Současně se svým koncernovým soukmenovcem Citroënem ë-Berlingo přichází na český trh i technicky shodný Peugeot e-Rifter. O jeho technice platí totéž, co o Berlingu, převezme tedy osvědčenou poháněcí soustavu s elektromotorem o výkonu 100 kW (136 k)/260 Nm, baterií s 50 kWh a dojezdem až 280 km podle WLTP + nabíjením až 100 kW DC/11 kW AC. I e-Rifter nabídne pěti nebo sedmimístné (za příplatek 20 tisíc Kč) provedení, dvě délky karoserie a několik linií výbavy plus širokou nabídku doplatků.
Základní akční cena 860 000 Kč včetně DPH za linii e-Allure je vyšší než u Berlinga, což má jednoduchý důvod. Peugeot totiž nebude na českém trhu nabízet budgetovou verzi Active Pack, zhruba odpovídající základnímu ë-Berlingu Live Pack. Verze e-Allure už rovnou nabídne úplnou paletu výbavy, zahrnující kromě klimatizace, dálkového centrálního zamykání, rádia s DAB + Bluetooth handsfree či tempomatu také mlhovky, světelný a dešťový senzor, kožený volant, bederní a loketní opěrku pro řidiče, do roviny sklopné spolujezdcovo sedadlo, barevný dotykový displej s Apple CarPlay a Android Auto + sadu exteriérových doplňků. Nechybí samozřejmě i-Cockpit s přístrojovým štítem nad malým volantem.
Oblíbená linie e-Allure Pack stojí 30 tisíc korun navíc, za něž nabídne 16" litá kola, větší displej i-Cockpitu, samostmívací zrcátko, couvací kameru, sekvenční ovládání elektrických oken včetně zadních, zvlášť otvíratelné okno ve víku kufru, elektricky sklopná vnější zrcátka a zatmavená zadní boční okna. Ta je také jedinou volbou pro prodlouženou verzi e-Rifter Long, za níž se připlácí 25 tisíc Kč, tedy o 5 tisíc více než u Berlinga. Vrcholem je e-GT za dalších 35 tisíc Kč navíc, tedy celkem o 65 tisíc Kč více proti e-Allure. Ta přihazuje automatickou dvouzónovou klimatizaci, bezklíčový přístup a startování, tři samostatná sedadla ve druhé řadě místo lavice, sklopná do podlahy, lepší čalounění, koberečky, Connect box (asistenční a SOS volání s integrovanou SIM kartou), 17" kola a exteriérové doplňky.
Z příplatků vybíráme metalízu za 15 tisíc Kč, 16" ocelovou rezervu za 4 tisíce Kč, navigaci za 15 tisíc Kč, přípravu na tažné zařízení za 10 tisíc Kč, 230V zásuvku (3 tisíce Kč), vyhřívaná přední sedadla (7 tisíce Kč) a přední sklo (3 tisíce Kč, vyhřívaný volant v nabídce chybí) a nabíjecí kabel 230 V 14 A za 5 tisíc Kč (ve standardu je na 8 A). Lze si připlatit i za několik typů prodloužené záruky, garance na baterii činí standardních 8 let/160 000 km.
Technické parametry Peugeot e-Rifter (2021) L1
Kompletní specifikaceKonstrukce | MPV, 4 403 × 1 848 × 1 882 mm, 1 799 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm / 300 ot/min |
Baterie | 50 kWh (45 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,5 kWh / 100 km, dojezd: 280 km |
Cena od | 894 450 Kč |