V Číně se otevřely objednávky na novou Mazdu EZ-6 EV. V základu nestojí moc

9
V Číně se otevřely objednávky na novou Mazdu EZ-6 EV. V základu nestojí moc
Fotografie: Mazda
  • Nová Mazda 6 bude k dispozici v elektrické i hybridní verzi
  • Verze EV disponuje 56,1 nebo 68,8kWh baterií
  • V Číně vůz startuje na částce lehce přes půl milionu Kč

Mazda splnila delší čekání na novou „šestku“ a jako první přišel na řadu trh v Číně. Tam před pár dny došlo k otevření objednávek, přičemž velkým překvapením je bohatá nabídka verzí a taktéž ceny. Podle carnewschina.com je zatím k prodeji plně elektrická verze, kterou v nabídce doplňuje verze s benzinovým prodlužovačem dojezdu (EREV). Plně elektrické provedení disponuje baterií s kapacitou 56,1 či 68,8 kWh a na čínském trhu se Mazda EZ-6 EV prodává za cenu 160 000 juanů (v přepočtu 511 tisíc Kč). Celkem mají být k dispozici tři verze elektrické varianty a čtyři verze EREV. Nová Mazda 6 je celkem obr, protože do délky měří 4 921 mm, do šířky 1 890 a na výšku má 1 485 mm. Zkrátka nepřijdou ani cestující, jelikož rozvor náprav činí 2 895 mm.

Navzdory překvapivě nízké ceně má již základní verze Mazdy 6 celokožená sedadla. Teprve vyšší výbavy spojují kůži a semiš, přičemž samozřejmostí je vždy elektrické ovládání. Výbava dále zahrnuje šěpičkový audiosystém Sony se 14 reproduktory, 64barevné ambientní osvětlení a panoramatickou skleněnou střechu. Mazda chce zaujmout i zvenčí, což dokazují nově tvarované LED přední světlomety. Ty Mazda označuje jako „Wings of Light“ a na přání může být osvětleno i logo Mazda v masce. Co se týče dalších podrobností, elektrická verze nabízí jeden elektromotor typu MSED04. Ten disponuje výkonem 190 kW, který je přenášen na zadní nápravu. Baterie je lithium-železo fosfátová a podle výrobce se z 30 % na 80 % SoC nabije za 15 minut.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Normální cena na Čínu a velikost baterie. Musíme si uvědomit, že třeba model Tesla 3, pokud se nepletu, stojí v číne něco přes 750 tis. Kč. My tady začínáme okolo jednoho milionu? Tudíž taková mazda by tady taky stála o 200-250 tis. Kč více. A když se podíváme na cenu 760 tis. Kč za baterii 56 khW, bude to řekněme odpovídající cena. A proto pořád nadávám na Stellantis, že chtějí za svojí 54 khW baterii v malém autíčku 900 tis. Kč.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
*Mazda

A obecně se omlouvám za můj nespočet gramatických chyb v příspěvcích. Jsem si toho vědom. Píšu velmi rychle, abych si mohl dovolit napsat komentář k tak velkému počtu článků.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: včera 15:17
Jinak podotku, že technologicky je to číňan, ale to tady asi všichni víme. Stejně tak teď bude v Číne vyrábět řadu modelů VW, protože jsou napřed, tak si kupují jejcih technologie, stejně jako si kdysi kupovala řada firem motory VW. Hezky to ten čas otočil, ale to patří k životu, kdo vítězí, často usíná na vavřínech. Vymění se vedení firmy, protože přijde generační posun a to nové vlastně přesně neví, kde se ten úspěch vzal. A neumí, nemá schopnost, ho budovat znovu.
Petr Jahoda
Petr Jahoda
68 kWh baterie v dnešní době, to je dobrej vtip. Auto bude stát u nás od mego výše a manazirci se budou strašně divit, že se auto neprodává.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze