Peugeot představil elektrické MPV e-Rifter

Peugeot představil elektrické MPV e-Rifter
Fotografie: Peugeot
  • e-Rifter technicky vychází z e-Partneru
  • Může být ve verzi pro 5 i 7 cestujících, zavazadlový prostor má přes 1 000 litrů
  • Dojezd je až 280 km dle cyklu WLTP

Peugeot pokračuje v ofenzívě elektrifikace své řady osobních vozů. Peugeot e-Rifter je po modelech e-208, e-2008 a e-Traveller dalším zástupcem osobní modelové řady se 100% elektrickým pohonem.

Nový elektromobil Peugeot e-Rifter si ponechal všechny přednosti verze se spalovacím motorem, pro které je zákazníky vyhledáván, zejména pak z hlediska prostornosti a modularity. Navíc ale umožňuje přístup do bezemisních center měst s omezeným vjezdem. Jeho prostorný a technologický interiér, vybavený novým digitálním místem řidiče i-Cockpit, je připraven splnit všechna očekávání budoucích uživatelů. Dojezd v homologačním cyklu WLTP je 280 km, nabízí dvě délky (standardní a prodloužená): v té prodloužené až 7 míst, nebo zavazadlový prostor až 1 050 litrů a 5 míst. Tažná kapacita pak je 750 kg. To jsou rozhodně zajímavé parametry.

100% elektrická technologie

Peugeot e-Rifter je postaven na modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Nabízí 100% elektrický motor s výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí, nevydává žádný zápach a samozřejmě neprodukuje žádné emise CO2.

Elektrické hnací ústrojí je stejné jako u Peugeotu e-Partner. Stejně jako u vozu Peugeot e-Partner došlo k úpravě reduktoru, aby lépe vyhovoval potřebám vyšší zátěže. Jako ostatní elektromobily značky Peugeot nabízí tři jízdní režimy – Power, Normal a Eco. V režimu Power má výkon 100 kW a maximální rychlost činí 130 km/hod, zrychlení z 0 na 100 km/hod zvládne za 11,2 s a akcelerace z 80 na 120 km/hod je za 8,9 s.

Zatímco v režimu Power je maximální výkon 100 kW a krouticí moment 260 Nm, v režimu Normal je to 80 kW a 210 Nm, v nejúspornějším režimu Eco, který slouží k prodloužení dojezdu, pak pouze 60 kW a 190 Nm. Je tedy jasné, že jízdní výkony v ostatních režimech budou jiné. K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění, s příslušným typem regenerace baterie. Mírný odpovídající používání vozu se spalovacím motorem a vyšší (přístupný přes „B“ pro „Brake/Brzda“ na ovladači převodovky) pro silnější brzdění při uvolnění pedálu akcelerace. Všechny verze nového Peugeotu e-Rifter jsou vybaveny elektrickou parkovací brzdou. Díky tomuto řešení vzniká prostor na podlaze a současně se zvyšuje komfort a bezpečnost při každodenním používání.

Peugeot e-Rifter (2021)

K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázovým proudem 7,4 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázovým proudem 11 kW. Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku umožňuje několik způsobů nabíjení: přes standardní nebo zesílenou zásuvku, zařízení Wall Box či přes rychlodobíjecí stanici. Režimy nabíjení 50 kWh baterie jsou flexibilní a přizpůsobené všem situacím: doma, v práci nebo přes veřejné nabíjecí stanice.

Časy nabíjení prázdné baterie do 100 % jsou tedy stejné jako u ostatních elektromobilů Peugeot se stejnou baterií. Pohybují se od 31 hodin ze standardní zásuvky přes 7,5 hodiny s jednofázovou palubní nabíječkou z nabíjecí stanice nebo wallboxu až po 5 hodin s příplatkovou třífázovou palubní nabíječkou. I rychlonabíjení je stejné, má také maximální nabíjecí výkon 100 kW a na nabíjecí stanici s dostatečným výkonem se na 80 % nabije za 30 minut.

Peugeot e-Rifter poskytuje cestujícím nejvyšší úroveň tepelného komfortu s pomocí vysoce výkonných elektrických ohřívačů (2 × 5 kW), vyhřívaných sedadel, přednastavení teploty programovatelné prostřednictvím dotykového displeje nebo na dálku pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot 2. Tato funkce využívaná při zapojení vozu k nabíječce umožňuje kromě komfortu i optimalizovat dojezd díky rychlejšímu dosažení optimální teploty pro baterii.

Evoluce kokpitu elektrického Riftera

Oproti standardnímu Rifteru se spalovacími motory prošel elektrický Rifter evolucí i v oblasti interiéru. Na úrovni místa řidiče došlo k přepracování středové konzoly, do které je nyní zabudován nový integrovaný a ergonomický ovladač převodovky „e-Toggle“, který umožňuje přístup k funkcím Park / Reverse / Neutral / Drive a Brake. Dále je zde přepínač mezi 3 jízdními režimy a odkládací přihrádka v horní části se systémem indukčního nabíjení telefonu.

Peugeot i-Cockpit prošel technologickým vývojem. Nabízí dva nové přístrojové panely, které řidiči poskytují veškeré informace potřebné ke správnému ovládání elektromobilu. Za příplatek lze používat 100% digitální přístroj, který se v segmentu osobních dodávek objevuje poprvé, s desetipalcovým digitálním displejem s vysokým rozlišením. Zobrazení informací využívající nejnovější vývoj grafického designu značky Peugeot je plně konfigurovatelné a přizpůsobitelné. Přístrojový panel nabízí několik režimů zobrazení, které jsou přístupné pomocí ovladače na volantu, což řidiči umožňuje uzpůsobit si svůj Peugeot i-Cockpit podle vlastního přání. Může například dát větší prostor pro zobrazení navigace, řízení elektrických toků nebo asistenčních systémů.

Užitná hodnota a jízdní vlastnosti

Peugeot e-Rifter spojuje kompaktní vnější rozměry s maximální nosností. Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nijak nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění, spojené s platformou EMP2, také zvyšuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti je řízení podobně příjemné a pohodlné jako u verzí se spalovacím motorem. Stejně tak je zaručen komfort odpružení. Díky speciálně kalibrovanému systému posilovače řízení a průměru otáčení 10,8 m je ovládání vozu snadnější. Výška nepřesahující 190 cm zaručuje vjezd do většiny podzemních a výškově omezených parkovišť.

Peugeot e-Rifter nabízí modulární a snadno přizpůsobitelný prostor bez jakýchkoli kompromisů v porovnání s verzí se spalovacím motorem. Je k dispozici ve 2 verzích, vždy s 5 nebo 7 sedadly u každé ze dvou délek L1 (440 cm) a L2 (475 cm). Prodloužená verze má i delší rozvor a převis pro ideální prostornost. Ve 2. řadě lze na každém ze 3 samostatných sedadel umístit jednu dětskou sedačku. Sedadla lze snadno sklopit do roviny pomocí ovladače „Magic Flat“ v zavazadlovém prostoru. U standardní i prodloužené verze lze obě samostatná sedadla ve třetí řadě z vozu vyjmout. Navíc jsou posuvná, takže se dokážou přizpůsobit situaci pro objemnější zavazadelník nebo větší prostor pro nohy cestujících. Nakládání dlouhých předmětů usnadňuje možnost sklopit přední sedadlo spolujezdce.

Objem zavazadlového prostoru vozu Peugeot e-Rifter se pohybuje v rozmezí 775 l pod krytem u pětimístné standardní verze po 4 000 l ke stropu se sklopenými sedadly u prodloužené verze. Kryt zavazadlového prostoru má dvě polohy a umí se přizpůsobit podle uspořádání zavazadlového prostoru. Kryt lze prakticky uložit za opěradla sedadel ve druhé řadě. Posádka vozu má k dispozici řadu prostorných a snadno dosažitelných odkládacích přihrádek, jejichž objem dosahuje u některých verzí až 186 litrů. Jsou rozmístěny po celé kabině – na středové konzole, ve stropě, ve dveřích, v první i ve druhé řadě a rovněž v zavazadlovém prostoru.

Tažná kapacita byla zachována, vůz je schopen táhnout náklad až 750 kg. Tažné zařízení bude k dispozici již při uvedení vozu na trh. Nový Peugeot e-Rifter bude uveden na evropský trh v druhé polovině roku 2021, jeho výroba bude probíhat ve Španělsku, ve městě Vigo.

Technické parametry Peugeot e-Rifter (2021) L1

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 403 × 1 848 × 1 882 mm, 1 799 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm / 300 ot/min
Baterie50 kWh (45 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,5 kWh / 100 km, dojezd: 280 km
Cena od894 450 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze