Mazda trefila jackpot. Elektrická řada šest se v Číně prodává nečekaně dobře

5
Mazda trefila jackpot. Elektrická řada šest se v Číně prodává nečekaně dobře
Fotografie: Mazda
  • Novinka se zatím prodává jen v Číně, ale v plánu je i evropský trh
  • Na domácím trhu stojí v přepočtu 457 tisíc Kč
  • Jen za listopad se prodalo 2 445 kusů modelu EZ-6

V Číně se začalo dařit nedávno uvedené elektrické Mazdě EZ-6. Ta je nepřímým nástupcem předešlé generace šestkové mazdy a nyní se ukazuje, že novinka je trefou do černého. Podle electrek.co se jen za listopad prodalo 2 445 kusů modelu EZ-6, což je pro automobilku nečekaný úspěch. Na domácím trhu je přitom vůz dostupný za částku v přepočtu 457 tisíc Kč, což je vzhledem k výbavě a velikosti naprosto bezkonkurenční cenovka. Za připomenutí stojí, že v nabídce je několik variant, které se liší typem pohonu a výkonem. Hned dvě provedení jsou čistě elektrická, mají baterie s kapacitou 56,1 a 68,81 kWh a u verze s vyšší kapacitou baterie lze počítat dle cyklu CLTC s dojezdem až 600 km. Realita bude samozřejmě o dost nižší, avšak k dispozici jsou i verze s prodlouženým dojezdem za pomoci benzinového motoru.

Vůz stojí na hybridní platformě Changan EPA, měří do délky 4 921 mm, na šířku má 1 890 mm a vysoký je 1 485 mm. Jak je vidno, tohle není žádný prcek a podle toho to vypadá i v kabině. Tam zákazníci dostanou 14,6palcovou obrazovku infotainmentu, digitální přístrojový štít a 50palcový středový displej, který je poháněný čipovou sadou Qualcomm Snapdragon 8155. Mezi další přednosti patří 64barevné ambientní osvětlení kabiny, audiosystém Sony se 14 reproduktory a nebo sklopná přední sedadla s nulovou gravitací. Dobrou zprávou je, že Mazda EZ-6 by se mohla příští rok začít nabízet i na evropském trhu. Díky příznivé ceně by se jednal o trhák, který by i přes své skromnější parametry u elektrických verzí jistě neměl nouzi o zákazníky.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Za 457 tisíc Kč by to v EU byl taky cenový trhák a trefil by se do nálady Evropanů :)
Jan Jakubík
Jan Jakubík
V Čině takový vůz jezdi hodně ve velkých aglomerací, tam taková kapacita baterie obstojí, u nás to asi nebude prodejní trhák. Hlavně bude za zcela jinou cenovku. To je problém číslo jedna.
Jan Liška
Tyhle přepočty čínské měny na koruny mi připomínají směnu západních marek za bony.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze