Mercedes-Benz S 560e
test

Mercedes-Benz S 560e

Návštěva jiného světa
  • Mercedes třídy S s plug-in hybridním pohonem dostanete rovnou v prodloužené verzi, která zaručuje ještě více místa
  • Pohonná jednotka se skládá z benzinového třílitrového šestiválce a elektromotoru, kombinovaný výkon je 476 koní a 700 Nm
  • Největší předností plug-in hybridní verze je především spotřeba, která se po téměř 800 kilometrech zastavila na 6,5 litrech
  • Baterie má kapacitu 13,5 kWh a dá se na ní urazit více jak 40 kilometrů

Mercedes třídy S! Kdo měl někdy tu čest, nemusel by prakticky číst dále. Královna luxusního segmentu. Konkurence se na ní však dotahuje a ačkoli aktuální třída S nemá nejaktuálnější infotainment, ve kterém je konkurence v podobě Audi a BMW dále, tak má Mercedes stále co nabídnout. A pokud bych před rozhodnutím, co si koupit, stál já, neváhal bych. Jezdit s Mercedesem třídy S je jako cestovat na lodi.

Když už si tedy konečně sednete do interiéru, rázem se ocitnete v jiném světě. Ve světě, kterému budete rozumět, jakmile se s vámi rozjede. Cestovní komfort je zde nepopsatelný. To si tak „ležíte“ na pravém zadním sedadle, do toho vám hraje vaše oblíbená skladba přes reprosoustavu Burmester a pak máte problém motor slyšet, ačkoli se dostal přes čtyři tisíce otáček za minutu. I bez hudby o něm prakticky nevíte. Moc toho neslyšíte ani od okolí a ani ono od vás.

Vše je tady takové, jaké by mělo být. A přitom vůbec nejde o malý motor. Benzinový třílitrový šestiválec je zde naprosto v pořádku. Vše je naladěné tak, jak je tomuto segmentu hodné. Stejný motor funguje jinak, když je v nějakém sportovním sedanu, nebo limuzíně jako v případě Mercedesu třídy S. Mercedes S 560 L z divize EQ Power je přitom plug-in hybridní Sko, které má prodloužený rozvor. Bože! Toho místa na zadním pravém sedadle, když si vaše veličenstvo chce natáhnout nohy. Pokud posloucháte umělce jménem Ektor, tak možná víte, že v jedné ze svých písní zpívá, že jeho BMW 650i není kára, ale kancelář. Chápu, jak to myslel, ale dovolím si nesouhlasit. Mercedes třídy S v prodloužené verzi je teprve ta pravá kancelář!

Pojďme zpátky k motoru. Kombinovaný výkon benzinového a elektrického motoru je 476 koní. Točivý moment má hodnotu 700 Nm, takže tady se o výkon bát nemusíte. Však tato čísla jsou z kategorie osmiválců. Jenže plug-in hybridní pohon dělá své. Baterie má kapacitu 13,5 kWh a v reálných podmínkách na ní urazíte až 40 kilometrů. V čem je však Mercedes silný, je hybridní režim, kdy je baterie vybitá. I tak do ní dokáže uložit nějakou energii a následně ji využívat. Ve finále poměrně velké procento cesty jste schopni využívat energii, kterou si auto vytvoří. Mercedes jsme vzali do teritoria, které mu je nejbližší. Tedy na dálnice a rychlostní komunikace. Samozřejmě, že nějaká ta cesta byla i po městě. Výsledkem po téměř 800 kilometrech je spotřeba 6,5 litrů.

Určitě vás bude zajímat i nabíjení. Předpokládám, že zákazník, který si koupí právě plug-in hybridní variantu, počítá s tím, že si takové auto bude nabíjet. U Mercedesu třídy S je nabíjení důležitým prvkem, pokud chcete mít dobrou spotřebu. On ji Mercedes má na dobré úrovni i bez toho viz výše. Z klasické domácí zásuvky vám nabíjení zabere více jak tři hodiny, což pokud nabíjíte přes noc nebo třeba v práci, by neměla být komplikace. Přestávka nebo večeře dlouhá zhruba hodinu a půl znamená, že přes Mennekes, tedy výkonem 7,6 kW, se baterie z 20 procent nabije do plna. A dojezd? Po městě nebyl problém urazit na baterii i lehce přes 40 kilometrů, ale sílu plug-in hybridního Mercedesu vidím ještě trošku jinde.

Mercedes všechny plug-in hybridní modely, které už spadají pod divizi EQ, vybavil novým managementem pro přepínání a využívání pohonů. Výsledkem je, že i když máte vybitou baterii (auto ukazuje nulový dojezd), tak prakticky jakoukoli energii dokážete do baterie jízdou vrátit, vůz ihned opět využije. Však se podívejte na fotku pod tímto odstavcem. Moje cesta vedla z Prahy do Litomyšle. Dojezd na baterii byl 12 kilometrů, ale díky chytrému managementu jsem celkově na elektřinu urazil 48 kilometrů, což přispívá ke skvělé spotřebě. A to jsem se rozhodně neloudal, minimálně na dálnici ne.

Mercedes-Benz třídy S (2020)
Kombinace asistenčních systémů a dokonalého podvozku funguje jako elixír proti únavě.

Představte si situaci, kdy jedete po dálnici a pomalu dojíždíte například kamion. Nemusíte mít zapnutý adaptivní tempomat a jakmile se budete ke kamionu přibližovat, Mercedes začne automaticky přibržďovat, ale pouze tak, aby nepřekročil pásmo rekuperace. Jednoduše řečeno, je lepší brzdit méně a delší dobu, než jít na tvrdší brzy, ale kratší čas. I to je jeden z důvodů, proč Mercedes dokáže ujet podstatný kus cesty na elektřinu.

O technologiích nebo naprostém komfortu bych mohl vyprávět hodiny a popsat několik virtuálních sešitů. Ve třídě S tak nějak cítíte, že tady není nic ošizeného, všechno je poctivé. Motor, podvozek, materiály, zpracování, reprosoustava, světlomety, masážní sedačky, prostor a tak dále. Kombinace asistenčních systémů a dokonalého podvozku funguje jako elixír proti únavě. I za volantem můžete cestovat z Ostravy do Prahy být odpočatí.

Kvůli tomu, že je plug-in hybridní varianta rovnou i prodlouženou verzí eskového Mercedesu, kladl jsem si otázku, kdo je vlastně zákazník. Těch směrů může být více. Třeba prostě chcete velký prostor, nebo vám koupě plug-in hybridního modelu dává smysl z hlediska spotřeby i toho, že do kanceláře jezdíte 30 kilometrů a dvakrát týdně máte meeting na druhé straně republiky. V určitých zemích půjde samozřejmě o různé dotační podpory, protože takový model vás pak vyjde o pěkných pár korun levněji. Osobně si myslím, že je tak trošku škoda si koupit takové auto a využívat především sedadlo řidiče. Od toho tu má Mercedes například variantu kupé. Ale tu zase nemůžete mít s plug-in hybridním pohonem.

Technické parametry Mercedes-Benz třídy S (2020) 560e L

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 259 × 1 905 × 1 495 mm, 2 225 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní
Výkon350 (270 + 90) kW, 467 (376 + 120) koní, točivý moment: 700 Nm
Baterie13,5 kWh
Nabíjenípalubní: 7 kW, konektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 40 km
Cena od3 100 000 Kč
mercedes-benz-tridy-s-2020
Klady
  • jízdní asistenti
  • dynamika
  • spotřeba
  • zpracování
  • kultivovanost
  • podvozek
Zápory
  • starší infotainment
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze