Vše z autosalonu v Ženevě

Pět věcí, které udělaly rok 2017 lepším

Pět věcí, které udělaly rok 2017 lepším

Zatímco kolega Martin Wagenknecht ve svém článku jmenoval především modely aut, tak já půjdou trošku jinou cestou. A začnu hned u Mercedesu, konkrétně Mercedesu třídy S.

Hlasová asistentka v Mercedesu třídy S

Hlasových asistentek dnes máme tolik, že by každý druhý muž mohl začít jako pan Janeček praktikovat mnohoženství. Skoro každá automobilka má svého asistenta, který vám nastaví navigaci, změní rádio a tak podobně. Mercedes však šel dále. Možná, že se vám to bude zdát jako malý krok, ale podle mého jde o krok pořádný. Asistentka v Mercedesu vám samozřejmě nastaví věci jako je navigace nebo rádio, ale dokáže také zapnout například vyhřívaní sedadla spolujezdce i řidiče a to samé umí i s masáží. Slečno, a mohla byste mi otevřít i kufr, abych se neušpinil? Ale jistěže, Patriku. Třeba tuhle větu ve skvělé češtině budu poslouchat v příští generaci Mercedesu třídy S. A možná nejen u Mercedesu.

Volkswagen Arteon

Můžete mít proti koncernu cokoli, může se vám zdát, že jeho auta mají konzervativní design. A pak je tu jeden model, proti kterému nemůžete mít snad nic. Volkswagen Arteon se nesmírně povedl po designové, ale také jízdní stránce. Konečně máme k dispozici model s logem Volkswagenu na kapotě, který v davu nezapadne a ve zpětném zrcátku ho podle navazující masky na světlomety poznáte. Do výbavy si můžete dát jen to nejlepší, co Volkswagen nabízí, včetně chytrého adaptivního tempomatu, který podle maximální povolené rychlosti upravuje rychlost. Však se podívejte na naše video.

BMW i8 Roadster

Dalo by se říci, že ve všech médiích seděl vždy nějaký redaktor, který měl v ruce sedmikrásku a odtrhával její lístečky. Do toho si říkal: „Bude BMW i8 ve variantě ‚nahoře bez‘? Nebude BMW i8 ve variantě ‚nahoře bez‘?” A my nyní říkáme, že bude. Sláva! BMW i8 i po těch letech, co se nabízí na trhu, budí respekt, dělá rozruch a ačkoli jste schopni posledních 20 kilometrů do vaší garáže urazit zcela tiše, věřte, že existuje zvláštní situace, protože i tak na vás budou sousedi pořád koukat.

BMW i8 bude k dispozici jako kupé a Roadster. Zvýšený je dojezd na jedno nabití, ale také výkon. Pohon opět zajišťuje 1,5litrový tříválec a elektromotor. Zvýšení práce elektromotoru by se nemohlo obejít bez zvýšení kapacity baterie. Ta povýšila ze 7,1 na 11,6 kWh. Díky tomu elektrický dojezd vzrostl na 53 kilometrů pro Roadster a až 53 kilometrů pro klasické kupé. Nové uspořádání článků ale dokonce umožňuje zvýšit maximální výkon elektromotoru o 12 koní na konečných 143, což zajistí ještě lepší odezvu na plyn a také dynamiku. Finální výkon tedy nyní poskočil z 360 na 372 koní. Coupé na stovku zrychlí za 4,4 vteřiny a zastaví se na elektronicky omezených 250 km/h, což je stejná hodnota jako v případě Roadsteru, který však kvůli vyšší váze zrychlí o 0,2 vteřiny pomaleji.

Audi A8

Mercedes třídy S naším redakčním testem prošel, BMW řady sedm také a nyní se už nesmírně těšíme na Audi A8. To bylo vyvíjeno tak, aby zvládalo co nejvyšší stupeň autonomního řízení. K dispozici je funkce autonomní jízdy v dopravní koloně, a to až do 60 km/h. Systém se postará o rozjezd vozidla, zrychlení, řízení i brzdění. Jako první auto na světě nabízí autonomní řízení úrovně 3.

Mnohé se toho změnilo i v interiéru. Před volantem najdeme virtual cockpit a na středovém panelu hned dvojici displejů. Ten níže slouží pro klimatizační podmínky, na tom výše položeném zase běží infotainment. Co je zajímavé, všechny agregáty budou spolupracovat s generátorem Belt Alternator Starter (BAS). Jde o techniku částečně hybridního pohonu. Audi A8 tak bude tzv. mild hybrid. Tato technologie by měla umožnit nižší spotřebu o 0,7 litrů na sto kilometrů.

Tři oříšky pro Teslu?

Jestliže pravidelně čtete novinky o americké automobilce Tesla, tak jistě víte, že její modely jsou jednoznačně průkopnické, mají neuvěřitelné zrychlení a také nejdelší dojezd na jedno nabití. Každá mince má dvě strany a v případě Tesly to jsou výrobní problémy, potažmo sliby zákazníkům, které se ve finále dost často nedaří splnit včas.

Tesla Semi

A tak si letos darovala Tesla tři oříšky, respektive tři nové modely. Model 3 už se konečně vyrábí a Tesla Semi byla oficiálně představena, podobně jako Tesla Roadster. Chápat to můžete i tak, že díky nim má Tesla zaděláno na tři velké oříšky.

Opravdu zvládne model Semi uvést na trh už v roce 2019? Tesla Roadster má dorazit o rok později. Opravdu bude mít takové parametry jako Tesla slibuje? No, vše se ukáže až časem, jak si Tesla se třemi oříšky poradí.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze