Tišší a čistší doprava. Praha startuje práce na elektrifikaci kopcovitých linek

1
Tišší a čistší doprava. Praha startuje práce na elektrifikaci kopcovitých linek
Fotografie: DPP
  • DPP zahájil výstavbu trolejové infrastruktury pro elektrifikaci linek 131 a 176, hotovo bude do června 2026
  • Nové bateriové trolejbusy nahradí dieselové autobusy v kopcovitých částech Prahy, jako je Hanspaulka nebo Strahov

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) informoval, že včera zahájil výstavbu infrastruktury pro elektrifikaci dvou klíčových pražských autobusových linek – 131 (Bořislavka – Hradčanská) a 176 (Karlovo náměstí – Stadion Strahov). Projekt, jehož hodnota přesahuje 616 milionů korun bez DPH, má být dokončen do června 2026. Po dokončení budou obě linky nahrazeny moderními bateriovými trolejbusy pod čísly 51 a 53.

Spuštění výstavby infrastruktury pro elektrifikaci linek č. 131 a 176 je dalším krokem na cestě k čistší a tišší dopravě v Praze. Nasazujeme moderní bateriové trolejbusy, které mohou jezdit i mimo trolejové vedení, takže není nutné stavět trolejové vedení po celé trase. Podporujeme tento směr nejen kvůli lepšímu ovzduší a menšímu hluku, ale i proto, že zvyšuje komfort cestování a posouvá pražskou veřejnou dopravu zase o kus dál. Zároveň jde o další důležitý krok k naplňování Klimatického plánu hlavního města Prahy, který má za cíl snížit emise a udělat z Prahy udržitelnější město,“ říká Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Nejde jen o výměnu vozidel. Je to strategický krok k čistší a tišší dopravě v Praze,“ uvedl Zdeněk Hřib, první náměstek primátora pro dopravu. Projekty se přitom zaměřují na kopcovité trasy, kde dieselové autobusy dosahují vysoké spotřeby a zatěžují okolí hlukem i zplodinami.

Linka 131 dostane přibližně 8 km jednostopého trolejového vedení mezi zastávkami Zelená a Bořislavka. Vznikne také nová měnírna U Matěje citlivě zasazená do okolního terénu. Trolejbusová infrastruktura zde pokryje asi polovinu trasy, přičemž trolejbusy budou zbytek dojíždět na baterie. Obyvatelé Hanspaulky a Baby přitom návrat trolejbusů vítají – vozidla zde v minulosti již jezdila. „Každý krok, který u nás pomůže zklidnit dopravu, snížit hlučnost a zlepšit kvalitu ovzduší, má pro nás mimořádný význam,“ řekl Lukáš Herold, starosta městské části Praha 5

Linka 176 se promění na trolejbusovou č. 53, s přibližně 65% pokrytím trasy trolejovým vedením. Napájení zajistí modernizovaná měnírna Hřebenka a nová měnírna na Strahově, která bude připravena i pro budoucí tramvajovou trať. Stavba využije aktuální dopravní omezení v ulicích Holečkova a Zapova pro minimalizaci dopadů na dopravu. „Budeme se snažit o co nejmenší zásah do života dotčených oblastí i občanů, ale zároveň prosíme o určitou míru tolerance — bez nezbytných omezení provozu totiž projekt tohoto rozsahu není možné realizovat,“ dodává Martin Janovský, výkonný ředitel společnosti Elektrizace železnic Praha.

Diskuze ke článku
pangrac1
pangrac1
Bomba! Konečně se aspoň někde zbavíme supících naftových rakovinometů.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze