O novém elektrickém sedanu značky Mazda jsme již psali zejména v souvislosti s čínským trhem. Tam se jmenuje Mazda EZ-6 EV a zaujalo nás, že na zdejším trhu nestojí mnoho. Zanedlouho se objevila informace, že se tento vůz pravděpodobně dostane i do Evropy a prvním trhem má být Německo. Na konci loňského roku jsme pak psali o tom, že v Číně se tento elektrický sedan prodává velmi dobře. Nyní už je jasné, že se do Evropy dostane, ale pod jiným označením a s jiným typem karoserie.
Dnes totiž Mazda na autosalonu v Bruselu představila zbrusu nový model Mazda6e. Pětidveřový liftback s rychlým dobíjením je nejnovějším plně elektrickým přírůstkem v modelové řadě Mazdy. Je to logický krok, že Mazda na evropský trh míří s 5dveřovou karoserií, protože méně praktické sedany, které Číňané milují, u evropských zákazníků tolik nebodují.
Mazda6e má dvě varianty výkonu a dojezdu podle potřeb řidičů
Zájemci o elektromobil Mazdu6e si mohou vybrat ze dvou pohonných jednotek, záleží na tom, čemu dávají přednost. Základní Mazda6e je vybavena baterií o kapacitě 68,8 kWh, jenž poskytne dojezd až 479 km podle metodiky WLTP. Při nabíjení na stanici o výkonu 200 kW se v optimálních podmínkách dobije z 10 na 80 % za pouhých 22 minut. Pouhých 15 minut nabíjení pak stačí k ujetí 235 km dle metodiky WLTP. Elektromotor má výkon 190 kW (258 koní). Tato varianta má kapacitu spotřebu podle WLTP 16,6 kWh/100 km.
Pro ty, kteří potřebují jezdit na delší vzdálenosti bez přestávek, je k dispozici varianta Mazda6e Long Range s 80kWh baterií, jenž nabízí dojezd až 552 km podle metodiky WLTP. Daní za delší dojezd je ovšem mírně nižší výkon, konkrétně 180 kW (245 koní). Spotřeba této motorizace pak vychází o desetinu nižší, tedy 16,5 kWh/100 km. Obě verze pohonu mají točivý moment 320 Nm, což znamená hladké rozjíždění a rychlé reakce při pohonu zadní nápravy. Z nuly na 100 km/h se vůz dostane za necelých 8 sekund, maximální rychlost činí 175 km/h.
Mazda6e je novou kapitolou v designové koncepci automobilky
Mazda6e představuje další kapitolu v typické designové koncepci automobilky s názvem „Kodo: Soul of Motion“. Hladké splývavé linie a odvážné prvky dávají vozu výraznou, ale rafinovanou tvář. Díky nízké linii střechy a siluetě připomínající krátké kupé působí automobil sportovním dojmem, ale přitom nabízí všechny výhody pětidveřového liftbacku, nebo možná fastbacku.
Mezi výrazné designové detaily patří originálně řešené světlomety, dveře bez rámu a integrované kliky, což působí čistě a moderně. Zadní světlomety si drží ikonické „čtyřválcové“ provedení, elektrický spoiler přidává vozu na dynamice.
Moderní a prostorný interiér Mazdy6e
Vnitřní prostor Mazdy6e je inspirovaný japonským konceptem „ma“, jehož základem je jednoduchost a otevřenost. Posádka na předních i zadních sedadlech má dostatek prostoru pro nohy, panoramatické střešní okno se stará o dostatek přirozeného světla. Kvalitní materiály jsou zárukou klidné soustředěné atmosféry, z „plovoucí“ středové konzole a panelu nástrojů čiší lehkost.
Mazda6e je k dispozici ve dvou verzích vnitřního obložení. Ve verzi Takumi je k dispozici umělá kůže v béžovém či černém provedení, varianta Takumi Plus nabízí špičkové semišové provedení Tan Nappa a elektricky ovládané stínidlo střešního okna. Dohromady vytvářejí venkovní i vnitřní designové prvky dojem stylovosti, pohodlí a funkčnosti.
Chytrá přístrojová deska s možným přizpůsobením
Do řidičské výbavy patří nastavitelný dotykový displej s úhlopříčkou 14,6 palce, digitální tachometr s průměrem 10,2 palce a padesátipalcový6 head-up displej s prvky rozšířené reality (AR), na němž se řidiči přímo před očima zobrazí základní informace, například navigace či aktuální rychlost. Klimatizaci, navigaci či multimediální systém lze ovládat snadno hlasem či gesty. O kvalitní poslech pro celou posádku se stará audiosystém SonyPRO® se 14 reproduktory.
Posádka Mazdy6e vždy v bezpečí
Prioritou číslo jedna je u Mazdy6e dle automobilky bezpečí. Posádku chrání devět airbagů a vyspělý systém Advanced Driving Assistance System, mezi jehož součásti patří autonomní nouzové brzdění, hlídání jízdních pruhů, rozpoznávání dopravních značek a spousta dalších bezpečnostních funkcí.
Nový systém monitoringu interiéru detekuje pomocí kamery děti na zadních sedadlech a zobrazí je na středovém displeji. Při opuštění auta se ozve varovný signál, aby řidič omylem nenechal děti ve voze bez dohledu.
O podrobnější technické informace se zatím Mazda nepodělila, takže si na ně budeme muset počkat. Nová Mazda6e se na evropském trhu začne prodávat v létě 2025. Rádi si v komentářích přečteme, jak se tento nový elektromobil líbí vám. Uvažovali byste o Mazdě6e, pokud bude za příznivou cenu?
To musí mít taky nějakou výhodnu ne? Nebude to cena? Nebude ta baterie stejně/podobně cenově nastavena jako "rychle" se dobíjející 69kWh LFP?
frunk 70l, hustý vyklápěcí spoiler od 50km/h, jen zadokolka
69kWh LFP, 0-100kmh za 7.6s, 10-80% 22min, 200kW max
80kWh NMC, 0-100kmh za 7.8s, 10-80% 45min, 95kW max
45k EUR start
je to Číňan, vyrábí se v Číně, má dvojče s čínskou značkou
celkem ok až na to, že je to číňan,
zadní blinkry jsou malinkaté, bude divně vypadat v noci, jako přívěs kamionu :-)
a také buď Autogefuhl má chybu a nebo nevím kdo by bral velkou baterku