stabilní sérií je Formule E. Pak také, zda jsme přesvědčeni o tom, že vlastník šampionátu je připraven učinit nějaké investice, protože potřebujeme ve velkém budovat povědomí veřejnosti. Stále jsme ve fázi, kdy potřebujeme posilovat.“
Možný záblesk zlepšení nedávno směrem k týmům komunikovalo vedení Formule E, když oznámilo meziroční kumulativní nárůst sledovanosti o 13 % u prvních tří závodů letošní sezóny. Jenomže to je jen částečná odpověď na otázky stuttgartské automobilky. Porsche například i vadil způsob, jakým se koordinoval vývoj Gen3, kvůli kterému muselo loni v létě spolu s ostatními týmy výrazně měnit vlastní plány testování a vývoje. Spolu s tím krátce před vypuknutím úvodního závodu v Mexiku vyšla najevo nespolehlivost bateriových systémů, přičemž k dispozici nebyl dostatek náhradních dílů. Situaci pak musel hasit až Mike Fries, generální ředitel společnosti Liberty, jež vlastní Formuli E. Její zástupci se přitom na závodech objevují jen zřídkakdy.
What undecided Porsche needs convincing on to stay in Formula E https://t.co/HlodV0aEp4 via @wearetherace
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) May 3, 2023
Část viny lze jistě přičíst pandemii covid-19, neboť je zřejmé, že Formule E stále bojuje s jejími následky. A totéž se dá říci Porsche, které v roce 2019 vstoupilo do série s rozmachem tohoto viru ve světě. Za velkou část problémů je však zodpovědné vedení série, a proto se nelze automobilkám divit, když budou požadovat jisté záruky.