Peugeot představil e-Expert. Vybrat si můžete mezi 50 a 75kWh baterií

Peugeot představil e-Expert. Vybrat si můžete mezi 50 a 75kWh baterií
Fotografie: peugeot.com
  • Vůz ujede až 330 kilometrů na jedno nabití
  • Vybrat si můžete i mezi 7,4 a 11kWh palubní nabíječkou
  • Datum a cena uvedení na český trh není aktuálně k dispozici

Peugeot Expert, jehož se od uvedení na trh v roce 2016 vyrobilo již více než 195 000 kusů, navazuje na svůj obchodní úspěch a přichází s novou nabídkou – s elektrickou verzí. e-Expert nabídne papírový dojezd až 330 kilometrů, hned tři různé délky karosérie a objem nákladového prostoru je shodný se spalovací verzí.

Vzhledem k tomu, že statistika říká, že více jak 80 procent řidičů nenajede za den více jak 200 kilometrů, Peugeot e-Expert může být zajímavou volbou. K dispozici budou tři jízdní režimy, které mění výkon. Jedná se o:

  • Eco (60 kW, 190 Nm): optimalizace dojezdu
  • Normal (80 kW, 210 Nm): optimální pro každodenní provoz
  • Power (100 kW, 260 Nm): optimalizace výkonu při přepravě těžkých nákladů

Samozřejmě nechybí ani dva módy rekuperace. Peugeot e-Expert je postaven na modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Ostatně už Peugeot 208 přišel na trh s naftovým, benzinovým i elektrickým pohonem. Peugeot e-Expert nabízí elektrický motor s maximálním výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm.

Elektrické hnací ústrojí je podobné jako u nového Peugeotu e-208 a nového SUV Peugeot e-2008. Došlo však k úpravě převodovky, která je kratší, aby lépe vyhovovala potřebám zátěže užitkových vozů. Maximální rychlost je 130 km/h a zrychlení z klidu na sto proběhne za 13,1 sekundy. Vybírat můžete ze dvou kapacit baterie. Ta menší nabídne 50 kWh, zatímco větší 75 kWh. Zvolit si můžete i palubní nabíječku. Standardně jde o zařízení pro nabíjení přes jednofázový proud s 7,4 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení přes třífázový proud s 11 kW. A jak dlouho vám nabíjení zabere?

  • standardní zásuvka (8A): plné nabití během 31 hodin (baterie 50 kWh), případně 47 hodin (baterie 75 kWh)
  • zesílená zásuvka (16A): plné nabití během 15 hodin (baterie 50 kWh), případně 23 hodin (baterie 75 kWh)
  • Wall Box 7,4 kW: plné nabití během 7,5 hodin (baterie 50 kWh), případně 11 hod. 20 min. (baterie 75 kWh) pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW)
  • Wall Box 11 kW: plné nabití během 5 hodin (baterie 50 kWh), případně 7,5 hodin (baterie 75 kWh) pomocí třífázové palubní nabíječky (11 kW)
  • veřejná rychlodobíjecí stanice: tepelná regulace baterie umožňuje používat nabíječky se 100 kW a dosáhnout 80% nabití během 30 minut (baterie 50 kWh), případně 45 minut (baterie 75 kWh).

Nabíjení se dá naplánovat v infotainmentu i prostřednictvím aplikace MyPeugeot, která je k dispozici pro iOS i Android. Peugeot musím pochválit, že do nového elektromobilu dal dotykový displej s on-line navigací ve 3D, která funguje na podkladech od TomTomu. Mezi další příjemné pomocníky patří head-up displej, Apple CarPlay a Android Auto, bezklíčkové startování nebo automatické přepínání dálkových světel.

Nový Peugeot e-Expert bude uveden na evropský trh v druhé polovině roku 2020, jeho výroba bude probíhat ve Francii poblíž města Valenciennes. Kdy dorazí noviny na český trh není momentálně známo.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze