V Číně se začalo dařit nedávno uvedené elektrické Mazdě EZ-6. Ta je nepřímým nástupcem předešlé generace šestkové mazdy a nyní se ukazuje, že novinka je trefou do černého. Podle electrek.co se jen za listopad prodalo 2 445 kusů modelu EZ-6, což je pro automobilku nečekaný úspěch. Na domácím trhu je přitom vůz dostupný za částku v přepočtu 457 tisíc Kč, což je vzhledem k výbavě a velikosti naprosto bezkonkurenční cenovka. Za připomenutí stojí, že v nabídce je několik variant, které se liší typem pohonu a výkonem. Hned dvě provedení jsou čistě elektrická, mají baterie s kapacitou 56,1 a 68,81 kWh a u verze s vyšší kapacitou baterie lze počítat dle cyklu CLTC s dojezdem až 600 km. Realita bude samozřejmě o dost nižší, avšak k dispozici jsou i verze s prodlouženým dojezdem za pomoci benzinového motoru.
Vůz stojí na hybridní platformě Changan EPA, měří do délky 4 921 mm, na šířku má 1 890 mm a vysoký je 1 485 mm. Jak je vidno, tohle není žádný prcek a podle toho to vypadá i v kabině. Tam zákazníci dostanou 14,6palcovou obrazovku infotainmentu, digitální přístrojový štít a 50palcový středový displej, který je poháněný čipovou sadou Qualcomm Snapdragon 8155. Mezi další přednosti patří 64barevné ambientní osvětlení kabiny, audiosystém Sony se 14 reproduktory a nebo sklopná přední sedadla s nulovou gravitací. Dobrou zprávou je, že Mazda EZ-6 by se mohla příští rok začít nabízet i na evropském trhu. Díky příznivé ceně by se jednal o trhák, který by i přes své skromnější parametry u elektrických verzí jistě neměl nouzi o zákazníky.