Mercedes v těchto dnech uvádí na český trh svůj první plné elektrický model EQC z nové série EQ. Vychází ze spalovacího modelu GLC a jde o prémiové SUV střední třídy. My jsme si nový elektromobil mohli vyzkoušet například již v Norsku, určitě se tak podívejte na naše dojmy.
Projeli jsme se v Mercedesu EQC. Jaké jsou naše dojmy?
Jak víte z našich dojmů a představení, elektromobil disponuje baterií s využitelnou kapacitou 80 kWh. Tu reálnou však Mercedes nesděluje. Podle našich zjištění u místního zastoupení by však měla činit 88 kWh. Poměrně velké rezervě odpovídá i vysoký nabíjecí výkon i na samém konci nabíjení při dosažení téměř plného nabití. Ještě při 97 % auto nabíjí výkonem 31 kW.
Zajímavostí také je, že pracovníci Mercedesu na infolince umí majiteli EQC elektronicky na dálku odemknout větší dojezd. Jde však pouze o nouzový úkon v případě, že se baterie takřka/úplně vybije. V takovém případě stačí přes palubní infotainment kontaktovat infolinku Mercedes, která situaci vyhodnotí a pokud je v rozumném dosahu několika kilometrů umístěna nabíjecí stanice, u které by bylo možno auto nabít, odblokuje ještě několik procent kapacity baterie tak, aby bylo možno dojet k ní. Toto odemčení však vždy podléhá vyhodnocení aktuálního stavu baterie a nabíjecí infrastruktury v okolí.
Tento přístup je bezesporu zajímavý a může mírně rozptýlit obavy některých potenciálních majitelů ze situací se zcela vybitou baterií. Na druhou stranu to ukazuje, že je rezerva mezi reálnou a využitelnou kapacitou baterie relativně velká a otázkou zůstává, proč Mercedes „neodemkl“ vyšší dojezd už ve standardní konfiguraci.
Mercedes-Benz EQC budeme v průběhu září na fDrive.cz podrobně testovat. Pokud vás cokoliv zajímá, napište nám vaše dotazy do diskuze.
Technické parametry Mercedes-Benz EQC 400 4Matic
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 762 × 1 884 × 1 624 mm, 2 425 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 300 kW, 408 koní, točivý moment: 765 Nm |
Baterie | 88 kWh (80 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 110 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 20,1 kWh / 100 km, dojezd: 454 km |
Cena od | 1 929 950 Kč |