Podle francouzského časopisu L'argus se bude elektrická verze nové 208čky prodávat za 31 tisíc eur. To v přepočtu dělá asi 800 tisíc korun. Automobilka předpokládá, že z celkového objemu vyráběné 208čky má činit podíl elektrické verze e-208 přibližně 15 procent. Pokud vezmeme v úvahu loňské prodeje minulé generace Peugeotu 208 v Evropě, pak by se jich mělo prodat cca 35 tisíc kusů. Elektrická 208čka má ambici v prodejích konkurovat rovněž francouzskému Renaultu ZOE. Ten má však již teď podíl 12 procent ze všech vozů, které Renault v segmentu malých městských aut prodává, a navíc přijde letos s očekávanými inovacemi.
Zatímco Peugeot 208 bude mít ve svých útrobách zabudovanou baterii s kapacitou 50 kWh, Renault má podle zatím neoficiálních informací získat zdroj energie schopný pojmout až 61 kWh. To už je velmi blízko 64 kWh, které poskytují korejské automobily Kia s modely nebo e-Soul a rovněž sesterský Hyundai s elektrickou verzí Hyundai e-Kona. Dojezd by pak měl snadno přesáhnout hranici 400 kilometrů v režimu WLTP, zatímco Peugeot se bude muset spokojit se zhruba 340 kilometry. Nakonec však zřejmě rozhodujícím argumentem bude cena. Již letos se totiž dá očekávat zahájení cenové války mezi výrobci elektromobilů. Do ní chce zasáhnout i tuzemská Škoda. Její malý elektromobil eCitigo se totiž dostane dle spekulací se základní výbavou pod hranici 500 tisíc Kč.
Technické parametry Peugeot e-208
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 055 × 1 745 × 1 430 mm, 1 455 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm / 300 ot/min |
Baterie | 50 kWh (45 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,5 kWh / 100 km, dojezd: 362 km |
Cena od | 850 000 Kč |