Peugeot e-2008
test

Peugeot e-2008

Elektrizující Francouz
1

Vypadá elegantně, je to dnes oblíbený crossover, má 50kWh baterii a dojezd přes 300 kilometrů, přitom základní cena začíná pod 900 tisíci korunami. To je Peugeot e-2008, který je elektrickou verzí klasické spalovací 2008, od které se liší jen málo. Jak jezdí a pro koho je elektrický Peugeot vlastně určený? To odhalí dnešní test.

Elektromobily se rozšiřují do všech segmentů a jednotlivé automobilky přidávají do své nabídky další a další modely. Aby tu rychlou ofenzivu stihly, častokrát volí řešení v podobě univerzální platformy, která dovoluje postavit stejné auto jako spalovací i jako čistě elektrické. A přesně to umožňuje nová platforma koncernu PSA, na které jsou postavené i další elektromobily, které jsme již testovali, například Opel Corsa-e, Peugeot e-208, DS 3 Crossback E-Tense, ale také budoucí Opel Mokka-e. Má to svoje výhody i nevýhody, jak si řekneme v testu.

Peugeot e-2008 – test

Technické parametry Peugeot e-2008

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 300 × 1 770 × 1 530 mm, 1 548 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie50 kWh (45 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,3 kWh / 100 km, dojezd: 310 km
Cena od875 000 Kč

Elektrický Peugeot e-2008 začíná ve výbavě e-Alluare na ceně 875 tisíc Kč, což je o zhruba 200 tisíc Kč více než srovnatelně výkonná a vybavená spalovací verze. Vrcholná elektrická verze e-GT s přidanými příplatky se pak prodává za rovný milion, což už není vůbec málo.

Design a rozměry: švihák francouzský

Peugeot design zkrátka umí, zvlášť v poslední době, která začala designem elegantního modelu 508, alespoň to je můj osobní názor. Za málokterým autem v této cenové kategorii se otočím, u Peugeotů ale ano. Výrazná přední maska, zajímavá světla a svislé LED pásky, ostře řezané boky s trojúhelníkovými prolisy a skoro až sportovně vyhlížející záď s velmi hezky tvarovanými LED světly – to vše vytváří elegantní styl bez zbytečných příkras. My máme auto na test ve vrcholné verzi GT, což znamená také 18palcová kola, Full LED světla a černě lakovanou střechu, která vytváří hezký kontrast k bílé karoserii.

Peugeot e-2008

E-2008 vychází z klasického spalovacího 2008 a designově se prakticky neliší. Kromě ikonek „E“ a jiné přední masky žádný rozdíl v podstatě nenabízí a nezasvěcený nepozná, že se jedná o elektromobil. To může být pro některé velké plus. Velikostně Peugeot trochu klame tělem a označením. Ačkoliv název e-2008 může evokovat, že se jedná pouze o zvýšený Peugeot 208 v populárním provedení crossover, není tomu tak. Peugeot e-2008 je mnohem větší a s délkou 4,3 metry a vnitřním prostorem (včetně kufru) je srovnatelný s Kiou e-Niro, oproti které je ale se svými 1 548 kg díky menší baterii o téměř 300 kg lehčí. Peugeot je pak o poznání větší než třeba Hyundai Kona nebo sesterský DS 3 Crossback E-Tense.

Technika a výbava: Vše co chcete, můžete mít

Peugeot e-2008 je postaven na stejné platformě PSA nazvané e-CMP jako výše zmínění kolegové, se kterými sdílí motor i baterii. Elektromotor má tedy výkon 100 kW a okamžitě přístupný maximální točivý moment 260 Nm. A jen pro srovnání, nejvýkonnější spalovací verze 2008 má vznětový motor s objemem 1,5 litru a výkonem 96 kW. Pokud tedy chcete nejvýkonnější 2008, volte právě elektromobil.

Pod podlahou je pak uložena Li-Ion baterie s kapacitou 50 kWh, ze kterých je využitelných 45 kWh. E-2008 se tak řadí k elektromobilům spíše s menší baterií. Potěší ale podpora ultrarychlého nabíjení výkonem až 100 kW a aktivní tepelný management baterie kapalinou. Úspornější vytápění interiéru pak zajišťuje tepelné čerpadlo. Základní výbava e-Allure za 875 tisíc Kč nabídne celkem slušnou výbavu včetně automatické klimatizace, zadních parkovacích senzorů, bezklíčkové startování, tempomat i třífázovou nabíječku s výkonem 11 kW.

Za příplatek je 10 tisíc Kč navíc získáte ještě i-Cockpit 3D (o něm dále), přední LED mlhovky a bezpečnostní balíček zahrnující hlídání jízdního pruhu, čtení dopravních značek a další asistent. Tedy už pěkně vybavené auto. Ani u těchto nižších výbav nedělá Peugeot kompromisy v rychlosti nabíjení nebo jiných technických specifikacích.

Pokud si chcete dopřát to nejlepší, je k dispozici verze e-GT za 940 tisíc Kč, která zahrnuje Full LED světla, lepší 3D navigaci, lepší sedadla s výraznějším bočním vedením či sledování mrtvého úhlu. Vrchol nabídky pak tvoří varianta e-GT Pack za 980 tisíc Kč, která má navíc ještě bezklíčkové odemykání auta, 18palcová kola, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaná a sklopná zrcátka či adaptivní tempomat. Pokud chcete celokožené sedačky, zaplatíte si dalších 22 tisíc Kč, za panoramatické okno si zaplatíte 30 tisíc Kč. Vyhřívané čelní sklo ale stojí jen 3 000 Kč, což může být dobrá investice. Bezdrátové nabíjení telefonu pak stojí 4 tisíc Kč, automatické parkování 12 tisíc korun. Cena plně vybaveného auta tak atakuje částku 1,1 milionu korun, ale pak v něm máte skutečně téměř vše.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Měl jsem Peugeot v hledáčku, nakonec jsem zvolil e-Niro, přece jen Asiati jsou v tomhle směru o hodně dále a o 50% větší kapacita baterie je zvláště v zimě sakra znát.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze