Porsche zvažuje odchod z Formule E, rozhodnutí padne do konce roku

1
Porsche zvažuje odchod z Formule E, rozhodnutí padne do konce roku
Fotografie: Porsche
  • Porsche ještě letos rozhodne o tom, zda zůstane ve Formuli E
  • Případný odchod by se mohl uskutečnit už po skončení příští sezóny
  • Rozhodnutí bude záviset i na majitelích šampionátu a tom, jak investují do jeho budoucnosti
  • Automobilce vadí chaotické kroky vedení série a nevyjasněné cíle

Šušká se o tom už delší dobu. Porsche, stejně jako tak v minulosti učinily ostatní německé automobilky, zvažuje své další setrvání ve Formuli E. Důvodů, proč se touto otázkou nyní zabývá, je hned několik. Nejpalčivějším tématem v očích nejužšího vedení značky je ale nejasný směr šampionátu ohledně toku budoucích investic. Zejména pak těch, kterými by si série měla pomoci k budování povědomí ve světě. Thomas Laudenbach, viceprezident divize motorsportu v Porsche, proto požaduje jakési záruky v podobě dlouhodobých plánů ohledně stability šampionátu v éře Gen4 a strategie při získávání nových fanoušků v mediálním prostoru.

„Rozhodnutí, jestli budeme pokračovat, nebo ne, učiníme ještě v tomto roce,“ svěřil se Laudenbach v rozhovoru pro the-race.com. „Řekněme, že jedním z faktorů majících velký vliv na rozhodnutí bude odpověď na otázku, jak stabilní sérií je Formule E. Pak také, zda jsme přesvědčeni o tom, že vlastník šampionátu je připraven učinit nějaké investice, protože potřebujeme ve velkém budovat povědomí veřejnosti. Stále jsme ve fázi, kdy potřebujeme posilovat.

Možný záblesk zlepšení nedávno směrem k týmům komunikovalo vedení Formule E, když oznámilo meziroční kumulativní nárůst sledovanosti o 13 % u prvních tří závodů letošní sezóny. Jenomže to je jen částečná odpověď na otázky stuttgartské automobilky. Porsche například i vadil způsob, jakým se koordinoval vývoj Gen3, kvůli kterému muselo loni v létě spolu s ostatními týmy výrazně měnit vlastní plány testování a vývoje. Spolu s tím krátce před vypuknutím úvodního závodu v Mexiku vyšla najevo nespolehlivost bateriových systémů, přičemž k dispozici nebyl dostatek náhradních dílů. Situaci pak musel hasit až Mike Fries, generální ředitel společnosti Liberty, jež vlastní Formuli E. Její zástupci se přitom na závodech objevují jen zřídkakdy.


Část viny lze jistě přičíst pandemii covid-19, neboť je zřejmé, že Formule E stále bojuje s jejími následky. A totéž se dá říci Porsche, které v roce 2019 vstoupilo do série s rozmachem tohoto viru ve světě. Za velkou část problémů je však zodpovědné vedení série, a proto se nelze automobilkám divit, když budou požadovat jisté záruky.

Diskuze ke článku
Zbyněk Dvořák
Zbyněk Dvořák
Tak formule E mě zatím míjí velkým obloukem. A to z důvodu nezáživnosti, kdy mi přijde, že okruhy jsou naprosto nevhodně navrhovány. V F1 je jen pár okruhů / bohužel přibývají místo aby ubývaly/ mezi zdmi, kdežto u Formule E je to velký podíl.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze