Představuje se nový plug-in hybrid DS 4, kříženec hatchbacku a SUV-coupé

Představuje se nový plug-in hybrid DS 4, kříženec hatchbacku a SUV-coupé
Fotografie: DS
  • Nový DS 4 E-Tense nabídne pouze jeden elektrifikovaný pohon
  • Bude jím plug-in hybrid s pohonem předních kol a výkonem 225 koní
  • Nabídne i zajímavé technologie uvnitř a zlepšováky na úsporu energie

Prémiová francouzská automobilka DS představila nový model DS 4, který je k dispozici i jako plug-in hybrid s označením E-Tense. Tak trochu jsme čekali, že by mohl nabídnout i plně elektrický pohon, ale s tím se alespoň zatím nepočítá. Tak se pojďme podívat na auto jako celek a jeho hybridní pohon.

Základní DS 4 E-Tense

DS 4 je prémiový vůz v segmentu-C, tedy nižší střední třídě. Vůz je široký 183 cm, má velká kola o průměru 72 cm (ráfky až 20 palců), přitom má kompaktní délku 440 cm a výšku pouze 147 cm. Jde o hatchback ve třech verzích, a to jako základní DS 4, sportovněji laděná DS 4 Performance Line a DS 4 Cross s nelakovanými plastovými prvky například na náraznících, která se dá označit za crossover s prvky SUV.

Design DS 4 E-Tense má tradiční styl značky

Pokud jde o design, nese styl, na který jsme u automobilky DS zvyklí, tedy odráží francouzskou avantgardu, ale má sportovnější linie než menší crossover DS 3 Crossback a větší SUV DS 7 Crossback. „Než jsme vůbec nakreslili první tah tužkou, pracovali jsme dva roky s našimi inženýry na tvarování technické platformy. Jakmile jsme začali tvořit, měli jsme při vymýšlení nového konceptu mimořádný manévrovací prostor. Silueta, inspirovaná koncepčním vozem DS Aero Sport Lounge, je v segmentu jedinečná a nabízí dosud nevídané proporce. Linie je atletická, velmi propracovaná, vůz je kompaktní a sedí na obrovských kolech. Je jak aerodynamický a výkonný, tak charismatický,

“ říká Thierry Metroz, šéfdesignér DS Automobiles.

Přední strana získala nový světelný podpis. Propracované světlomety využívají systém DS Matrix LED Vision kombinující matrixová a směrová světla. Doplňují je denní světla tvořená dvěma řadami LED na každé straně (celkem 98 LED). Systém DS Wings spojuje světlomety s maskou chladiče. V závislosti na verzi se skládá z dvoudílné struktury s motivy hrotů diamantů, které se postupně zvětšují a vystupují z trojrozměrné mřížky.

V profilu se snoubí plynulý charakter a ostré linie. Propracované plochy boků doplňují zapuštěné kliky dveří. Poměr tloušťky karoserie a kol o velkém průměru (včetně 20palcového provedení s aerodynamickými prvky) je převzat od konceptu DS Aero Sport Lounge, výsledkem je zcela jedinečný vzhled. Střecha se v zadní části táhne velmi nízko podél strmě šikmého zadního okna se smaltovaným sítotiskem.

Silueta je jak stylová, tak velmi aerodynamická. Zadní blatníky ukrývají zřetelnou muskulaturu vytvářející na karoserii výrazné křivky a ostré hrany. Při pohledu z boku upoutá C sloupek s leskle černým povrchem a vsazeným logem DS Automobiles. Vzadu se představuje nová generace světelného podpisu s motivem postupně vystupujících laserem vypálených šupin. DS 4 Cross sází na vizuální vzhled SUV, spodní část nárazníků má matně černý odstín a je zdůrazněna specifickým krytem. Celek dotváří leskle černé horní rámy bočních oken, lesklá černá maska ​chladiče, výrazné ráfky, střešní nosiče a střecha v barvě karoserie. V rámci exkluzivní příplatkové výbavy může být DS 4 Cross vybaven systémem Advanced Traction Control s režimem písek, sníh a bláto pro lepší přilnavost a funkcí Hill Assist Descent Control pro jízdu ze svahu.

DS 4 E-Tense Cross

Dynamičtější verze DS 4 Performance Line nabízí kromě exkluzivního interiéru i černou verzi exteriéru s paketem Black (DS Wings, lišta mezi zadními světly, maska chladiče a rámy bočních oken) a výraznými černými koly. Interiér je v podobném stylu jako již zmíněné modely DS 3 Crossback a DS 7 Crossback, tedy nabídne kožené čalounění, které může být v různých odstínech, a kombinuje jej s kovovými prvky, kterými ani tady designéři nešetřili. Oceňujeme ale to, že ovladače otevírání oken se přesunuly do výplně dveří, protože jejich umístění na středovém tunelu se u zmíněných dvou modelů značky DS moc nepovedlo. Ergonomie DS 4 tedy bude alespoň v tomto směru lepší.

DS 4 E-Tense interiér

Vůz DS 4, který je postaven na nové vývojové verzi platformy EMP2, která používá 70 % nových nebo exkluzivních dílů, nabízí od svého uvedení na trh hybridní plug-in technologii (225 koní a dojezd více než 50 kilometrů s nulovými emisemi v kombinovaném cyklu WLTP). Tato nová modulární platforma je použitelná pro různé typy pohonů. Jde o slabší verzi plug-in hybridního pohonu koncernu PSA, který má pohon pouze předních kol. Přeplňovaný čtyřválcový motor o objemu 1,6 litru a výkonu 180 k doplňuje elektromotor o výkonu 110 k spojený s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8, celkový výkon tak dosahuje 225 k. Vše napájí výkonnější baterie s novými kompaktnějšími články s větší kapacitou umístěná za deformovatelným příčným nosníkem.

Architektura byla vyvinuta pro dosažení požadovaných proporcí a aerodynamického výkonu. Poměr mezi karoserií a koly, který nemá v segmentu ani ve světě prémiových automobilů obdoby, vytváří siluetu, která je atletická a zároveň výkonná. Kola mají v převážné části nabídky 19palcové ráfky. Verze kol „Tall & Narrow“ zlepšuje aerodynamiku a napomáhá snižovat emise CO2, současně vozu dodává atraktivní styl a výjimečný komfort. 19palcová kola DS 4 jsou k dispozici s pneumatikami All Seasons 3PMSF třídy A. 20palcová kola u verzí E-Tense jsou v nabídce také s pneumatikami třídy A. Vysokou úroveň dynamiky posiluje i snížení hmotnosti ráfku o 10 % (tj. 1,5 kg na kolo) díky aerodynamickým prvkům, které snižují spotřebu paliva a emise CO2.

Nová vývojová verze platformy EMP2 používá nové složky z kompozitních materiálů, konstrukční díly lisované za tepla a kompaktnější prvky, jako je například klimatizační jednotka, čímž se také zvětšil úložný prostor. Objem zavazadlového prostoru je 430 litrů, má bezkontaktní, elektricky ovládané otevírání víka.

DS 4 nabízí rovněž systém infotainmentu nové generace, v segmentu C-Premium zcela nové asistenční systémy řízení a inovativní systém promítání informací. Poloautonomní řízení 2. úrovně, což je nejvyšší úroveň, která je dnes na našich silnicích povolena, již je v nabídce u vozů DS 3 Crossback, DS 7 Crossback a DS 9, se u vozu DS 4 objevuje v nové verzi DS Drive Assist 2.0. DS 4 E-Tense je tedy auto, které kromě plug-in hybridního pohonu a originálního designu nabídne i zajímavé technologie uvnitř. Prodej vozu DS 4 bude zahájen ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021.

Technické parametry DS 4 základní

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 400 × 1 830 × 1 470 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon165 kW, 225 (180 + 110) koní, točivý moment: 300 Nm
Baterie?
Nabíjeníkonektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze