Minulá generace DS 4 se do zákaznického vkusu netrefila na sto procent; druhé dvě třetiny životního cyklu čelila sestupujícím číslům. Druhá generace se však poučila z krizového vývoje a neponechala nic náhodě. Oblékla se výrazněji, přidala v oblasti čistých pohonů a bere si něco od hatchbacků, kousek od SUV a také špetku kupé. A bez zajímavosti není ani místo výroby; tradicionalisté by se měli nejdřív posadit. Vůz francouzské značky DS totiž sjíždí z linek v Rüsselsheimu, tedy tradiční bašty Opelů. Nyní tedy, obligátního půl roku po představení, DS 4 dorazila na náš trh.
Přebírá pohony, dobře známé od jiných koncernových modelů. Benzinové tří i čtyřválce 1.2 a 1.6 PureTech, dieselový čtyřválec 1.5 BlueHDi a jako třešničku na dortu plug-in hybrid E-Tense 225 rovněž s benzinovou 1.6 a výkonem 225 k. Čistý elektromobil dorazí v roce 2024. Standardem je automatické řazení. Rozřazení do linií bude trochu komplikovanější; kromě základních úrovní, nazvaných podle slavných pařížských míst Bastille, Trocadero a Rivoli, bude na výběr ještě sportovnější outfit Performance Line, případně pseudoterénní Cross. První bude vedena jako samostatná linie, zařazená mezi základní Bastille a prostřední Trocadero, druhá však dostane formu paketu k verzím Trocadero a Rivoli. A aby toho nebylo málo, k některým liniím (Bastille, Performance Line) se nabízejí ještě lépe vybavené verze „+“.
Základní Bastille nabídne kompletní bezpečnostní výbavu včetně přednárazového asistentu, tempomatu a rozpoznávání značek. K tomu přidává 17" ocelová kola, standardní bi-LED světlomety, světelný a dešťový senzor, tónovaná okna s kompletním elektrických ovládáním včetně dálkového, akustické čelní sklo, elektricky sklopná zrcátka, dvouzónovou automatickou klimatizaci, dvousměrně nastavitelný multifunkční kožený volant, volič jízdních režimů, bezklíčové startování, dělenou zadní lavici a 10" dotykový displej, 2× USB, Bluetooth, MirrorScreen a DAB+. Bastille+ přidává zadní parkovací asistent, 17" litá kola a přístup k řadě příplatků, pro Bastille nedostupných.
Performance Line přidává k Bastille+ parkovací kameru a přední asistent, dvě USB zásuvky vzadu, uzavřenou středovou konzolu se zadními výdechy, ambientní osvětlení, 12V zásuvku v kufru, samostvmívací vnitřní zrcátko, sportovní sedadla s černým alkantarovým čalouněním a čtyřsměrně nastavitelnou hlavovou a nastavitelnou bederní opěrkou, sportovní volant, zadní loketní opěrku se skivakem, koberečky a 19" kola. Performance Line+ přihazuje bezklíčový přístup, adaptivní tempomat Stop&go, maticová LED světla, 3D zadní LED světla s dynamickými blikači, tmavá zadní boční okna, systém DS Iris s 3D navigací, hlasovým ovládáním, Smart Touch a head-up displejem.
Optimální Trocadero přidává k Bastille+ bezklíčový přístup, 2× USB vzadu a uzavřenou středovou konzolu se zadními výdechy, ambientní osvětlení, 12V zásuvku v kufru, samostmívací zrcátko, 19" kola, textilní čalounění Basalte, sportovní sedadla (viz výše) a DS Iris. Rivoli přidává k Trocadero paket provozu za vozem, filtraci kabinového vzduchu DS Air, maticové světlomety, 3D zadní svítilny, tmavá zadní boční okna, vrstvená akustická boční okna, 19" kola, černý kožený interiér a sportovní sedadla, zadní loketní opěrku se skivakem či koberce. Paket Cross k oběma těmto výbavám doplňuje specifický nárazník a 19" kola a navíc černé lesklé exteriérové doplňky.
Doplatit lze mimo jiné za elektrické ovládání víka kufru s dálkovým ovládáním (12 000–22 000 Kč), paket Easy Access (bezklíčový přístup, elektrické páté dveře s handsfree ovládáním, panoramatická kamera, samostmívací vnější zrcátka, adaptivní tempomat, asistent provozu za vozem, asistent dálkových světel za 34 000–72 000 Kč), sklopné tažné zařízení s kontrolou stability přívěsu (22 000 Kč), adaptivní pérování řízené kamerou DS Active Scan Suspension (29 000 Kč), metalízu (20 000 Kč) či perleťový odstín (25 000 Kč), černou střechu (10 000 Kč), maticové světlomety (28 000 Kč), vyhřívané čelní okno (10 000 Kč) či otevíratelné střešní okno (34 000 Kč), vyhřívaný volant (8 000 Kč), čalounění a dekoraci hnědou kůží nappa, jasanovým dřevem a gilošováním (110 000–150 000 Kč), ventilovaná a masážní sedadla (52 000–54 000 Kč) či highendový audiosystém Focal Electra (30 000–114 000 Kč).
Model odstartuje na částce 720 000 Kč za verzi Bastille 1.2 PureTech 130 EAT8, nejlevnější diesel pořídíte za 795 000 Kč (Bastille+ 1.5 BlueHDi EAT8) a plug-in hybrid od 1 115 000 Kč (Performance Line+ E-Tense 225 k). První vozy by se měly fyzicky objevit v Česku během prvního čtvrtletí 2022.
1.2 PureTech 130 k | 1.6 PureTech 180 k | 1.6 PureTech 225 k | 1.5 BlueHDi 130 k | PHEV E-Tense 225 k | |
---|---|---|---|---|---|
Bastille | 720 000 Kč | – | – | – | – |
Bastille+ | 745 000 Kč | – | – | 795 000 Kč | – |
Performance Line | 835 000 Kč | 915 000 Kč | – | 885 000 Kč | 1 115 000 Kč |
Trocadero | 860 000 Kč | 940 000 Kč | – | 910 000 Kč | 1 140 000 Kč |
Trocadero Cross | 880 000 Kč | 960 000 Kč | – | 930 000 Kč | 1 160 000 Kč |
Peformance Line+ | 925 000 Kč | 1 005 000 Kč | 1 055 000 Kč | 975 000 Kč | 1 205 000 kč |
Rivoli | 950 000 Kč | 1 030 000 Kč | 1 080 000 Kč | 1 000 000 Kč | 1 230 000 Kč |
Rivoli Cross | 970 000 Kč | 1 050 000 Kč | 1 100 000 Kč | 1 020 000 Kč | 1 250 000 Kč |
Technické parametry DS DS 4 (2022) E-Tense 225 k
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 400 × 1 830 × 1 490 mm, 1 653 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 165 (133 + 81) kW, 225 (180 + 110) koní, točivý moment: 360 Nm |
Baterie | 12,4 kWh |
Nabíjení | palubní: 7,2 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | ? |
Cena od | 1 115 000 Kč |