Okamžitý točivý moment Tesly Model 3 zabraňuje možnému nárazu zezadu

Okamžitý točivý moment Tesly Model 3 zabraňuje možnému nárazu zezadu
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Potenciální nehodě lze s Modelem 3 doslova ujet
  • Tesla patří obecně k nejbezpečnějším vozům na trhu
  • Okamžitý točivý moment může přispět k menšímu počtu nehod

Včera jsme vás informovali o výsledcích společnosti Euro NCAP, která zkoumala autonomní a bezpečností systémy, přičemž testu se zúčastnila také Tesla Model 3. Nyní přinášíme reálný pohled na to, jak je Model 3 vlastně bezpečný. S novou zprávou přišel insideevs.com a přiložené video jasně dokazuje, proč Tesla nabízí jedny nejbezpečnějších vozů současnosti. Stojí za tím i jeden nečekaný prvek, kterým je okamžitý točivý moment.

Za vysoké hodnocení v nárazových testech vděčí Tesla Model 3 hlavně tomu, že je postavena jinak než klasický automobil se spalovacím motorem. Baterie vozu jsou v podlaze, což znamená nízké a rovnoměrné těžiště. Deformační zóny jsou proto mnohem funkčnější, jelikož vpředu není těžký motor, který jde v případě nárazu vždy k nohám posádky. Nyní se ale povedlo ukázat, jak moc se hodí bleskurychlý točivý moment. Pro někoho krční páteř trhající zrychlení lze považovat možná za zbytečné, jenže jsou situace, kdy se vcelku hodí.

Stačí se podívat na video, v němž vidíme řidiče sportovního benzinového vozu, který se v běžném provozu nevěnoval řízení a takřka jistě hrozila srážka právě s Teslou. Jenže její řidič byl ve střehu a povedlo se mu hrozící nehodě doslova ujet. Stačilo naplno sešlápnout pedál akcelerátoru a během pár sekund se nouzově brzdící vůz začal od Tesly opět vzdalovat. Celkem zajímavá podívaná bude nejspíše stále častějším jevem, i díky stále větším prodejům elektromobilů, u kterých se postupem času neustále zlepšují dynamické parametry.

Technické parametry Tesla Model 3 Mid Range (Standard)

Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 610 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie62 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 424 km
Cena od1 486 990 Kč
Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze