Počernická se změní v elektrický bulvár. Nová trať bude tichá a zelená

Počernická se změní v elektrický bulvár. Nová trať bude tichá a zelená
Fotografie: Dopravní podnik hl. m. Prahy
  • Výstavba nové tramvajové tratě v Počernické ulici odstartuje už letos v červenci
  • Plánovaná elektrická linka nahradí část autobusů a nabídne přímé spojení do centra

Dopravní podnik hlavního města Prahy podepsal smlouvu se zhotoviteli nové tramvajové tratě v Počernické ulici, o které jsme vás poprvé informovali už loni. Zakázku za 1,479 miliardy korun získalo konsorcium Subterra, OHLA ŽS a PRAGIS. Samotná výstavba začne letos v červenci a do provozu by se trať měla dostat na konci roku 2027.

Nová linka odbočí z Vinohradské a povede středem Počernické ulice až k sídlišti Malešice. Na trase vznikne šest párů zastávek, mimo jiné Hostýnská, Plaňanská nebo Sídliště Malešice. Ať už míříte na Žižkov, Vinohrady nebo rovnou do centra, nová elektrická tepna ušetří přestupy a čas.

Nové tramvaje nahradí část autobusové dopravy a nabídnou pohodlné přímé spojení až na Karlovo náměstí či k Hlavnímu nádraží. A to vše bez hluku motorů a bez emisí. Většina trati bude zatravněná nebo osázená suchomilnými rostlinami, takže i vizuálně půjde o upgrade, který Malešicím sedne viz vizualizace výše.

Vizualizace: Metroprojekt Praha, a. s. + Ateliér Onixia.
Vizualizace: Metroprojekt Praha, a. s. + Ateliér Onixia.

Na rozdíl od mnoha jiných staveb ale zůstává ráz ulice zachován. Nejenže se nebude rozšiřovat, ale podle možností se dosází i nové stromy. Tramvaje budou jezdit po odhlučněném povrchu, což ocení jak obyvatelé, tak i cyklisté nebo řidiči, kteří se vejdou do stávajícího profilu silnice.

Součástí stavby tramvajové tratě je i nezbytná rekonstrukce a přeložky celé řady inženýrských sítí, jejichž realizace zabere více než polovinu doby výstavby. K nejvýznamnější přeložce patří páteřní vodovody (tzv. Káranské řady), které zásobují vodou podstatnou část Prahy a jsou na konci své technické životnosti. K dalším významným úpravám inženýrských sítí pak patří například horkovody, plynovody či rozvodné sítě elektrické energie a sdělovacích vedení. Společně se stavbou proběhne i rekonstrukce trakční měnírny v blízké vozovně Strašnice a zřízení nových kabelových tras, neboť tato měnírna bude novou trať zásobovat elektrickou energií.

Doba realizace činí 32 měsíců. Zahájení zkušebního provozu na nové trati DPP předpokládá na konci roku 2027. Pro tuto investiční akci se DPP podařilo získat dotaci EU z Operačního programu Doprava 3, která pokrývá 85 % uznatelných nákladů.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze