Toyota je známá svou precizností a důrazem na kvalitu. Automobily i proto podrobuje celé řadě testů, které mají ověřit nejen jejich bezpečnost a spolehlivost, ale i celkový uživatelský komfort. Možná překvapí, že mezi ně patří i kontrola toho, jak interiér nového vozu voní.
Vůně nového auta je sice vedlejším produktem výrobního procesu, přesto může výrazně ovlivnit první dojem zákazníka. Toyota proto testuje jednotlivé materiály interiéru – zejména plasty a potahové látky – v malých kontejnerech, které se zahřejí v troubě. Následně vyškolení panelisté vyhodnocují, zda je pach příjemný, či nikoliv, a doporučují případné úpravy. Vše vysvětluje ve videu níže s Tine Verdeyenová, technická expertka materiálového inženýrství Toyota Motor Europe.
Součástí zkoušek v Toyotě jsou ale i testy odolnosti v extrémních podmínkách. Celé vozy se umisťují do obřích mrazicích boxů, kde se materiály po zchlazení na -30 °C podrobují nárazovým testům. Jiná zkouška využívá solný sprej k simulaci dlouhodobého působení korozivních vlivů.
Tyto postupy jsou přitom podle vyjádření automobilky čím dál důležitější s rostoucím využíváním recyklovaných materiálů, které mohou mít odlišné vlastnosti v závislosti na způsobu zpracování.

