Kia EV6 se zřejmě opravdu povedla. Pokud je totiž vybavena kvalitními pneumatikami, dokáže se vyhnout náhlé překážce na silnici až v nečekaně vysoké rychlosti. Ve videu, které mají na svědomí zkušební technici z youtube kanálu km77.com, se Kia EV6 podrobila tzv. losímu testu. V něm se zkoumá, do jaké rychlosti je vůz schopen bezpečně zatočit a vyhnout se případné kolizi. A výsledek? Kia může být na svůj nový elektromobil patřičně hrdá, jelikož úhybný manévr jí nedělal problém až do rychlosti 78 km/h.
To je rozhodně nadprůměr a takové Porsche Taycan dosáhlo úplně stejné hodnoty. Důležitým aspektem celého testu ale byla i úroveň rekuperace energie, která významně ovlivňovala chování auta při prudkém zatočení. Při její deaktivaci vůz měl zpočátku celkem problémy s tím, aby se udržel ve vytyčené dráze. Jakmile se ale rekuperace nastavila na skoro maximální intenzitu, najednou jako by se jednalo o naprosto jiný elektromobil. Poměrně velký podíl na vynikajícím skóre pak měly i použité pneumatiky od firmy Continental, kdy se jednalo o typ ContiPremiumContact 6 o rozměru 225/45 R20 H XL.
Technické parametry Kia EV6 Standard range 2WD 58 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 695 × 1 880 × 1 550 mm, 2 015 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 125 kW, 170 koní, točivý moment: 350 Nm |
Baterie | 58 kWh (54 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 232 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 504 km |
Cena od | 1 239 980 Kč |
na ev6 boli zjavne 255/45 R20
testovali zadokolku a dobre vysledky dosiahla s rekuperaciou na trojke.
kazdy elektromobilista ale vie, ze najvacsi dojazd dosiahne s vypnutou rekuperaciou "plachtenim".