Nejspíš nejrychlejší taxi na světě bude drožkařit ve Formuli E

Nejspíš nejrychlejší taxi na světě bude drožkařit ve Formuli E
  • Elektromobil má 816 koní a 1 450 kilogramů
  • Zrychlení na sto proběhne za méně než 2,5 vteřiny
  • Vozit bude zákazníky a hosty Audi po okruzích Formule E

Audi si hraje s elektromobilitou a v rámci jejího rozvoje bude chtít poskytovat mimořádné zážitky. Audi e-tron Vision Gran Turismo s čistě elektrickým pohonem bylo vyvinuté původně exkluzivně pro virtuální závody na herní konzoli PlayStation 4, stane se ale realitou ve Formuli E. Od závodu v Římě, který se uskuteční v sobotu 14. dubna, se Audi e-tron Vision Gran Turismo uplatní jako závodní taxi.

Elektrická mobilita získává razantně na významu,“ říká Peter Mertens, člen představenstva společnosti Audi AG zodpovědný za technický vývoj. „Audi proto, jako první německý výrobce, vstoupilo v roce 2017 do Formule E s továrním týmem. V motoristickém sportu, naší vývojové laboratoři, průběžně rozšiřujeme naše kompetence v oblasti elektrické mobility a sbíráme cenné zkušenosti, a to i za extrémních podmínek. V závodním taxi Audi e-tron Vision Gran Turismo mohou naši zákazníci a hosté prožívat elektrickou mobilitu v rámci závodů Formule E – v centrech světových metropolí.“

Zákazníci a hosté značky Audi mohou jako spolujezdci ve voze Audi e-tron Vision Gran Turismo zažít jízdu po městských závodních okruzích Formule E od závodu v Římě konajícího se 14. dubna. Jediný existující automobil vyvinuli a vyrobili zaměstnanci předsériového centra Audi za pouhých jedenáct měsíců. Vzorem bylo Audi e-tron Vision Gran Turismo ze hry „Gran Turismo“ pro herní konzole PlayStation. Audi již téměř 20 let spolupracuje se společnostmi Sony a Polyphony Digital – tvůrci herní série „Gran Turismo“. Designéři Audi navrhli Audi e-tron Vision Gran Turismo pro soutěž „Vision Gran Turismo“, která byla uvedena na trh k 15. výročí oblíbené hry. Mnozí výrobci automobilů pro ni vyvinuli virtuální závodní automobily.

Mnohé z těchto studií byly následně vyrobeny také v měřítku 1:1 a představeny na autosalonech. Audi e-tron Vision Gran Turismo je však prvním koncepčním vozem této řady, který bude v plně funkční podobě nasazen na skutečných závodních okruzích. Automobilka se záměrně nechala inspirovat také stylistickými prvky a barevným řešením legendárního závodního vozu Audi 90 quattro IMSA GTO, s nímž společnost v roce 1989 nadchla fanoušky motoristického sportu v severoamerickém závodním seriálu IMSA.

Audi e-tron Vision Gran Turismo disponuje stejně jako model 90 quattro trvalým pohonem všech kol, ovšem v čistě elektrické podobě e-tron quattro s variabilním rozdělováním hnací síly. Studie je poháněna třemi elektromotory, z nichž každý dosahuje nejvyššího výkonu 270 koní. Dva elektromotory přenášejí hnací sílu na zadní nápravu, třetí elektromotor pohání přední nápravu. Přitom nalézají uplatnění jednotlivé komponenty z budoucích modelů Audi e-tron. Celkový nejvyšší výkon činí 815 koní. Elektricky poháněný závodní vůz s pohotovostní hmotností 1 450 kilogramů má výkonovou hmotnost 1,78 kg na jeden kůň a ideální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou v poměru 50:50. Audi e-tron Vision Gran Turismo zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 2,5 sekundy.

Futuristické závodní taxi se v roce 2018 zúčastní všech evropských závodů Formule E a také mnoha dalších akcí. Za volant usedne bývalá závodní jezdkyně v DTM Rahel Freyová ze Švýcarska nebo Dindo Capello z Itálie, vítěz vytrvalostního závodu v Le Mans.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze