Při letošním představení elektrické Mazdy EZ-6 EV bylo vedením značky řečeno, že nástupce šestkové Mazdy se má prodávat výhradně na čínském trhu. Elektrický sedan, jehož přímým konkurentem je například Volkswagen ID.7, se ale nejspíše začátkem příštího roku podívá taktéž k nám do Evropy. Píše o tom insideevs.de a prvním trhem, kde se má Mazda EZ-6 EV objevit, je sousední Německo. Vůz je založen na platformě od firmy Changan, což je čínský partner Mazdy. Vůz s délkou necelých pěti metrů nabízí luxusní výbavu, v případě elektrické verze lze počítat s jedním elektromotorem na zadní nápravě, který dodává výkon 258 koní. Ohledně velikosti baterie mají čínští zákazníci možnost volby mezi 56,1 nebo 68,8kWh setem. To možná nevypadá příliš oslnivě, ale podle metodiky WLTP má model EZ-6 EV ujet až 500 km.
Baterie mají lithium-železo fosfátovou chemii a lze je nabít z 30 na 80 % za 15 minut. Otázkou je, zda se na evropském trhu bude vůz jmenovat stejně, jako v Číně. Současně by se jednalo o jeden z mála elektrických modelů, které kdy Mazda v Evropě prodávala. Stejně tak není známo, za kolik se vlastně bude na německém trhu prodávat. Spekulace hovoří o částce 50 tisíc eur (1,26 milionu Kč). Samozřejmostí bude několik stupňů výbav, přičemž už v základu se mají objevit prvky, jako je digitální přístrojový panel před řidičem a středový 14,6palcový dotykový displej. Chybět nesmí head-up displej s funkcí rozšířené reality. Fyzická tlačítka si své místo našla především na volantu a jinak vypadá kabina elektrické velké Mazdy celkem „uklizeně“. Mnohým majitelům ale může vadit fakt, že volič automatické převodovky je na pravé straně pod volantem, čímž se mění logika ovládání stěračů.
Technické parametry Mazda EZ-6 EV
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 921 × 1 890 × 1 485 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 190 kW, 258 koní |
Baterie | 68,8 kWh |
Nabíjení | |
Spotřeba | ? |
Cena od |