Peugeot představil kompaktní elektrickou dodávku e-Partner, je pracant jako spalovací

Peugeot představil kompaktní elektrickou dodávku e-Partner, je pracant jako spalovací
Fotografie: peugeot.com
  • Elektrický Peugeot e-Partner má stejnou techniku pohonu jako osobní elektromobily
  • Je dostupný jako furgon i osobní verze a nákladový prostor má shodný se spalovacími verzemi
  • Může dokonce táhnout přívěs o hmotnosti až 750 kg

Peugeot pokračuje ve své „elektrododávkové“ ofenzívě a představil další do party, tentokrát kompaktní elektrickou dodávku e-Partner. Ta vychází z běžných verzí e-Partnera a má dokonce i stejný objem nákladového prostoru, takže nebyl nijak zmenšen například kvůli bateriím. V nabídce je ve dvou délkách karoserie a zároveň v obou z nich buď jako 3místný furgon, nebo 5místné polocombi.

I Peugeot e-Partner je postaven na platformě EMP2 (Effricient Modular Platform) a technika pohonu je prakticky shodná s tím, co známe z osobních elektromobilů koncernu PSA, tedy Peugeotů e-208 a e-2008, Opelu Corsa-e nebo DS 3 Crossback E-tense. V podstatě je shodná i s většími dodávkami, ale na rozdíl od nich nabízí pouze jednu velikost baterie – 50 kWh, ze které je využitelných 45 kWh. Je tedy shodná právě s osobními elektromobily PSA a e-Partner s ní ujede až 275 km podle cyklu WLTP.

Výkon stejný jako u ostatních elektromobilů PSA

Základní výkon elektromotoru je 80 kW, ale stejně jako u ostatních zmíněných elektromobilů jej lze v režimu Power zvýšit na 100 kW nebo naopak v režimu Eco (pro snížení spotřeby a prodloužení dojezdu) snížit na 60 kW. V režimu Power je zrychlení z 0 na 100 km/h 11,2 sekund. Maximální rychlost pak je 130 km/h.

Palubní nabíječka má výkon 11 kW, lze tak z třífázové zásuvky auto nabít za 5 hodin a rychlonabíjení umožňuje nabíjení výkonem až 100 kW, takže na rychlonabíjecí stanici se auto nabije za 30 minut z 0 na 80 % kapacity baterie. Ze standardní zásuvky, kde má Peugeot na standardním kabelu snížený proud na 7,5 A, to je 31 hodin. Takže wallbox se určitě hodí, případně alespoň nabíjení ze zesílené zásuvky proudem 16 A, což trvá přibližně 15 hodin.

Jaký pracant je Peugeot e-Partner?

Jelikož jde o užitkové auto, důležité jsou parametry, které ukážou, jaký pracant to ve skutečnosti je. Tažná kapacita byla zachována, vůz je schopen táhnout náklad až 750 kg. Tažné zařízení bude k dispozici již při uvedení vozu na trh. Užitečný objem 4,4 m3 u prodloužené verze (3,8 m3 u standardní verze) je identický jako u verze se spalovacím motorem. Užitečné zatížení 800 kg, které je na nejvyšší úrovni na trhu, je specifické pro elektromotory.

Ve voze e-Partner se spojují kompaktní vnější rozměry s maximální nosností. Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nijak nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění také zvyšuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti je podle Peugeotu řízení stejně příjemné jako u verzí se spalovacím motorem. Komfort odpružení je zaručen, použité specifické tlumiče a pružiny zajišťují nejlepší výkon při prázdném i naloženém voze.

Řidič Peugeotu e-Partner ocení přednosti vozu ve všech situacích. Díky speciálně kalibrovanému systému posilovače řízení je totiž ovládání vozu snadnější. Průměr otáčení 10,8 m (stopový průměr u standardní verze) usnadňuje používání vozu ve městě a výška nepřesahující 190 cm zaručuje vjezd do většiny podzemních a výškově omezených parkovišť. Peugeot e-Partner tak je kompaktním užitkovým vozem, který si hravě poradí i s nástrahami center měst.

Technické parametry Peugeot e-Partner (2020) L1 furgon

Kompletní specifikace
Konstrukcedodávka, 4 403 × 1 848 × 1 796 mm, 1 580 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm / 300 ot/min
Baterie50 kWh (45 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 318 km
Cena od649 900 Kč

Na český trh má dorazit ve druhé polovině letošního roku a česká cena zatím není stanovena. Ve Francii ale stojí 27 tisíc eur, což je v přepočtu přibližně 705 tisíc korun. Jelikož větší dodávka Peugeot e-Expert u nás začíná na ceně 899 tisíc korun, nemusel by být přepočet z eur daleko od skutečnosti. A to by rozhodně byla zajímavá cena, u které by se příplatek za elektromobil díky levnějšímu provozu poměrně rychle vrátil.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze